Студопедия

Главная страница Случайная страница

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Section 9. Expressive means of english intonation

They can be represented by:

· Emphatic Tones => are marked by doubling the tonetic stress-mark

- Kinetic (\\m | //m) e.g. ׀ No \\seriously, ׀ Nora.

- Static (׀ ׀ m | ׀ ׀ m) e.g. I ׀ ׀ can’t \bear it any ׀ more.

 

· Irregular Preheads => are indicated by a high or low pitch-mark

- High (m) e.g. I /think it’s im\\moral.

- Low (_ m) e.g. _ I \\told you to /go.

 

· Stress Reduction => reduction of the prenuclear stresses,
thus giving the nucleus greater relative prominence

e.g. I ׀ can’t i׀ magine what he \looks like.

I can’t imagine what he \looks like. < = reduction of the prenuclear stresses

 

· Nuclear Tone-Shift => displacement of the nuclear tone from its normal position, thus showing contrast

e.g. But ׀ how did you \get there?

But \how did you get there? < = nuclear tone-shift

 

· Compound Tunes => usage of more than one kinetic tone in an intonation-group

e.g. It’s ׀ much more \difficult. < = a simple tune

It’s \much more \difficult. < = a compound tune (Fall+Fall)


UNIT 1. EMPHATIC TONES (STATIC AND KINETIC) ׀ ׀ m | ׀ ׀ m and \\m | //m

serve to

increase the semantic prominence of words to attach an emotional coloring

or a whole utterance to an utterance

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
 | Введение. 3. Глава 1. Базовая сердечно-легочная реанимация и использование автоматического наружного дефибриллятора у взрослых
Поделиться с друзьями:

mylektsii.su - Мои Лекции - 2015-2024 год. (0.005 сек.)Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав Пожаловаться на материал