Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Система завдань для розвитку чуття ладу.
Для музичної школи та музичного Відділення ПСМНЗ 2012 року (матеріали для викладачів сольфеджіо: на допомогу створення робочих планів)
Укладач: Немировська О.В. – викладач теоретичного відділу МДВМУ, Редактор: Гуджабідзе М.Н. – завідуюча теоретичною секцією Обласного методичного кабінету навчальних закладів культури і мистецтва, Керівник: Катрич О.П. – начальник Обласного методичного кабінету навчальних закладів культури і мистецтва. Зміст
Введення……………………………………………… 4 Особливості програми «Сольфеджіо» 2012 року.… 4 Поурочний розподіл навчального матеріалу….…… 6 · І клас…………………………………………. 6 · ІІ клас………………………………………. 10 · ІІІ клас……………………………………….. 13 · ІV клас………………………………………… 17 · V клас………………………………………. 20 · VІ клас………………………………………… 23 · VІІ клас……………………………………….. 27 · VІІІ клас……………………………………….. 32 Введення Предмет «Сольфеджіо» у школах естетичного виховання є обов’язковою складовою частиною музичного навчання. Протягом багатьох років тематика дисципліни та її розподіл по роках навчання залишалися майже без змін. Укладачі програм 1972, 1984 та 1992 років вдосконалювали дисципліну, збагачували її формами роботи, проте дуже толерантно ставилися до існуючого майже 40 років, звичного для викладачів, розподілу навчального матеріалу по класах. Програма «Сольфеджіо» 2012 року докорінно змінила ситуацію. Розподіл матеріалу і порядок його вивчення стали іншими.
Особливості програми «Сольфеджіо» 2012 року Суттєве оновлення торкнулося не лише тематики програми. Відбулося «переосмислення сутності» предмету сольфеджіо, його змісту: 1. Стрижневу ідею програми зазначено як «особистісно-орієнтоване навчання» та виховання творчої (креативної) людини. Пріоритетними формами роботи на сольфеджіо вперше названі музикування та творча діяльність дітей. Творчі завдання тепер стали обов’язковою складовою частиною випускного іспиту з сольфеджіо. 2. Велика увага приділяється методиці викладання теоретичного матеріалу. По-перше, підкреслено, що учні музичної школи вивчають не елементарну теорію музики, а музичну грамоту. Саме тому певну кількість теоретичного матеріалу рекомендується освоювати на рівні «поняття», «ознайомлення», «уявлення» (а не вивчення). По-друге, засвоєння теоретичних знань рекомендується організувати через музично-практичну діяльність учнів, розвиток їхньої музикальності та творчого потенціалу. Заучування абстрактних формулювань та «будування» елементів, відокремлених від звучання музики, вважаються недоречними і такими, що «суперечать принципам педагогіки мистецтва». Формально-традиційнізавдання з теорії музики виключено із випускного іспиту. 3. Важливим досягненням нової програми стала система завдань для розвитку чуття ладу. Ідея виховання музичного слуху на ладовій основі є центральною дидактичною основою сольфеджіо вже багато років. Програма 2012 року розвиває її і пропонує для вивчення в 1-3 класах систематизовану послідовність ладових моделей та інтонацій (це так званий «єдиний алгоритм опанування ладу»). Оскільки представлена система ладових вправ є новою, але обов’язковою для викладачів музичних шкіл, корисним, на наш погляд, буде паралельний поурочний розподіл тем і ладових вправ курсу.
|