Студопедия

Главная страница Случайная страница

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Билет 23






1.)Знайдіть зайве: Кант, Фіхте, Шиллер, Шеллінг, Гегель, Маркс, Фейєрбах. Відповідь поясніть.

Ответ: Лишними в данном ряду являются Шиллер и Маркс, поскольку все остальные - представители немецкой классической философии.

2.)Назвіть основні категорії діалектики, використовуючи їх визначення надані у таблиці:

(одиничне) річ, котра розглядається у своїх відмінностях від інших речей (загальне) подібність сутнісних ознак певних груп речей
(зміст) найбільш значуща внутрішня властивість речі, без котрої вона не може бути сама собою (форма) зовнішній вигляд речі, такий, якою вона сприймається завдяки органам відчуття
(причина) те, що зумовлює розвиток явища певним чином (наслідок) те, що є кінцевим результатом окремого процесу
(необхідність) такий розвиток явища, котрий виходить із внутрішніх суттєвих властивостей чи зовнішніх обставин (випадковість) заздалегідь непередбачуваний розвиток, зумовлений несуттєвими, випадковими, зовнішніми причинами
(можливість) те, чого не існує у реальності, але за певних обставин може стати дійсністю (дійсність) реально існуюче

3.)У чому полягає суть, значення та недоліки індуктивного методу? Наведіть приклади індуктивного умовиводу.

Індукція – це такий метод наукового пізнання, коли на підставі знання про окреме робиться висновок про загальне, це спосіб міркування, за допомогою якого встановлюється обґрунтованість висунутого припущення чи гіпотези. В реальному пізнанні індукція завжди виступає в єдності з дедукцією, органічно пов’язана з нею.

Прикладами індуктивних висновків є, наприклад, наступні пари спостереження/висновок:

● Цей лебідь білий.

● Всі лебеді білі.

Деякі філософи вважають термін «індуктивна логіка» непорозумінням, оскільки істинність індуктивного висновку не залежить від законів формальної логіки, котрі є за означенням дедуктивними. На противагу дедукції, індуктивні висновки не мають того ж ступеня достовірності що і вихідні твердження. Наприклад, у наведеному вище прикладі висновок про те, що всі лебеді білі міг вважатись істинним у Європі поки не було відкрито Австралію. Індуктивне судження ніколи не є зобов'язуючим, але є обґрунтованим. Індуктивне судження є також дедуктивно некоректним. Проблема індукції, що полягає у пошуку

обґДійсна сутність людини полягає в розумі.Подібно до того, як розум панує над людиною, так і в світі панує світовий розум-Логос(Бог).Бог-найвища інстанція, перед ним земні правителі та володарі никчемні.Пізнання себе, свого Логосу-це шлях до пізнання свого божественного начала і самого Бога.Тіло і розум дані людині Богом для того, щоб тіло не було ії підвладним, а розум був вільним у своїх бажаннях, своєму виборі.Не прив*язуючись до тіла і зовнішніх матеріальних благ, відмовившись від думок, які мають про нього люди неосвічені, мудрець не буде рабом того, хто має владу дати йому блага, або забрати майно, близьких, життя.Основне завдання філософа-навчити людей на приклад, як можна і необхідно жити, щоб бути істинно вільним.Змінити існуючий порядок речей, людей нам не дано, але можна привести свою волю в гармонію з умовами нашого життя й оточення.Людина повинна виконувати свій обов*язок, терпіти випробування, які посилає Бог.Жити необхідно без страху, хвилювань, пристрастей, а для цього слід не боятися вигнання, бідності, чорної роботи, позбавитись заздрощів, гніву, бажань, жалкувань, не засуджувати Бога і людей, якщо все йде не так, як бажалося, задовольнятися мінімумом.

рунтування індуктивного судження, вперше була формально розглянута Давидом Юмом.

4. Які ідеї стоїцизму наближують його до християнського розуміння людини та світу?

В мире, в котором каждодневно убывает смысл и гармония, единственной опорой оказывается следование ндолгу.оче Стоик - это тот, кто держится за эту опору и исполняет долг до конца, хотя бы и рушилось все вокруг. Причем это долг не столько перед другими, сколько перед самим собой. Ведь добродетель, считали стоики, сама себе награда. И в такой трансформации чувства долга из чисто внешнего во внутреннее - одно из величайших завоеваний античного сознания.

У стоиков есть принцип смирения, который именно из стоицизма перейдет в христианскую этику. Суть его в том, чтобы принять неизбежное со спокойствием духа и без экзальтации, не оказывая судьбе бесполезного и суетного сопротивления. Но в стоицизме мудрость еще не стала антиподом разума. Поэтому стоический идеал, в отличие от христианского, заключается в том, чтобы не плакать, не смеяться, а понимать.

Стоики первыми объявили себя " гражданами вселенной". И, вместе с тем, будучи гражданином мира, человек эпохи эллинизма одинок в этом мире. Та ближайшая ячейка - античный полис, в котором индивид был укоренен в качестве гражданина, разрушилась, и человек оказался, с одной стороны, наедине с самим собой, а с другой - наедине с вечным и бесконечным космосом. Но ни в том, ни в другом случае человек не находится у себя дома: дом слишком тесен, а мир слишком просторен. Из этого противоречия и родится впоследствии христианская община как та форма коллективности, в которой человек попытается по-новому обрести себя.

Дійсна сутність людини полягає в розумі.Подібно до того, як розум панує над людиною, так і в світі панує світовий розум-Логос(Бог).Бог-найвища інстанція, перед ним земні правителі та володарі нікчемні.Пізнання себе, свого Логосу-це шлях до пізнання свого божественного початку і самого Бога.Тіло і розум дані людині Богом для того, щоб тіло не було ії підвладним, а розум був вільним у своїх бажаннях, своєму виборі.Не прив*язуючись до тіла і зовнішніх матеріальних благ, відмовившись від думок, які мають про нього люди неосвічені, мудрець не буде рабом того, хто має владу дати йому блага, або забрати майно, близьких, життя.Основне завдання філософа-навчити людей на приклад, як можна і необхідно жити, щоб бути істинно вільним.Змінити існуючий порядок речей, людей нам не дано, але можна привести свою волю в гармонію з умовами нашого життя й оточення.Людина повинна виконувати свій обов*язок, терпіти випробування, які посилає Бог.Жити необхідно без страху, хвилювань, пристрастей, а для цього слід не боятися вигнання, бідності, чорної роботи, позбавитись заздрощів, гніву, бажань, жалкувань, не засуджувати Бога і людей, якщо все йде не так, як бажалося, задовольнятися мінімумом.

5. Які загрози для прав і свобод людини виникають в інформаційному суспільстві?

Сучасна фаза еволюції техногенної цивілізації - кінцевий результат науково-технічної революції заведено називати “інформаційне суспільство” або “суспільство ризику”.Ці назви фіксують дві головні і взаємопов язані ознаки сучасного соціуму:

-інформаційних характер сучасних “високих” технологій

-ускладнення середовища мешкання людини розумної, де наростають кризові явища і виникають нові джерела небезпеки для її існування, добробуту та здоров я

Що стосується загроз, програмуючий вплив наукового знання на спрямування розвитку культури і економіки також інтенсифікується, а темпи зростання кількості наукової інформації випереджають тмпи розвитку економіки і соціокультурних трансформацій. Іншими словами наукове знання стає джерелом ризику.

Також не треба забувати, що в інформаційному суспільстві твої права і обов язки можуть бути порушені. Нема ні яких гарантій, що твої особисті права хтось захистить. Статус науки, як фактора, який викликає та попереджує соціальні ризики, багатократно зростає. Наука, в деякій мірі не дозволяє людині самостійно розвиватись, тобто особисто досягати свідомого, глибокого самопізнання, утискаючи права самої людини.

 



Поделиться с друзьями:

mylektsii.su - Мои Лекции - 2015-2024 год. (0.007 сек.)Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав Пожаловаться на материал