Студопедия

Главная страница Случайная страница

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Решение.

Задание.

Вариант 1

WASHINGTON - THE CAPITAL OF THE USA

When after the War for Independence the thirteen British colonies on the American continent became states and decided to join in a union, there was much discussion about the capital of the new country. It was finally decided to cut a hundred square miles from the states of Maryland and Virginia and to build a model capital in that place. The hundred square miles are known as the District of Columbia and are not part of any one state but Federal land. It was natural that the capital should receive the name of Washington - after the name of the commander-in-chief of the American army in the War for Independence who became the first President of the Union.

President Washington himself took an active part in choosing the place for the capital and decided that the city should be built on the north bank of the Potomac River.

The centre of the city is the Capitol Building. Four avenues radiate from the Capitol dividing the city into four parts. A series of squares appear at different intervals, and diagonal avenues radiate from these. All the diagonal avenues are named after different states of the Union, but the longest and the straightest is Massachusetts Avenue which cuts the city in half. From the Capitol to the White House (the official residence of the President) runs a broad Pennsylvania Avenue, about a mile and a half long. This is the avenue used for processions and parades.

All the main buildings, that make Washington interesting, are to be found in groups. The Capitol Hill is perhaps the most important for it is the seat of the government. The Capitol is the highest building in Washington, a city without skyscrapers. There are many interesting and beautiful monuments in Washington. Of these the most well-known are: the Washington Monument - a tall obelisk, the highest stone structure in the city, the Lincoln Memorial, the Jefferson Memorial, and others. At the Arlington National Cemetery is the Tomb of the Unknown Soldier.

 

I.Прочитайте текст и переведите его письменно на русский язык.

 

II.Найдите в тексте английские эквиваленты следующих слов и выражений:

объединяться; получить имя в чью либо честь; главнокомандующий; принимать активное участие; разделять город пополам; место пребывания правительства; небоскрёб; знаменитый; могила неизвестного солдата.

 

III.Задайте вопросы к подчёркнутым словам.

1.These boys usually get good marks. 2.Our teacher always spoke English at our lessons. 3.My wife is writing letters and telegrams now. 4.I am an engineer. 5.Those girls were economists.

 

IV.Напишите следующие предложения в отрицательной и вопросительной формах.

1.She has just gone. 2.She had read her textbook by the end of the month. 3.They will have come there by 5 o’clock tomorrow.

 

V.Заполните пропуски артиклями, где это необходимо:

1.My sister is ___ student. Her friends are also ___ students. They live in ___ Moscow. They study ___ English. They usually study in ___ morning. Their classroom is large. ___ walls of ___ classroom are yellow. ___ students come into ___ classroom. They usually do ___ many exercises, write ___ dictations and study English grammar at ___ lessons.

 

VI.Переведите следующие предложения на английский язык, используя все времена активного залога.

1.Где Мэри? – Она в библиотеке. Она готовится к докладу. Она работает уже три часа. 2.Он думал, что его друзья работают вместе. 3.Она была удивлена. Она ещё никогда не видела столько цветов. 4.Когда я проснулся, мама уже встала и готовила чай. 5.Сколько дней вы уже читаете эту книгу?

 

VII.Сделайте верный выбор: “there is” or “it is”.

1)... always much snow in this country in winter.

2)... snowing hard.

3)... too much sugar in the tea.... too sweet. I can’t drink it.

4) Don’t buy this jacket.... very dark.

5) Let’s go out!... getting dark.

Решение.

I. ВАШИНГТОН – СТОЛИЦА США.

Когда после Войны за независимость тринадцать британских колоний Американского континента решили объединиться, было много обсуждений относительно столицы нового государства. В итоге было решено отделить сто квадратных миль от штатов Мэриленд и Виргиния и возвести там образцовую столицу. Эти сто квадратных миль известны как округ Колумбия и не относятся ни к какому штату, а являются федеральной землей. Вполне естественно, что столица получила имя Вашингтон – в честь главнокомандующего американской армией в Войне за независимость, который стал первым президентом союза.

Президент Вашингтон самолично принимал активное участие в выборе места для столицы и решил, что город должен быть основал на северном берегу реки Потомак.

Центром города является здание Капитолия. От него расходятся четыре авеню, разделяющие город на четыре части. На разных промежутках появляется ряд площадей, от которых берут начало диагональные авеню. Все диагональные авеню названы в честь различных штатов союза, а самая длинная и прямая – Массачусетс-авеню – разделяет город пополам. От Капитолия до Белого дома (официальной резиденции президента) ведет широкая Пенсильвания-авеню, растянувшаяся примерно на полторы мили. Эта дорога используется для процессий и парадов.

Все основные здания, придающие интерес Вашингтону, расположены группами. Капитолийский холм, вероятно, наиболее важный, поскольку это место пребывания правительства. Капитолий является самым высоким зданием в Вашингтоне, городе, где нет небоскребов. В Вашингтоне очень много интересных и красивых памятников. Среди наиболее известных – Монумент Вашингтона – высокий обелиск, самая высокая конструкция из камня в городе, Мемориал Линкольна, Мемориал Джефферсона и другие. На Арлингтонском национальном кладбище расположена могила неизвестного солдата.

 

II.

To join in a union, to receive the name of… after the name of…, a commander-in-chief, to take an active part, to cut the city in half, the seat of the government, a skyscraper, well-known, the Tomb of the Unknown Soldier.

III

1.1 Who usually gets good marks? 1.2 What marks do these boys usually get?

2.1 Who always spoke English at your lessons? 2.2 Whose lessons did your teacher speak English at? 2.3 Where did your teacher speak English?

3.1 Who is writing letters and telegrams now? 3.2 What is your wife writing now?

4. What are you? / What do you do?

5.1 Who was economists? 5.2 What those girls were?

IV.

1. She hasn’t gone yet. Has she gone yet? 2. She hadn’t read her textbook by the end of the month. Had she read her textbook by the end of the month? 3. They won’t have come there by 5 o’clock tomorrow. Will they have come there by 5 o’clock tomorrow?

 

V.

1.My sister is a student. Her friends are also _ students. They live in _ Moscow. They study ___ English. They usually study in the morning. Their classroom is large. The walls of the classroom are yellow. The students come into the classroom. They usually do ___ many exercises, write ___ dictations and study English grammar at __ lessons.

VI.

1. Where is Mary? – She is in the library. She’s preparing for the report. She has already been working for three hours. 2. He thought that his friends were working together. 3. She was surprised. She had never seen so many flowers. 4. When I woke up, mum had already got up and was making tea. 5. How many days have you been reading this book yet?

 

VII.

1) There is always much snow in this country in winter.

2) It is snowing hard.

3) There is too much sugar in the tea. It is too sweet. I can’t drink it.

4) Don’t buy this jacket it is very dark.

5) Let’s go out! It is getting dark.

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Вступление к сочинению | Сокращения
Поделиться с друзьями:

mylektsii.su - Мои Лекции - 2015-2024 год. (0.008 сек.)Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав Пожаловаться на материал