Студопедия

Главная страница Случайная страница

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Рекомендації щодо проведення занять






На основі орієнтовного тематичного плану учитель розробляє календарно-тематичний план, в якому конкретизує обсяг навчального матеріалу. При цьому слід враховувати, що орієнтовно одна третя навчального часу відводиться на теоретичне навчання, а решта – на виконання практичних робіт.

Вчитель має постійно пам’ятати, що ефективність окремих занять і виконання програми в цілому забезпечується високим рівнем підготовки кожного уроку, систематичним аналізом методичної літератури. Він повинен своєчасно проводити поточний, тематичний та підсумковий контроль навчальних досягнень.

Працюючи за програмою особливу увагу слід приділяти на трудове, економічне, естетичне та правове виховання учнів безпосередньо в процесі навчання та виробничої праці.

Під час навчальних занять та літньої практики необхідно дотримуватися вимог охорони праці учнів, організації робочого місця, здійснювати контроль за вивченням та виконанням ними правил безпеки праці, протипожежної безпеки, виробничої санітарії та гігієни праці.

Перед виконанням практичних робіт чи виробничої праці, проведенням екскурсії слід здійснювати вступний інструктаж.

Учень може підбирати тему творчої роботи (проекту) самостійно –виходячи із своїх успіхів у вивченні даної програми, віку, особистих уподобань та інтересів, а також за порадою учителя. Рекомендовано виконувати індивідуальні, парні та групові проекти.

Під проектом розуміється обґрунтована, спланована і усвідомлена діяльність, спрямована на формування в учнів певної системи творчо-інтелектуальних і предметно-перетворювальних знань і вмінь. Ця діяльність включає в себе вибір об’єкта проектування, пошук та вивчення аналога, розробку конструкції та технології, виготовлення і оцінку. Обов’язково здійснюється нескладний економічний і екологічний аналіз виконуваної роботи, проводяться маркетингові операції. У кожному класі проект повинен завершуватися захистом пояснювальної записки та виготовленого об’єкта.

Відведений на варіативну частину час програми можна використовувати:

· окремими частинами для збільшення кількості годин на вивчення окремих розділів інваріантної складової програми;

· як окремий додатковий розділ програми (наприклад, конструювання та моделювання дитячого або чоловічого одягу);

· для виконання окремого творчого проекту.

При виконанні варіативної частини програми необхідно дотримуватися раніше запропонованого співвідношення часу на теоретичне і практичне навчання.

Зміст і спосіб реалізації варіативної частини програми вчитель враховує при складанні календарно-тематичного плану до початку навчального року.

Під час вивчення інваріантної та варіативної частин програми необхідно використовувати особистісно-орієнтовані технології навчання.

При організації літньої навчальної практики потрібно завчасно визначити місце її проведення, основні завдання. Слід планувати, відповідно до віку учня, тривалість щоденної практичної роботи. Літню навчальну практику можна проводити у навчально-виробничих майстернях освітнього закладу, на швейних підприємствах (цехах фабрик, фірмах).

 

 

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

№ з/п Розділи, теми Кількість годин
    Всього Теорет. Практ.
1.   10 клас Розділ 1 Вступ. Професії конструктор-модельєр і закрійник в ательє мод 1.1. Порівняльна характеристика масового та індивідуального виготовлення одягу. Сфера послуг. 1.2. Професійна діяльність конструктора-модельєра 1.3. Організація праці закрійників в ательє мод.                    
2. Розділ 2 Біосоціальна характеристика споживача одягу 2.1. Людина – споживач одягу. 2.2. Анатомо-фізіологічні ознаки і психіка людини. 2.3. Методи досліджень розмірів і форми тіла людини. 2.4. Зовнішній образ індивідуального споживача одягу.        
3. Розділ 3 Композиційно-конструктивний аналіз моделей одягу 3.1. Форми поверхні одягу. Взаємозв’язок форми поверхні одягу з фігурою. 3.2. Основні художньо-конструктивні показники моделей одягу. 3.3. Художньо-конструктивні засоби утворення різних форм поверхні одягу. 3.4. Принципи утворення поверхні одягу різних форм. 3.5. Залежність художньо-конструктивної будови моделі одягу від властивостей матеріалів. 3.6. Розробка інформаційної бази даних про модель.              
4.     Розділ 4 Технології підготовки та процесу розкроювання моделей одягу 4.1. Характеристика етапу підготовки виробництва одягу. 4.2. Характеристика процесу розкроювання швейних виробів. 4.3. Експериментальне виробництво. 4.4. Особливості підготовчо-розкрійного виробництва при виготовленні одягу за індивідуальними замовленнями.        
5.     Розділ 5 Способи і методи розробки конструкцій моделей одягу. Автоматизація процесу конструювання 5.1. Загальна характеристика і класифікація сучасних методів конструювання одягу. 5.2. Методи конструювання наближених кон­струкцій одягу. 5.3. Інженерні методи розрахунку розгорток деталей одягу. 5.4. Автоматизація процесу конструювання.            
6. Розділ 6 Комп’ютерне конструювання одягу 6.1. Основні відомості про програму «Дизайн». 6.2. Ознайомлення з функціями закладок, кнопок побудови елементів конструкції.      
7.   Розділ 7 Конструювання і моделювання поясних виробів 7.1. Види поясних виробів, їх спільність та відмінність. Конструювання спідниць. 7.2. Конструювання спідниць у програмі «Дизайн». 7.3. Моделювання спідниць. 7.4. Брючні вироби. 7.5. Конструювання брюк у програмі «Дизайн». 7.6. Моделювання брюк.          
8.   Розділ 8 Розробка проекту моделі поясного виробу. Оцінка якості об’єкту проектування 8.1. Розробка технічного завдання на проектування поясного виробу. 8.2. Розробка технічної пропозиції щодо проектування моделі поясного виробу. 8.3. Розробка ескізного проекту моделі. 8.4. Розробка технічного проекту моделі. 8.5. Розробка робочої конструкторської документації на проект. 8.6. Аналіз дефектів поясного виробу на різних етапах його проектування. Оцінка рівня якості моделі.          
9.   Розділ 9 Конструювання і моделювання плечових виробів 9.1. Розмірна типологія населення і розмірні антропологічні стандарти. 9.2. Конструювання плечових виробів. 9.3. Загальні відомості про побудову формоутворюючих конструктивних елементів. 9.4. Манекени для одягу. 9.5 Конструювання плечових виробів у програмі «Дизайн». 9.6 Моделювання плечового виробу. 9.7. Недоліки в побудові конструкцій та способи їх усунення.            
  Разом:      
  Резерв часу:      
  Всього:      
  11 клас      
10. Розділ 10 Проектування швейних виробів з різних матеріалів 10.1. Види різних текстильних матеріалів для виготовлення одягу та їх властивості. 10.2. Зв”язок зовнішніх та внутрішніх розмірів одягу. 10.3. Поняття про викрійку та лекала швейних виробів. 10.4. Особливості конструювання плечових виробів з різних конструкційних матеріалів.        
11. Розділ 11 Розробка проекту моделі плечового виробу. Оцінка якості об’єкту проектування 11.1. Розробка технічного завдання на проектування моделі плечового виробу. 11.2. Розробка технічної пропозиції щодо проектування плечового виробу. 11.3. Розробка ескізного проекту моделі. 11.4. Розробка технічного проекту моделі. 11.5. Розробка робочої конструкторської документації на проект моделі плечового виробу. 11.6. Аналіз дефектів плечового виробу на різних етапах його проектування. Оцінка рівня якості моделі.            
12. Розділ 12 Розробка проекту моделі одягу. Оцінка якості об’єкту проектування 12.1. Розробка технічного завдання на проектування моделі виробу. 12.2. Розробка технічної пропозиції щодо проектування виробу. 12.3. Розробка ескізного проекту моделі. 12.4. Розробка технічного проекту моделі. 12.5. Розробка робочої конструкторської документації на проект моделі виробу. 12.6. Аналіз дефектів виробу на різних етапах його проектування. Оцінка рівня якості моделі.          
13.   Розділ 13 Проектування головних уборів та аксесуарів 13.1. Асортимент та класифікація головних уборів. 13.2. Композиційно-конструктивний аналіз головних уборів. 13.3. Методи розробки конструкцій головних уборів. 13.4. Проектування аксесуарів          
  Разом:      
  Резерв часу:      
  Всього:      
  Разом у 10 - 11 класах:      

Поделиться с друзьями:

mylektsii.su - Мои Лекции - 2015-2024 год. (0.007 сек.)Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав Пожаловаться на материал