Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
РОЗДІЛ 1. Теоретика, методологічні засади, проблеми.
Дипломна робота ПЕТРИКІВСЬКИЙ РОЗПИС В СУЧАСНОМУ ДИЗАЙНІ ІНТЕР'ЄРУ: ЕСТЕТИЧНІ ТА КУЛЬТОРОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ
Виконала: студентка 4 курсу денної форми навчання спеціальності “Дизайн ” групи 3 Диз. Кухарчук Ірини Олександрівни
Прийняв: Бут Н.К.
Київ – 2015 ЗМІСТ ВСТУП…………………………………………….....………….…………….…3 РОЗДІЛ 1 Теоретика, методологічні засади, проблеми……………………..4 1.1 Історіографія проблеми…………………………………..…..…...4 1.2 Типологія застосування петриківського розпису в інтер’єрі....20 1.3 Ритміка, пластичність композиції петриківського розпису в інтер’єрі……………………………………………………......…..23 ВИСНОВКИ……………………………………….……………………………26 РОЗДІЛ 2 Петриківський розпис в традиційному житті XIX столітті….... 2.1 Композиційні структури розпису в інтер’єрі …….….……….. 2.2 Регіональні особливості петриківського розпису в житті інтер’єру……………………………………….……….. ВИСНОВКИ..……………………………………….………………………….. РОЗДІЛ 3 Принципи застосування в сучасному урбаністичному інтер’єрі петриківського розпису………………………………………….. ВИСНОВКИ..……………………………………….…………………………. ВИСНОВКИ..……………………………………….………………………….. ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА ……………….…………………...………... ДОДАТКИ....……………………………………….…………………………....
ВСТУП Українська традиційна народна культура завжди відігравала роль національної. І тому не варто забувати свою культуру. Втілення цієї теми у сучасний дизайн є великим здобутком для нас, тому що петриківський розпис завжди є актуальним. Петриківський розпис можна дуже широко застосовувати в інтер’єрі та побуті.
Об’єкт проектування – художній розпис в інтер’єрі.
Предмет проектування – сучасний дизайн з елементами художнього розпису.
Мета – розробити та виконати композицію з елементів орнаменту Петриківського розпису, згідно з законами композиції. Відобразити її у сучасному дизайні. Також зробити історичний ракурс та проаналізувати творчість видатних майстрів Петриківського розпису.
Завдання:
- розглянути історію виникнення та розвитку Петриківського розпису;
- проаналізувати внесок видатних майстрів Петриківського розпису;
- визначити категоріальну базу, уточнити поняття, об’ємно - просторові структури
- визначити об’ємно – просторові композиції
- здійснити функціональне зонування Методи дослідження: 1. Філософський – відповідає на питання «як виникає щось?» Основну роль тут грає «мальовка» яка ніколи не забувалася, вона була створена для пошуку. Мальовка була проривом в петриківському розписі. Завдяки їй росзпис стрімко розвивався, вдосконалювалась і сама техніка розпису 2. Феноменологічний – «як це зявляється в світ, для чого?» Петриківський розпис виконував функцію прикраси, оберегу, молитви до Бога. Це носило обрядовий та сакральний характер. 3. Діалектичний – це зміни які відбуваються в просторі мого проекту, ідеї використання кольорів та композиції. 4. Компаритивіський підхід – порівняльний метод з іншими видами розпису, писанкарство. 5. Системний підхід – де я проект роглядаю як системму данних з інтегративних чинників.
Науково-проектна новизна – застосування за техніками контрасту, нюансу, тотожністі у петриківському розписі в модерні сучасної квартири. Контраст, нюанс і тотожність як засоби гармонії народжені самою природою і цілком успішно в ній співіснують: розмаїття відтінків у звичайній траві – це колірний нюанс. В одній рослині можна побачити повторення форми листя: більші знаходяться знизу, та чим вище, тим дрібніше вони стають. Це нюанс форм. Тут же можна помітити і нюанс кольору: нижнє листя вже пожовкли, середні яскраво пофарбовані, а верхні бліді. А якщо квітка складається з подібних пелюсток, то це тотожність. Цей приклад доводить, що засоби гармонізації – контраст, нюанс, тотожність – підказані митцю самою природою. В моїй проектній роботі розроблено: 1. Малюнки за традиційною композицією петриківського розпису «букет» в традиційній формі еліпсу. 2. Плани та просторові рішення сучасної квартири з елементами дизайну петриківського розпису. 3. Розглянуто естетичні та культорологічні аспекти.
Подальший розвиток: Я опрацювала данні які були представлені на Персональній виставці творів майстрині петриківського розпису Марії Яненко, та роботи видатних майстрів Федіра Панко й Василя Соколенко та використання спорідненно – контрастних кольорів. 1. Використання двох кольорів в одному мазку кисті, для утворення «перехідного мазка» 2. Контрастні сполучення, як синій-жовтий, синій-червоний, синій-жовтий-червоний, тобто первинні, основні кольори. 3. Їх полярні властивості, гармонія їх сполучення. 4. Зміна колірної насиченості та тональних відносин.
Практична актуальність: Полягає в тому, що цей проект може бути використаний як ідея оформлення квартири, бібліотеки, ресторану, кафе, учбового закладу, музею та багато інших закладів. В ньому здійсненно сучасні рішення світлої просторої сучасної кімнати, з достатньою кількістю освітлення для комфортного перебування, та сучасним меблюванням. Концепція використання розпису в оформленні полягає в тому, що я оформлюємо лише деякі елементи, наприклад панель книжкової шафи, вішаємо на стіну картину з розписом, ставимо на полиці петриківські сувеніри, та доповнюю все квітами в українському стилі. РОЗДІЛ 1. Теоретика, методологічні засади, проблеми.
|