Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Па форме, але раней практычна не дэкара-
ваных драўляных чарпакоў ці лыжак. Аднак тут неабходна быць вельмі асцярожным, тонка адчуваць арганічнасць спапучэння старога з новым, паколькі вельмі лёгка пе- Маладзіцы ў святочным адзенні 1930-х га- доў. Вялікае Падлессе Ляхавіцкага раёна. Народнае мастацтва Беларусі на розных этапах яго бытавання раступіць тую мяжу, калі вырабы страчва- юць нацыянальную прыналежнасць і трады- цыйнасць, а дэкаратыўнасць ператвараец- ца ў самамэту. На жаль, менавіта сучасныя мастацкія промыслы рэспублікі даюць шматлікія прыклады падобнага. Асаблівай увагі патрабуе скарыстанне ўзораў народнай культуры першай паловы 20 ст., у якой, як вядома, не ўсё раўназна- чнае ў мастацкіх адносінах. У поле зроку нярэдка трапляюць узоры ці недасканалыя з мастацкага боку, ці больш характэрныя для культуры іншых народаў. Несумненна, лепшыя дасягненні новых відаў народнай творчасці трэба выкарыстоўваць, аднак не варта цалкам ім давярацца, атаясамліва- ючы паняцці «народнае» і «добрае». Тут неабходны строгі крытычны адбор, умелая работа па трансфармацыі ўзораў навейшай Культуры. Трансфармацыя традыцыйнага — скла- даны творчы працэс, даступны далёка не ўсім народным майстрам. Тут абавязковая дапамога кваліфікаванага мастака, паколькі Народныя майстры звычайна добра скары- Дзяўчына ў святочным адзенні пачатку 20 cm. Камянецкі раён. стоўваюць звыклыя рэчы, а новыя формы і дэкор многім даюцца з цяжкасцю. Ім не Хапае пачуцця меры, яны не адразу знахо- дзяць дакладныя вобразныя вырашэнні. I толькі праз дзесяцігоддзі, у выніку паступо- вага ўдасканалення майстэрства некалькімі пакапеннямі майстроў нараджаюцца творы класічна завершаныя. Напрыклад, у в.Не- глюбка (Веткаўскі раён Гомельскай вобл.) у сярэдзіне 20 ст. выпрацаваўся пэўны тып дэкору ручнікоў з выкарыстаннем чырво- нага і чорнага колераў, характэрны і для ранейшых часоў. У вырашэнні яго май- стрыхі дасягнулі цэласнасці, манументаль- насці, мастацкай пераканаўчасці. Апе калі сталі ўводзіць і іншыя колеры, імкнучыся «асучасніць» дэкор, кампазіцыя рассыпа- лася, раздрабнілася, каларыт стаў стра- каты. Неарганічнасць мастацкага вырашэн- ня час ад часу сустракаецца і сёння. Таму ў рабоце, дзе патрабуецца сур'ёзная ма- дэрнізацыя формы і дэкору, у цеснай са- дружнасці з народным майстрам павінен дзейнічаць мастак. Зразумела, яму трэба добра ведаць традыцыі промыспу, тонка Хлопец у традыцыйным адзенні пачатку 20 cm. Лешня Капыльскага раёна. Я. М. Сахутз. Народнае мастацтва Беларусі аднуваць асаблівасці традыцыйнай народ-
|