Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
ReadLn (x, у);
if (x > = xl) and (x < = x2) and (y > = yl) and (y < = y2) and not ((x > = x3) and (x < =x4) and (y > = y3) and (y < = y4)) then Write('Влучення в мішень!!! ') else Write('Мимо...'); end.
Логічний тип змінних Ми вже знаємо, що в Паскалі існує логічний тип змінних Boolean. Змінні логічного типу можуть приймати тільки два значення: true («істина») і false («неправда»). Таким змінним можна привласнювати значення, виводити їх на екран, застосовувати до них логічні операції, не можна тільки вводити їхнього значення з клавіатури. Наприклад: Program bool_boolean; var a, b: Boolean; Begin a: = true; b: = false; a: = a and b or not true; Write(a, b); End. У результаті роботи програми будуть виведені на екран два слова false і true. Чому? Розберіться самостійно. Логічний тип виник не випадково. Справа в тім, що логічні операції як результат видають значення true або false. Результат логічної операції можна привласнювати змінним логічного типу. Виконавши таке присвоювання, в умовному операторі замість умови можна використовувати перемінну логічного типу. Наприклад: if a then b: = b + 1; Тип Boolean звичайно використовується для зручності запису умов, щоб, наприклад, уникнути багаторазового написання того самого умови або скоротити запис складної умови.
Програмуємо формулу.
program expression; var
b: Boolean; Begin Write(введіть ціле число: *); ReadLn(a); b: = (a > = 10) and (a < = 109);
End.
|