Студопедия

Главная страница Случайная страница

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Укладач Ярошенко О.М.






Вимоги до екзамену

з гармонії (V семестр)

До екзамену допускаються студенти, які за рейтингом успішності набрали не менше 50-ти балів, здали всі модульні контролі, отримали не менше 50% балів, призначених за самостійну роботу.

Студент може підняти рейтинг успішності за рахунок резервного модуля тільки до останнього дня навчання. Якщо студент вибрав форму реферату, то обсяг реферату має дорівнювати не менш ніж 10 друкованих сторінок, набраних на комп’ютері або написаних від руки. Скачані з Інтернету теми з гармонії зараховуватись як реферат не будуть. Необхідно обов’язково зазначити план та літературу, якою студент користувався для написання реферату.

Усна частина екзамену проводиться згідно питанням екзаменаційного білету.

 

Білет складається з 3-х основних завдань:

1.Відповідь на теоретичне питання.

2.Гра на фортепіано:

· модуляції у тональності діатонічної або хроматичної спорідненості;

· гармонічної послідовності, побудови за наведеним двоголоссям, схемами;

· секвенції (діатонічної, хроматичної, модулюючої).

3.Гармонічний аналіз музичного твору (фрагменту) зі шкільного репертуару.

III.1 Теоретичні питання: (дати розгорнуту відповідь на поставлене питання, обов’язково навести приклади – конструктивні побудови, приклади з музичної літератури)

1. Історичний розвиток гармонічного складу як однієї з форм організації багатоголосної музичної тканини.

2. Домінантовий септакорд. Обернення домінантового септакорду. Стрибки в мелодії та інших голосах при розв’язанні обернень D7

3. Неакордові звуки: різновиди, визначення, правила застосування.

4. Тризвуки головних ступенів. Розташування і мелодичне положення. Сполучення тризвуків.

5. Септакорд II –го ступеню: визначення, розв’язання, правила застосування.

6. Подвійна домінанта (DD). DD в каденціях та всередині побудови.

7. Функція акорду, співвідношення тризвуків. Голосоведіння. Гармонічне і мелодичне сполучення. Заперечливі ходи та послідовності.

8. Розвиток гармонії на шляху формування мажоро-мінорної системи.

9. Каденція, період, речення. К64 та його значення в каденції, метроритмічні умови використання.

10. Секстакорди головних ступенів. Особливості голосоведіння, стрибки. Сполучення двох секстакордів.

11. Мажоро-мінорна система у XVII-XVIII століттях як становлення гармонічного складу багатоголосся у всіх його можливостях.

12. Повна функційна система. II53 та II6. Типові використання акордів.

13. Септакорд VII ступеню, обернення: особливості голосоведіння, розв’язання, використання у побудовах.

14. Менш застосовані акорди домінантової групи (III, VII6, D67 та обернення).

15. Тризвуки побічних ступенів, правила застосування в найтиповіших зворотах. Натуральний мінор у фригійських зворотах.

16. Квартсекстакорди. Прохідні та допоміжні квартсекстакорди. Особливості голосоведіння, правила застосування.

17. Гармонічне мислення композиторів-романтиків.

18. Гармонія композиторів ХХ століття.

19. Септакорди I, III, IV, VI ступенів мажору та мінору. Розв'язання шляхом переходу у тризвуки (обернення) або переходу в інші септакорди (обернення).

20. Секвенція: визначення, типологія, особливості застосування.

21. Сполучення тризвуків секундового і кварто-квінтового співвідношення.

22. Голосоведіння зі стрибками на кварту і квінту в мелодії і середніх голосах.

23. Використання тризвуків і секстакордів II –го, VI –го ступенів.

24. Ладове значення тризвуку III –го ступеня. Тризвук і секстакорд VII –го ступеня, найбільш характерні випадки його використання.

25. Нонакорд, особливості розташування, умови використання.

26. Загальні поняття модуляції. Тональності I –го ступеня спорідненості.

27. Модуляційний процес у діатонічно споріднені тональності.

28. Модуляція в тональності II –го ступеня спорідненості.

29. Хроматично видозмінені акорди та енгармонічна модуляція.

30. Гармонічне варіювання. Фігураційне, жанрове перетворення акордів.

III.2.1. Практичні завдання - гра на фортепіано:

1. Модуляцій у тональність діатонічної спорідненості або у тональність II ступеня спорідненості (поступову, раптову, енгармонічну, хроматичну) з використанням різних видів мелодичної фігурації:

1.D-dur ® G-dur 7.F-dur® d-moll 13.c-moll® B- dur

2.e-moll® G- dur 8.e-moll® F- dur 14.g-moll® a-moll

3.d-moll® G-dur 9.C-dur® B-dur 15.D-dur® A-dur

4.F-dur® G-dur 10.C-dur® e-moll 16.D-dur® fis-moll

5.A-dur® gis-moll 11.d-moll® B-dur 17.B-dur® Es-dur

6.D-dur® a-moll 12.h-moll® e-moll 18.a-moll® E-dur

Зб.Соловьева Н. Упражнения на ф-но в курсе гармонии. Изд. Сов. Композитор – М.,

Схеми 20 (1); 24 (1-2); 25 (1); Нотний приклад 57 (2)

2.Гармонічні послідовності, побудови за наведеним двоголоссям, схемами:

Зб.Соловьева Н. Упражнения на ф-но в курсе гармонии. Изд. Сов. Композитор – М., 1989

Схеми №№ 3 (4); 5 (в); 6 (а, б); 7 (1, 3); 9 (г); 11(4); 13(1); 15 (1-4); 16 (1-3); 19 (1-2); 18 (1-3); 18-а (1);

Нотні приклади №№ 21, 40, 46, 61 (1), 68

3.Секвенцій:

1.В.Косенко. Веснянка (фрагмент).

2.В.Косенко.Скерцино (фрагмент)

3.В.Косенко Петрушка (фрагмент).

4. І.Дубінін. Гармонія ч. 1: С.125 Завд.5 (1) - ¯ діатонічна;

5. С.132 Завд.3 (3) - ­ діатонічна;

¯ транспон.по тонам;

7.І.Дубінін. Гармонія ч. 2: С.9. Завд.2 (1) ¯ транспон. по півтонам;

¯ хроматична;

9. С.44. Завд.5 (2) ­ діатонічна;

¯ транспон.

11. С.56 Завд.4 (1) ­ діатонічна;

­ транспон. по тонам;

13. С.56 Завд.4 (2) ­ транспон. по тонам;

14. С.56. Завд.4 (4) ­ діатонічна;

­ транспон. по тонам;

16. С.92 Завд.2 (1) ­ діатонічна;

­ транспон. по тонам;

18. С.92 Завд.2 (2) ¯ транспон.

19. С.113. Завд.1 (1) ¯ хроматична;

Зб.Соловьева Н. Упражнения на ф-но в курсе гармонии. Изд. Сов. Композитор – М., 1989

20. Тема 16 № 16;

21. Тема 16 № 17;

22-28. Нотні приклади №№ 34 (1, 3); 39 (2); 51 (1); 63 (2); 67 (1); 73 (2).

III.3. Гармонічний аналіз музичного твору:

(О.М.Ярошенко. Хрестоматія навчального посібника „Питання розвитку навичок читання з аркушу (на матеріалі творів українських композиторів)”; збірка музичних творів “Орфей”.

1. Я.Степовий.Дощик.

2. обр. Ю.Соколовського. Заспіваймо пісню веселеньку.

3. обр. Ю.Соколовського. Їхав козак за Дунай.

4. обр. Ю.Соколовського. Сонце низенько, вечір близенько.

5. обр. М.Маркевича. Ой, чия ти, серденько, ти чия.

6. обр. М.Маркевича. Не ходи, Грицю, на вечорницю.

7. М.Степаненко. Гопак.

8. М.Лисенко. Арія Лисиці з 1 дії оп. „Пан Коцький”.

9. М.Лисенко. Арія Лисиці з 3 дії оп. „Пан Коцький”.

10. М.Лисенко. Арія Виборного з оп. „Наталка Полтавка”.

11. Ж.Б.Люллі. Куранта.

12. Ж.Б.Люллі. Сарабанда.

13. Г.Ф.Гендель. Сарабанда.

14. А.Кореллі. Сарабанда.

15. Ф.Куперен. Дві п’єси.

16. Ж.Ф.Рамо. Менует.

17. Й.Гайдн. Немецький танець.

18. Й.Гайдн. Андантіно.

19. В.Моцарт. Турецьке рондо (фрагмент).

20. Л.Бетховен. Конрданс.

21. Л.Бетховен. Менует.

22. Л.Бетховен. Багатель.

23. Р. Шуман. Сміливий вершник.

24. Ф. Шопен. Прелюдія №3, 7 ор.28.

25. О.Нежигай. Сумнів з сюїти „Будні юного музиканта”.

26. О.Нежигай. Прохання з сюїти „Будні юного музиканта”.

27. Л. Шукайло. Акробати-наїздники з сюїти „Цирк”.

28. О. Білаш. Два кольори в обр. для ф-но Г. Без’язичного.

 


Поделиться с друзьями:

mylektsii.su - Мои Лекции - 2015-2024 год. (0.012 сек.)Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав Пожаловаться на материал