Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Написання програм обробки подій натискання на кнопки.
Процедура TForm1.Button1Click обробляє натискання кнопки " Установити осі". Процедура TForm1.Bttnon2CIick обробляє натискання кнопки " Побудувати графік". Для додавання координат крапок (X, Y) з таблиці значень у двовимірний масив об'єкта Seriesk використовується процедура
Series1.AddXY(Const AXValue, AYValue: Double; Const AXLabel: String; AColor: TColor): Longint; де AXValue, AYValue - координати крапки по осях X і Y; AXLabel може приймати значення ‘’; Acolor задає колір ліній (якщо дорівнює clTeeColor, те приймається колір, визначений при проектуванні форми). Текст програми має вигляд:
Unit Unit1; Interface Uses Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs, StdCtrls, ExtCtrls, TeeProcs, TeEngine, Chart, Series; type TForm1 = class(TForm) Chart1: TChart; Button1: TButton; Button2: TButton; Edit1: TEdit; Edit2: TEdit; Edit3: TEdit; Edit4: TEdit; Edit5: TEdit; Edit6: TEdit; Edit7: TEdit; Label1: TLabel; Label2: TLabel; Label3: TLabel; Label4: TLabel; Label5: TLabel; Label6: TLabel; Label7: TLabel; Series1: TLineSeries; Series2: TLineSeries; procedure FormCreate(Sender: TObject); procedure Button1Click(Sender: TObject); procedure Button2Click(Sender: TObject); private { Private declarations } public { Public declarations } end;
var Form1: TForm1; Xmin, Xmax, Ymin, Ymax, Hx, Hy, h: extended;
Implementation {$R *.DFM}
Procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject); begin Xmin: = 0; Xmax: = 2 * Pi; Ymin: = -1; Ymax: = 1; Hx: = pi/2; Hy: = 0.5; h: = 0.01;
Edit1.Text: = FloatToStr(Xmin); Edit2.Text: = FloatToStr(Xmax); Edit3.Text: = FloatToStr(Ymin); Edit4.Text: = FloatToStr(Ymin); Edit5.Text: = FloatToStr(Hx); Edit6.Text: = FloatToStr(Hy); Edit7.Text: = FloatToStr(h);
Chart1.BottomAxis.Automatic: = False; Chart1.BottomAxis.Minimum: = Xmin; Chart1.BottomAxis.Maximum: = Xmax;
Chart1.LeftAxis.Automatic: = False; Chart1.LeftAxis.Minimum: = Ymin; Chart1.LeftAxis.Maximum: = Ymax;
Chart1.BottomAxis.Increment: = Hx; Chart1.LeftAxis.Increment: = Hy; end;
Procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject); var x, y1, y2: extended; begin Series1.Clear; Series2.Clear; Xmin: = StrToFloat(Edit1.Text); Xmax: = StrToFloat(Edit2.Text); h: = StrToFloat(Edit7.Text); x: = Xmin; Repeat y1: = sin(x); Series1.AddXY(x, y1, '', clTeeColor); y2: = cos(x); Series2.AddXY(x, y2, '', clTeeColor); x: = x + h; Until (x > Xmax); end;
Procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject); begin Halt //Exit end; end. Хід виконання роботи. Побудуйте графіки функцій для відповідних варіантів з роботи 3. Таблицю даних одержати шляхом зміни параметра X із кроком h. Висновок вихідних даних організувати через вікна TЕdit. Самостійно вибрати зручні параметри настроювання.
|