Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Active vocabulary
Vocabulary Practice Exercise 1 Choose the necessary word and put it in the sentence
Exercise 2 Answer the questions 1. Who is the price leader in your business? 2. How can you become a price leader? What should you do for this? 3. How should one start a promotional campaign? 4. Why is it dangerous to produce price sensitive goods? 5. Why is it important to have competitors in business? 6. What should you do to leave your competitors behind? 7. What knowledge must you have to be good at marketing? Exercise 3 Translate into English 1. Маркетинг включает в себя действия, связанные с движением товара от производителя к потребителю. 2. Маркетинг включает в себя транспортировку, хранение, рекламу, калькуляцию цен, продажу. 3. Изучение рынка помогает предсказывать общие направления спроса. 4. Реклама оказывает сильное влияние на покупателя. 5. Мы не можем устанавливать самую низкую цену на этот товар. 6. Мы должны разработать план производства новых продуктов. 7. Сбыт этого товара очень реагирует на изменение цены.
Grammar Exercises Exercise 1 Transform the sentences of real condition into the sentences of unreal condition
M o d e l: If we promote this right, we will (we'll) get more sales. a) If we promoted this right, we would get more sales. b) If we had promoted this right, we would have got more sales.
1. If we are careful we will leave behind our competitors. 2. If we phone R.D., we will get the necessary information. 3. If we change the ingredients, we will be ready for the price 4. If the price of jam goes up, the increase will be passed on: consumer. 5. If they work hard, they won't lose any customers. 6. If we schedule the product development in time we will be ready for the change of the demand. 7. If we don't lose the chance, the competitors’ products will r on the super-market shelves.
|