Главная страница
Случайная страница
КАТЕГОРИИ:
АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
У чому полягають особливості розвитку європейської гілки постмодернізму?
Особлива якість, яка відрізняє архітектуру постмодернізму, особливо в європейських країнах - це усвідомлене бажання пов'язати нові споруди з історичним міським оточенням, не зіпсувавши його новими включеннями, відчути міський контекст майбутніх споруд. Іноді цей напрям постмодернізму називається контекстуалізмом. Звернення до історичних форм в постмодернізмі ніколи не носить характеру прямого цитування, замість цього з'являється гра в натяки на прообрази, зашифрована символіка і складні асоціації. Серед архітекторів європейського постмодернізму слід згадати таких майстрів, як Альдо Россі, який створив цікавий з точки зору містобудування проект кладовища в Модені (1974), братів Кріє з їх містобудівними проектами, Маріо Ботта з його швейцарськими віллами і австрійця Ганса Холляйна - дивного майстра тонкого стилю невеликих об'єктів. Маріо Ботта вніс в архітектуру постмодернізму деякі формальні прийоми, які згодом стали свого роду універсальним архітектурним мовою постмодернізму. У його односімейних будинках - віллах у Швейцарії закладені ідеї усамітнення, ізоляції в природному або архітектурному оточенні. Його вілли самодостатні, їм не потрібно ніякого спілкування. У невеликому житловому будинку використовуються великі форми, ніби призначені для великих громадських будівель - величезні круглі вікна із дзеркальною поверхнею скла, які захищають внутрішній світ навіть від поглядів ззовні. Австрійський архітектор Ханс Холляйн в інтер'єрах Бюро подорожей у Відні спробував засобами архітектури передати відчуття, образи, мрії та ілюзії. Там, де архітектор-модерніст зробив би скляні стіни і обвішані їх рекламними плакатами, Холляйн ставить сталеві пальми. Простір тут схожий на сцену, а відвідувач, рухаючись по ній, включається до загального спектаклю. Архітектору вдається створити атмосферу чогось незвіданого, загадкового, повну передчуття майбутньої поїздки і відкриття якихось таємниць. Але головною заслугою постмодернізму є те, що мова архітектурних форм стала незрівнянно багатше, виразніше стали обсяги і композиції, поняття краси і образності. Архітектори постмодернізму, проявляючи повагу до історичного та національної спадщини, створили чимало чудових проектів реконструкції історичних частин міст, асимілюючи сучасні споруди в історичну тканину міста без шкоди для сторін. Але головне, що вони повернули архітектуру в лоно мистецтва.
|