Студопедия

Главная страница Случайная страница

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






V. Find one word to explain the meaning in each sentence, use the dictionary.






1. Dust or very small pieces of wood made by a saw in cutting.

2. To talk too proudly about your abilities, achievements, or possessions.

3. Lacking knowledge, education or consciousness, esp. of something one ought to know about.

4. A very dishonest person.

5. A dirty, untidy, or disorderly place. A place for dumping waste material.

6. A tool or machine for making holes.

VI. Find synonyms to the following words. Use the text.

 

Lying, uninformed, find out, separate, length, encourage, rudeness, chewing, emerge, adult.

 

VII. Fill in the prepositions.

 

1. The drill runs…a tremendous speed.

2. When I switch… the drill the mileage numbers… the speedo spin backwards… a fantastic rate.

3. I invented that all … myself.

4. They were in the living room eating their suppers … their knees … …the telly.

5. Mrs. Wormwood sat munching her meal … her eyes glued … the American soap opera … the screen.

6. But we are not … the table.

7. She could see the anger boiling … … her.

 

VIII. Answer the questions.

1. What kind of a house did Matilda and her parents have?

2. What did Matilda’s father do for a living?

3. Whom did Mr. Wormwood explain the details of his business to?

4. How did Mr. Wormwood manage to fiddle the numbers of the speedometer back?

5. What did he need the sawdust for?

6. Matilda’s mother supported her daughter in everything, didn’t she?

7. What was on TV that evening?

8. Matilda’s mother was very well built, wasn’t she?

9. How did Matilda react to her parent’s treatment?

 

* * * * *

CHAPTER III

THE HAT AND THE SUPER GLUE

Find the following words in the text and look them up in the dictionary.

 

Skin, forehead, label, witch, windowpane, splutter, glare, swell, snap, chop.

 

II. Translate the following sentences into English. Use the text.

1 Матильда проскочила в гардеробную и завладела шляпой, которую ее отец носил каждый день.

2 С помощью палки она аккуратно повесила шляпу обратно на крючок.

3 Устроившись удобно на своем привычном стуле, Матильда наблюдала за “представлением”, глядя поверх книги.

4 М-р Вормвуд должен был сидеть в шляпе все время, пока ужинал перед телевизором.

5 М-р Вормвуд обнаружил, что самым неудобным в постоянном ношении шляпы является необходимость в ней спать.

6 Спереди, в том месте, где шляпа касалась лба, осталось множество коричневых точек, которых не могло смыть никакое количество воды.

 

III. Translate the following expressions into English. Use the text.

Носить шляпу набок; повесить шляпу на вешалку; встать из-за стола; приехать в гараж; снять шляпу; снять кожу со лба; так ему и надо; тебе придется обойтись без душа; вряд ли это тип мужчины, о котором мечтает женщина.


Поделиться с друзьями:

mylektsii.su - Мои Лекции - 2015-2024 год. (0.006 сек.)Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав Пожаловаться на материал