Студопедия

Главная страница Случайная страница

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Приклад програми. Завдання: вважаючи заданими значення перемінних x, y, z, скласти програму обчислення значення арифметичного виразу:






Завдання: вважаючи заданими значення перемінних x, y, z, скласти програму обчислення значення арифметичного виразу:

.

Панель діалогу програми організувати як показане на мал.2.1.

 

 

Рис. 2.1. Панель діалогу програми

 

Зміна заголовка форми

Нова форма має однакові ім'я (Name) і заголовок (Caption) - Form1. Для зміни заголовка викличте вікно інспектора об'єктів (F11) і клацніть кнопкою миші на формі. У формі інспектора об'єктів знайдіть і клацніть мишею на властивості Caption сторінки Properties. У виділеному вікні наберіть ”Работа 3. Студент гр. 2ПР1 Петров”.

Розміщення рядка введення (TEdit)

Якщо необхідно ввести або вивести інформацію, що вміщується в один рядок, використовують вікно однорядкового редактора тексту, що є компонентом TEdit. У даній програмі за допомогою однорядкового редактора будуть вводитися змінні x, y, z типу extended.

Виберіть у меню компонентів Standard відповідну піктограму, клацніть мишею в тім місці форми, де ви хочете її поставити. Вставте три компоненти TEdit у форму. Захоплюючи їх " мишею" відрегулюйте розміри вікон і їхнє положення.

Зверніть увагу на те, що в тексті програми з'явилися три нових однотипних перемінних Edit1, Edit2, Edit3. У кожній з цих перемінних з розширенням Text буде утримуватися рядок символів (тип String) і відображатися у відповідному вікні Edit.

Тому що чисельні значення перемінних x, y, z мають дійсний тип, для перетворення рядкового запису числа, що знаходиться в змінній Editl.Text у дійсне, використовується стандартна функція

X: = StrToFloat(Edit1.Text);

Якщо вихідні дані мають цілочисленний тип, наприклад integer, то використовується стандартна функція:

X: = StrToInt(Editl.Text);

При цьому в записі числа не повинно бути пробілів, а дійсне число пишеться з десяткової коми.

За допомогою інспектора об'єктів встановіть шрифт і розмір символів, які відображуються у рядку Edit (властивість Font).

 

Розміщення написів (Label)

На формі рис.1.2 є чотири написи. Для нанесення таких написів на форму використовується компонент TLabel. Виберіть у меню компонентів Standard відповідну піктограму, клацніть на ній мишею, з'явиться напис Label. Проробіть це для чотирьох написів. Для кожного напису, клацнувши на ній мишею, відрегулюйте розмір і, змінивши властивість Caption інспектори об'єктів, уведіть рядок, наприклад “Введіть значення X”, а також виберіть розмір символів (властивість Font).

Зверніть увагу, що в тексті програми автоматично з'явилися чотири нових змінних типу TLabel. У них зберігаються пояснювальні рядки, які можна змінювати в процесі роботи програми.

Розміщення багаторядкового вікна виведення (Тмето)

Для виведення результатів роботи програми звичайно використовується текстове вікно, що представлене компонентом (Тмето). Виберіть у меню компонентів Tmemo і помістіть його на форму. За допомогою миші відрегулюйте його розміри і місце розташування. Після установки за допомогою інспектора властивості ScrollBars - SSBoth у вікні з'являться вертикальна і горизонтальна смуги прокручування.

У тексті програми з'явилася перемінна Memo1 типу Tмемо. Інформація, що відображається за допомогою декількох рядків у вікно типу TMemo знаходиться в масиві рядків Memol.Lines. Кожен рядок має тип String.

Для очищення вікна використовується метод Memol.Clear. Для того щоб додати новий рядок у вікно, використовується метод Memo1.Lines.Add (перемінна типу String).

Якщо потрібно вивести число, що знаходиться в змінній дійсного або цілого типу, то його треба попередньо перетворити до типу String і додати в масив Memo1.Lines. Наприклад, якщо перемінна u: = 100 цілого типу, то метод Memo1.Lines.Add (‘Значення u == ’+IntToStr(u)) зробить це й у вікні з'явиться рядок “Значення u =100''. Якщо перемінна u: =-256, 38666 дійсна, то при використанні методу Меmо1.Lines.Add (‘Значення u=' +FloatToStr(u.fffixed, 8, 2)) буде виведений рядок " Значення u= -256.39". При цьому під усе число приділяється вісім позицій, з яких дві позиції займає його дробова частина.

Якщо число рядків у масиві Memo1 перевищує розмір вікна, то для перегляду всіх рядків використовується вертикальна смуга прокручування. Якщо довжина рядка Memo1 переверщує кількість символів у рядку вікна, то у вікні відображається тільки початок рядка. Для перегляду всього рядка використовується горизонтальна смуга прокручування.

 

Написання програми обробки події - створення форми (FormCreate)

 

При запуску програми виникає подія “створення форми” (OnCreate). Створимо обробник цієї події, що заносить початкові значення перемінних x, y, z у відповідні вікна TEdit, а у вікні Tmemo виводить рядок із указівкою номера групи і прізвище студента. Для цього двічі клацнемо мишею на будь-якому вільному місці форми. На екрані з'явиться текст, у якому автоматично внесений заголовок процедури - оброблювача події створення форми:

Procedure TForml.FormCreate(Sender: TObJect);

Між begin...end записується текст програми

 

Написання програми обробки події натискання кнопки (ButtonClick)

 

Помістіть на форму кнопку TButton, що знаходиться на сторінці Standard панелі стандартних компонентів. За допомогою інспектора об'єктів змініть заголовок (Caption) – Button1 на слово “Виконати” або інше на ваше бажання. Відрегулюйте положення і розмір кнопки.

Після цього два рази клацніть мишею на кнопці, з'явиться текст програми, доповненої заголовком процедури оброблювача події - натискання кнопки:

 

Procedure Tform1.ButtonClick(Sender: TObject);

 


Поделиться с друзьями:

mylektsii.su - Мои Лекции - 2015-2024 год. (0.006 сек.)Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав Пожаловаться на материал