Студопедия

Главная страница Случайная страница

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Жұмасұлтанова Ғ.А., Кошербаев Д.Б., Аманбеков Н.Ж., Булумбаев О.Р.

Саясаттану

Кү ндізгі

Барлық мамандық тарғ а

4 жылдық, 3 жылдық

Жұ масұ лтанова Ғ.А., Кошербаев Д.Б., Аманбеков Н.Ж., Булумбаев О.Р.

«Саясат –ол адам қ ұ қ ық тарын қ орғ ауғ а бағ ытталғ ан іс-ә рекет» деп анық тағ ан автор:

A) Вебер.

B) Гоббс.

C) Платон.

D)& Локк.

E) Парсонс.

*****

Саяси салада иерархиялық қ ұ рылыспен жә не ұ йымдасқ ан белгісімен анық талады:

A)& саяси институттар.

B) саяси мә дениет.

C) саяси қ атынастар.

D) саяси қ ұ былыстар.

E) саяси шең бер.

*****

Аристотель мемлекеттік басқ арудың «бұ рыс» тү ріне жатқ ызады:

A) монархияны, аристократияны, политияны

B)& тиранияны, олигархияны, демократияны

C) аристократияны, охлократияны, тимократияны

D) монархияны, тиранияны, демократияны

E) демократияны, монархияны, олигархияны

*****

Билікті ерікті іске асырудағ ы ә діс пен қ ұ ралдар жиынтығ ы:

A) Биліктің бө лінуі.

B) Биліктің қ айнар кө здері.

C) Биліктің легитимділігі.

D)& Биліктің ресурстары.

E) Биліктің нә тижесі.

*****

1948 жылы саясаттануды жоғ арғ ы оқ у орындарында міндетті пә н ретінде оқ ытуды ұ сынғ ан халық аралық ұ йым:

A)& ЮНЕСКО

B) ЮНИСЕФ

C) НАТО

D) ТМД

E) ОБСЕ

*****

Адамдардың белгілі бір аумақ тың шекарасынан ө тіп, ұ зақ уақ ытқ а бір жолата қ оныс тебу ү рдісі:

A) нацизм

B) рассизм

C) геноцид

D)& миграция

E) ксенофобия

*****

Саясаттану жеке академиялық ғ ылым ретінде қ алыптасады:

A)& 1857 жылы АҚ Ш-та

B) 1857 жылы Ұ лыбританияда

C) 1857 жылы Германияда

D) 1857 жылы Ресейде

E) 1957 жылы Францияда

*****

Қ оғ амдық меншікті жақ тағ ан грек ойшылы:

A) Аристотель

B)& Платон

C) Конфуций

D) А.Августин

E) Ф.Аквинский

*****

АҚ Ш-ғ ы алғ ашқ ы саясаттану кафедрасының ашылғ ан жылы:

A)& 1857

B) 1878

C) 1903

D) 1868

E) 1905

*****

Мемлекеттің пайда болуының патриархалды-патерналистік концепциясының авторы кім:

A) Ж.Ж.Руссо

B) Дж.Локк

C)& Конфуций

D) Т.Гоббс

E) Н.Макиавелли

*****

Биліктің экономикалық ресурстарына жатады:

A)& ақ ша

B) статусты ө згерту

C) ә скер

D) халық

E) Бұ қ аралық ақ парат қ ұ ралдары

*****

М. Вебердің айтуы бойынша харизматикалық легитимді ү стемдіктің негізінде болатын принцип:

A) адамның тү зу есі

B) ә дет пен гұ рыптың сақ талуы

C) қ оғ амдағ ы дә стү р мен салттар

D)& тұ лғ аның билік ету қ абілеттілігі

E) заң ның басымдылығ ы

*****

Саясаттың алғ ашқ ы негізгі субъектісі:

A) конституция

B)& адам

C) экономика

D) сайлау

E) демократия

*****

Ә р адам жеке меншікке қ ұ қ ылы деп кө рсеткен грек ойшылы:

A)& Аристотель

B) Платон

C) Конфуций

D) А.Августин

E) Ф.Аквинский

*****

Т Парсонс бойынша саяси жү йе - ол:

A) ө зара ә рекеттескен рө лдер жиынтығ ы.

B) белгілі тә ртіп.

C) саяси мә дениеттің кө рсеткіші.

D)& ө зара ә рекеттескен элементтер жиынтығ ы.

E) ә леуметтік орта.

*****

В. Паретоның саясаттағ ы заң ы:

A) партиялық жү йелердің сайлау жү йелермен ө зара байланысы болады.

B)& қ оғ амның ішкі диференциациясы ғ леуметтік дамудың негізі болып табылады.

C) бюрократия ә р уақ ытта ө з ық палын нығ айтуғ а ұ мтылады.

D) революцияның бастапқ ы мақ саты мен оның нақ ты іске асуының алшақ тық тары бар.

E) кез келген ұ йым демократия жағ дайында олигархияғ а аусады.

*****

Саясаттың институцияналды субъектісі:

A) демократия

B) ұ жым

C)& мемлекет

D) тап

E) қ оғ ам

*****

Қ Р тиісті ә кімшілік-аумақ тық бө лініс қ арамағ ындағ ы аймақ тың жай-кү йіне жаупаты жергілікті орган:

A) мемлекет

B) мә жіліс

C)& мә слихат

D) сенат

E) парламент

*****

ЮНЕСКО-ның басшылығ ымен саясаттанушылар Халық аралық ассоциациясының қ ұ рылғ ан жылы:

A) 1857

B) 1880

C) 1903

D)& 1949

E) 1961

*****

М.Вебердің ойынша ү стемдіктің легитимді тү рі:

A)& индивидтер жағ ынан ү стемдікті мойындау.

B) халық тың қ арсылығ ын білдірмейтін биліктің тү рі.

C) қ оғ амдық топтардың гармониялық тү рдегі дамуы.

D) зорлық -зомбылық қ а негізделген билік.

E) мінез-қ ұ лқ ына сай тү рі.

*****

Берілген саяси билікті қ оғ ам мұ шелері ө з еркімен мойындау жә не қ абылдау заң дылығ ы:

A) интеграция.

B) толерантылық.

C) ментальдылық.

D) консолидация.

E)& лигитимділік.

*****

Халық билігін жү зеге асырудың тікелей тү рі:

A) Импичмент.

B) Инаугурация.

C) Легитимдік.

D)& Референдум.

E) Лоббизм.

*****

Халық аралық саясаттанушылар Ассоциациясы қ ұ рылды:

A) 1857

B) 1880

C) 1903

D)& 1949

E) 1961

*****

Монарх заң жә не атқ ару билікті толық қ олына алғ ан басқ арудың тү рі:

A) Парламенттік республика.

B) Президенттік республика.

C)& Абсолюттік монархия.

D) Жартылай президенттік республика.

E) Мобилизациялық моделі.

*****

Легитимді биліктің рационалды тү рінің белгісі:

A)& Сана мен заң ғ а сү йену.

B) Ә детке сү йену.

C) Дә стү рге сү йену.

D) Тұ лғ аның қ ұ діреттілігіне сү йену.

E) Идеологияғ а сү йену.

*****

БАҚ билік ресурстарының келесі тү ріне жатады:

A) Демократиялық

B) Кү ш қ олдану

C) Экономикалық

D)& Ақ параттық

E) Ә леуметтік

*****

Билікті институционалдық қ арым қ атынастардың ерекше тү рі деп тү сіндіретін ғ ылыми концепция:

A) Реляциондық.

B) Қ ұ рылымдық.

C)& Коммуникативті.

D) Бихевиористік.

E) Инструменталдық.

*****

Саясатты – «мемлекетті басқ ару ө нері» деген мағ ынада тү сіндірген ойшыл:

A) Платон.

B)& Аристотель.

C) Ә л Фараби.

D) Руссо.

E) Макиавелли.

*****

Билік ресурстарының ішінде адамдардың қ оғ амдағ ы статустарын ө згертуге арналғ ан қ ұ ралдардың тү рі:

A) Экономикалық.

B)& Ә леуметтік.

C) Ақ параттық.

D) Кү ш ресурстары.

E) Демографиялық.

*****

Қ азіргі барлық қ оғ амдарда билік:

A) Легитимді сипатта болады.

B) Одақ тық сипатта болады

C) Тұ рақ ты сипатта болады.

D)& Амбиваленттік сипатта болады.

E) Демократиялық сипатта болады.

*****

Биліктің толық бө ліну тә ртібі қ андай басқ арушылық қ а тә н:

A) Теократиялық режим.

B) Абсолюттік монархия.

C) Тоталитарлық режим.

D)& Президенттік Республикағ а.

E) Парламенттік Республикағ а

*****

Элита саяси билігін адамдар ө з еріктерімен мойындайтын жағ дай:

A) интеграция

B) толерантылық

C) ментальдылық

D) консолидация

E)& лигитимділік

*****

Христиандық саяси бағ ыттың негізін салушылардың бірі «қ ұ дай қ аласы – «шіркеу» жә не адамзат қ аласы – «мемлекет»» - деп қ арастырғ ан:

A) Дж.Локк

B) Т.Гоббс

C)& А.Августин

D) Ф.Аквинский

E) Ж.Ж.Руссо

*****

1857 жылы АҚ Ш-тың Колумбия колледжінде «Тарих жә не саяси ғ ылым» кафедрасын ашқ ан профессор:

A) Дж.Локк

B) Дж. Берджесс

C)& Фрэнсис Лейбер

D)Фома Аквинский

E) Ш.Монтескье

*****

Антропологиялық бағ ыт бойынша саясаттың мә ні:

A)& Саясат-ол адамдар арасындағ ы қ арым-қ атынастың бір тү рі.

B) Саясат-ол ә р тү рлі ә леуметтік топтар арасындағ ы бә секелестік.

C) Саясат-ол мемлекеттік іс ә рекеттерге қ атысу.

D) Саясат-ол адам қ ұ қ ық тарын қ орғ ауғ а бағ ытталғ ан іс ә рекет.

E) Саясат-ол ұ жымдық мақ сатқ а жетудегі іс ә рекет.

*****

Биліктің ә леуметтік ресурстарына жатады:

A) ақ ша

B)& статусты ө згерту

C) ә скер

D) халық

E) Бұ қ аралық ақ парат қ ұ ралдары

*****

Саяси ғ ылым тарихында Ж.Ж.Руссоның танымал идеясы:

A) Билік легитимділігі.

B) Адамгершіліксіз саясат.

C)& Халық егемендігі.

D) Зорлық сыз саясат.

E) Билік бө ліну.

*****

Аристотельдің ойы бойынша мемлекеттің басқ ару тү рінің ауысу себебі:

A) Адамдардың ғ дет ғ ұ рыптарының бұ зылуы.

B) Билік ү шін кү рес.

C) Халық тың еркі.

D)& Берілген тендіктің болмауы.

E) Меншіктің болмауы.

*****

«Полития» басқ арудың ең тиімді тү рі деп белгілеген ойшыл:

A) Гоббс.

B) Локк.

C) Платон.

D) Демокрит.

E)& Аристотель.

*****

Екінші дү ниежү зілік соғ ыс кезең інде нейтралитет саясатын қ олданғ ан мемлекет:

A) Германия.

B) АҚ Ш.

C) Англия.

D) Япония.

E)& Швейцария.

*****

Платонның пікірі бойынша мемлекет тү рлерінің ауысу басты себебі:

A) Олигархия билігінің кү шеюі.

B) Қ ысымшылық.

C)& Адамдар пейілінің бұ зылуы.

D) Қ оғ ам пікірлерінің ық палы.

E) Берілген тендіктің болмауы..

*****

Саяси ілімдер тарихында билікті ү ш тармақ қ а бө лу идеясын ұ сынғ ан ойшыл:

A)& Ш.Л.Монтескье.

B) Т. Гоббс.

C) Ж.Ж.Руссо

D) М.Вебер.

E) Н.Макиавелли.

*****

Егемендік тұ жырымдамасының авторы, абсолютизм идеологы:

A) Д.Локк.

B) Т.Гоббс.

C)& Ж.Боден.

D) Э.Берк.

E) М. Вебер.

*****

Марксистік ажырату бойынша саяси жү йелердің мына тү рі белгіленеді:

A) либералдық -демократиялық

B) конфедеративтік

C) популистік

D)& капиталистік

E) англо-американдық

*****

Қ ытайдың отрашылдық басқ ару жү йесіне талдау жасағ ан ХІХ ғ асырдағ ы қ азақ ойшылы:

A) А. Қ ұ нанбаев.

B) Ы. Алтынсарин.

C)& Ш. Уалиханов.

D) Ш. Канаев.

E) Ш. Қ ұ дайбердиев.

*****

„Қ азақ стан жолы“ атты енбектің авторы:

A) М. Жұ мабаев.

B) Л. Гумилев.

C) А Байтұ рсынов.

D)& Н.Назарбаев.

E) Д. Қ онаев

*****

Қ азақ стан саяси ойлар тарихында «Бірліккен Тү ркестан» идеяның авторы:

A) Абай Қ унанбаев

B) Ахмет Байтұ рсынов

C) Мағ жан Жұ мабаев

D)& Мустафа Шоқ ай

E) Сакен Сейфулин

*****

Ә ртү рлі елдер мен халық тардың саяси дамуындағ ы ортақ тық пен ерекшеліктерін зерттейтін саяси ғ ылымның бір бағ ыты:

A) элитология

B) партиология

C)& салыстырмалы саясаттану

D) саяси болжамдау

E) бихеовиоризм

*****

«Бюрократия ә р уақ ытта ө зінің ық палын нығ айтуғ а ұ мтылады» деген саясат заң ының авторы:

A) М.Вебер.

B)& С.Паркинсон.

C) М.Дюверже.

D) Р.Михельс.

E) П.Сорокин.

*****

Монархиялық басқ аруды «абсолюттік» жә не «саяси» деп бө лген орта ғ асырдағ ы христиандық ой-ағ ымның негізін қ алаушы:

A) А.Августин

B)& Ф.Аквинский

C) И.Златоуст

D) Т.Гоббс

E) Дж.Локк

*****

«Қ айырымды қ ала тұ рғ ындары туралы» атты енбектің авторы:

A) Ж.Баласағ ұ н

B)& Ә л Фараби.

C) М. Қ ашғ ари.

D) А.Ясауи.

E) Қ орқ ыт.

*****

«Салыстырмалы саясаттану» атты ең бегінде «тарих – ө ткен саясат, саясат – бү гінгі тарих» тезисін айтқ ан жә не АҚ Ш-да салыстырмалы саясаттанудың қ алыптасуына айтарлық тай ү лес қ осқ ан ғ алым:

A) Д.Истон

B)& К.Фридрих

C) М.Вебер

D) Б.Муссолини

E) Ж.Ж.Руссо

*****

Қ андай да бір ұ лттық, этникалық, нә сілдік немесе діни белгілеріне қ арай халық ты тү гелдей немесе жекелеп қ ырып-жою:

A)& геноцид

B) гендер

C) глобалистика

D) герменевтика

E) геосаясат

*****

Макиавеллизм саясатының мазмұ ны:

A) Озбырлық, дө рекелік.

B)& Мақ сат ә діс-тә сілдерді ақ тайды.

C) Жарқ ын болашақ қ а сену.

D) Тобыр билігін қ олдау.

E) Билік бө лу принципін дұ рыс бағ аламау.

*****

Салыстырмалы саясаттану пә нінің ерекше субстанция ретінде пайда болу кезең і:

A) XIX ғ. 20 жылдары

B)& ХХ ғ. 50 жылдары

C) XIX ғ 50 жылдары

D) ХХІ ғ. 30 жылдары

E) XVIII ғ. 70 жылдары

*****

Қ ытайдың басқ ару жү йесіне, мә дениетіне талдау жасағ ан 19 ғ асырдағ ы қ азақ ағ артушысы:

A)& Ш.Уалиханов

B) А.Қ ұ нанбаев

C) Ы.Алтынсарин

D) А.Байтұ рсынов

E) Ш.Қ ұ дайбердиев

*****

Япония, Қ ытай, Қ азақ стан саяси жү йелерін біріктіретін ортақ белгі:

A) Монархиялық басқ ару тү рінің болуы

B)& Унитарлы мемлекеттік қ ұ рылымның болуы

C) Конфедеративті мемлекеттік қ ұ рылымның болуы

D) Империялық қ ұ рылымның болуы

E) Федеративтік қ ұ рылымның болуы

*****

Биліктің кү ш ресурстарына жатады:

A) ақ ша

B) статусты ө згерту

C)& ә скер

D) халық

E) Бұ қ аралық ақ парат қ ұ ралдары

*****

Саяси жү йе теориясын қ ұ рғ ан ғ алымдар:

A) Ф.Аквинский, Т.Гоббс

B) Н.Макиавелли, А.Августин

C) Платон, Дж.Локк

D) Т.Гоббс, Дж.Локк

E)& Д.Истон, Г.Алмонд

*****

«Сот реформасы» атты жобасында қ арапайым қ азақ тардың қ олайлылық тары ү шін сот жү йесінде ө згерістер жасау керек деген 19 ғ асырдағ ы қ азақ ағ артушысы:

A)& Ш.Уалиханов

B) А.Қ ұ нанбаев

C) Ы.Алтынсарин

D) А.Байтұ рсынов

E) Ш.Қ ұ дайбердиев

*****

Қ оғ амның саяси жү йесін жаң а ғ ана туындап келе жатқ ан кибернетика ғ ылымындағ ы алгаритімдік принциппен байланыстыра отырып, қ арастырғ ан американ саясаттанушысы:

A) Г.Алмонд

B)& Д.Истон

C) Г.Гоббс

D) М.Вебер

E) Ш.Монтескье

*****

«Қ ұ дайдың бергені» - қ андай да бір тұ лғ аның қ исынмен тү сіндіруге келмейтін, айналадағ ыларғ а қ атты ық пал ету, ә сер ету мү мкіндігін білдіретін ежелгі грециялық ұ ғ ым:

A) кратология

B) миграция

C)& харизма

D) легитимділік

E) охлократия

*****

Саяси қ ұ былыстарды зерттеуде алғ ашқ ылардың бірі болып жү йелік ә дісті қ олданғ ан ғ алым:

A) М.Вебер

B) Дж. Локк

C) Т. Гоббс

D) К.Маркс

E)& Д.Истон

*****

Ө з ө лең дерінде халық тың сауатсыздығ ын пайдаланғ ан молдалар мен ишандардың діни фанатизмдігін, екіжү зділігін, пайдакү немдігін сынағ ан ұ лы ақ ын, ағ артушы:

A) Ә л Фараби

B) А.Байтұ рсынов

C)& А.Қ ұ нанбаев

D) М.Дулатов

E) М.Жұ мабаев

*****

Саясаттанудың болжау қ ызметі:

A) Конфликтерді шешу.

B) Азаматтардың бірың ғ ай идеологияны қ абылдау.

C) Белгілі саяси мә дениетке индивидтерді жә не топтарды тарту.

D)& Саяси процестердің альтернативтік жолдарын қ арастыру, алдын ала табу.

E) Ә ртү рлі жақ тардың қ арым-қ атнастардың ә дістері мен тғ сілдерін

*****

Ә леуметтік жү йелер теориясының авторы:

A) М.Вебер

B)& Т.Парсонс

C) Г.Моска

D) Ж.Ж.Руссо

E) В.Паретто

*****

Биліктің демографиялық ресурстарына жатады:

A) ақ ша

B) статусты ө згерту

C) ә скер

D)& халық

E) Бұ қ аралық ақ парат қ ұ ралдары

*****

Негізгі саяси жү йешіктер:

A) экономикалық, рухани, мә дени

B)& нормативтік, институционалды, коммуникативті, мә дени

C) заң шығ арушы атқ арушы, сот

D) экономикалық, ә скери, тарихи

E) саяси, ә леуметтік, мә дени, рухани, техникалық

*****

Патша ө кіметінің қ азақ даласын отарлау саясатына, қ азақ даласының шұ райлы, шү йгін жерлерін тартып алу жө ніндегі заң жобасына 1880 жылы «Оренбургский листок» газетінде ө з қ арсылығ ын білдірген қ азақ ағ артушысы:

A) А.Қ ұ нанбаев

B) Ш.Уалиханов

C)& Ы.Алтынсарин

D) А.Байтұ рсынов

E) М.Жұ мабаев

*****

Саяси жү йенің негізгі жү йешіктерінің қ атарына жатпайды:

A) институционалды жү йешік

B) коммуникативтік жү йешік

C) нормативтік жү йешік

D)& материалдық жү йешік

E) мә дени жү йешік

*****

Саны жағ ынан аз, саяси-ә леуметтік ахуалы тө мен халық тың ө зінен саны жағ ынан басым халық тың ә леуметтік, саяси, мә дени, экономикалық ық палы нә тижесінде сол халық тың қ ұ рамына бірітіндеп сің іп кету қ ұ былысы:

A) геноцид

B) сегрегация

C) миграция

D)& ассимиляция

E) нацизм

*****

Саяси жү йенің негізгі жү йешіктерінің қ атарына жатпайды:

A) институционалды жү йешік

B) коммуникативтік жү йешік

C) нормативтік жү йешік

D)& ә скери жү йешік

E) мә дени жү йешік

*****

Қ азақ халқ ына кә сіптік білімнің маң ызы мен қ ажеттілігін тү сіне отырып қ азақ балалары ү шін 1864 жылы алғ аш мектеп ашқ ан қ азақ қ айраткері:

A) А.Қ ұ нанбаев

B) Ш.Уалиханов

C)& Ы.Алтынсарин

D) А.Байтұ рсынов

E) М.Жұ мабаев

*****

К.Поппер саяси жү йенің сыртқ ы ортамен қ атысына қ арай мынадай тү рлерін ажыратады:

A) жаң артылғ ан жә не қ ұ лдырағ ан

B)& ашық жә не жабық

C) демократиялық жә не автократиялық

D) қ ұ л иеленушілік жә не буржуазиялық

E) консервативтік жә не трансформацияланушы

*****

Қ оғ ам мү шелерінің жалпығ а ортақ тә ртіпті, сайлау қ орытындыларын, билік қ ұ рылымдарының қ ызметі мен қ алыптасуын оң қ абылдап, саналы тү рде толық мойындауы аталады:

A) кратология

B) антропология

C)& легитимділік

D) бихевиоризм

E) парламент

*****

Қ оғ амның саяси ө мірін анық тайтын жә не реттейтін саяси ережелер мен дә стү рлер саяси жү йенің келесі жү йешігіне тә н:

A) идеологиялық жү йешік

B) институционалдық жү йешік

C)& нормативтік жү йешік

D) коммуникативтік жү йешік

E) мә дени жү йешік

*****

Сопылық ілімнің негізін қ алаушы, қ азақ даласындағ ы қ оң амдық -саяси ойларының дамуына ү лес қ осқ ан, «Диуани хикмет» ең бегінің авторы:

A) Ә л Фараби

B) Қ орқ ыт

C) Ж.Баласағ ұ н

D)& Қ.А.Иассауи

E) А.Қ ұ нанбаев

*****

Белгілі бір қ оғ амғ а тә н саяси кө зқ арастар, қ ұ ндылық тар мен саяси жү ріс-тұ рыстардың жиынтығ ы саяси жү йенің келесі жү йешігіне тә н:

A) идеологиялық жү йешік

B) институционалдық жү йешік

C) нормативтік жү йешік

D) коммуникативтік жү йешік

E)& мә дени жү йешік

*****

Биліктің ақ параттық ресурстарына жатады:

A) ақ ша

B) статусты ө згерту

C) ә скер

D) халық

E)& бұ қ аралық ақ парат қ ұ ралдары

*****

Қ оғ амдағ ы саяси талаптарды келістіру, жалпылау жә не жинақ тау саяси жү йенің келесі қ ызметіне жатады:

A) коммуникациялық

B) заң шығ арушылық

C) қ ызығ ушылық тарды артикуляциялау

D) саяси ә леуметтендіру

E)& қ ызығ ушылық тарды агреграциялау

*****

«Ислам дінін тек араб тілі арқ ылы ғ ана тануғ а болады» деген тү сінікті теріске шығ арып, ө з ең бектерін шағ атай тілінде сө йлеткен ғ алым:

A)& Қ.А.Иассауи

B) Ә л-Фараби

C) Ибн Сина

D) А.Байтұ рсынов

E) Ж.Баласағ ұ н

*****

Мемлекетте қ алыптасқ ан саяси билікті халық тың ө з еріктерімен заң ды деп мойындауы жә не қ абылдауы:

A) полития

B) кратология

C)& легитимділік

D) теократия

E) патернализм

*****

Тү рік тіліндегі энциклопедиялық шығ арма болып табылатын «Қ ұ тты білік» ең бегінің авторы:

A) Ә л Фараби

B) Қ орқ ыт

C)& Ж.Баласағ ұ н

D) Қ.А.Иассауи

E) А.Қ ұ нанбаев

*****

Саяси ғ ылымда билікті зерттеумен айналысатын бағ ыты аталады:

A) охлократия

B) монархия

C) технократия

D)& кратология

E) бихевиоризм

*****

Ө зінің атақ ты тү рік тіліндегі энциклопедиялық шығ армасын Қ арахан ә улетінен шық қ ан Табғ аш Қ ара Бө греханғ а арнағ ан қ азақ ойшылы:

A) Ә л Фараби

B)& Ж.Баласағ ұ н

C) Тә уке хан

D) А.Қ ұ нанбаев

E) Қ.А.Иассауи

*****

Билік бө лінісінің классикалық теориясын негіздеген ғ алым:

A) Д.Истон

B) Ж.Ж.Руссо

C) М.Вебер

D) А.Августин

E)& Ш.Монтескье

*****

Саяси ілімнің мақ саты ізгілікті немесе қ айырымды басқ аруды ұ йымдастыру мен сақ тау ә дістерін зерттеу деп тү сінген Шығ ыс ғ ұ ламасы:

A)& Ә л Фараби

B) Қ орқ ыт

C) Ж.Баласағ ұ н

D) Қ.А.Иассауи

E) А.Қ ұ нанбаев

*****

Антика ойшылдарының ең бектерінде тобыр билігі аталады:

A)& охлократия

B) полития

C) плутократия

D) олигархия

E) тимократия

*****

Қ ала-мемлекетті «қ айырымды» жә не «қ айырсыз» деп бө лген Шығ ыс ғ ұ ламасы:

A)& Ә л Фараби

B) Қ орқ ыт

C) Ж.Баласағ ұ н

D) Қ.А.Иассауи

E) А.Қ ұ нанбаев

*****

Саяси биліктің легитимділігі дегеніміз:

A)& халық тың ү стемдік етіп отырғ ан саяси билікті қ олдауы, оның заң дылығ ы мен шешімдерін растауы

B) халық тың ү стемдік етіп отырғ ан саяси билікті мойындамауы, заң дарына бағ ынбауы

C) адамдарды нақ ты іс-ә рекетке ояту қ абілеті

D) саяси салада жү зеге асырылатын стратегиялық жә не тактикалық жоспарлар

E) саяси ортадағ ы ө мірлік маң ызы бар байланыстарды қ айта қ ұ ру

*****

«Азаматтық саясат» атты трактатында ә кімдерді заң бойынша белгілі бір мерзімге сайлау жә не ауыстырып отыру идеясын алғ ашқ ылардың бірі болып ұ сынғ ан Шығ ыс ғ ұ ламасы:

A)& Ә л Фараби

B) Қ орқ ыт

C) Ж.Баласағ ұ н

D) Қ.А.Иассауи

E) А.Қ ұ нанбаев

*****

Саяси артикуляция дегеніміз:

A) саясатқ а қ атыспау

B) саяси жанжалдарды шешу

C) саясат туралы білімді қ ұ ру

D)& саяси қ ызығ ушылық тарды білдіру

E) сайлауғ а тү су

*****

Билерге сү йене отырып, «Жеті жарғ ы» заң дар жинағ ын қ ұ рғ ан қ азақ ханы:

A) Тә уекел хан

B)& Тә уке хан

C) Хақ назар хан

D) Қ асым хан

E) Абылай хан

*****

Мемлекеттік билік легитимді болуы ү шін орындалуы тиіс шарт:

A)& мемлекеттік биліктің халық тың қ алауы бойынша қ алыптасуы жә не кө пшіліктің еркіне бағ ынуы

B) биліктің ә скери жолмен, кү ш арқ ылы қ алыптасуы

C) демократиялық нормалардың сақ талмауы

D) биліктің халық еркіне сә йкес келмеуі

E) заң ның кө мегінсіз шағ ын топтардың билікке халық ты қ орқ ыту арқ ылы келуі

*****

Дж.Локк мемлекеттік биліктің қ андай ү ш тармағ ын ажыратады:

A) заң шығ арушы, атқ арушы, сот

B)& заң шығ арушы, атқ арушы жә не федеративтік

C) заң шығ арушы, орындаушы, қ адағ алаушы

D) кү штеуші, атқ арушы, қ адағ алаушы

E) саяси, экономикалық, ә леуметтік

*****

Саяси биліктің шіркеу басшысының немесе дін басының қ олында шоғ ырлануы аталады:

A) телеология

B) монархия

C) плутократия

D) тимократия

E)& теократия

*****

«Адам адамғ а қ асқ ыр» принципі туралы айтқ ан ғ алым:

A) Ш.Монтескье

B)& Т.Гоббс

C) Н.Макиавелли

D) Дж.Локк

E) Ж.Ж.Руссо

*****

Жеке адамды, оның қ ылық тарын, саясаттағ ы саналы жә не санасыз іс-қ имылын саяси ө мірдің ажырамас бө лшегі ретінде қ арастыратын ғ ылыми бағ ыт:

A) монархия

B) кратология

C) харизма

D) технократия

E)& бихевиоризм

*****

Басқ арушылық қ а сайлау арқ ылы келу жолымен қ алыптасатын биліктін басқ ару тү рі:

A) монархия

B) федерация

C) конфедерация

D)& республика

E) анархия

*****

Мемлекеттік басқ ару тү рлерін монархия, республика, диспотия деп бө лген француз ағ артушысы:

A) Ж.Ж.Руссо

B) Т.Гоббс

C) Дж.Локк

D) М.Вебер

E)& Ш.Монтескье

*****

Билікті белгілі бір шаралар қ олдану қ ұ ралы ретінде тү сіндіретін тұ ғ ырнама:

A) Телеологиялық

B)& Инструменталдық

C) Қ ұ рылымдық -функционалдық

D) Психологиялық

E) Жү йелік

*****

Саясатты моральдан бө ліп қ арастырғ ан Қ айта ө рлеу дә уірінің ойшылы:

A)& Н.Макиавелли

B) Т.Гоббс

C) Дж.Локк

D) Ж.Ж.Руссо

E) Ф.Аквинский

*****

Этникалық ассимиляция дегеніміз:

A) атадан балағ а мұ ра болып қ алатын, белгілі бір топ мү шелері ортақ тасатын мә дени ө згешілік

B) этнос пен оның ө кілінің ө зіндік сана-сезімінің негізі

C)& бір этнос ө кілдерінің сол ортада тұ ратын басқ а этникалық топтардың тілін, мә дениетін, ә дет-ғ ұ рпын сің іріп, нә тижесінде ө здерінің этникалық ерекшеліктерін жоюы

D) ө зге этнос қ ұ ндылық тарын кемсіту нә тижесінде туындағ ан жанжалдар

E) нақ тылы этникағ а негізделген адамдар тобы

*****

Дінді мемлекеттен ажырату идеясын ұ сынғ ан Қ айта ө рлеу дә уірінің ойшылы:

A) А.Августин

B) Ф.Аквинский

C) Конфуций

D)& Н.Макиавелли

E) Дж.Локк

*****

Билікті алғ а қ ойғ ан белгілі бір мақ сатты іске асыру ретінде тү сіндіретін тұ ғ ырнама:

A)& Телеологиялық

B) Инструменталдық

C) Қ ұ рылымдық -функционалдық

D) Психологиялық

E) Жү йелік

*****

Саясатта «мақ сат қ андай да ә діс-амалдарды ақ тайды» принципін ұ сынғ ан ғ алым:

A) Ш.Монтескье

B) Т.Гоббс

C)& Н.Макиавелли

D) Дж.Локк

E) Ж.Ж.Руссо

*****

Аса маң ызды мемлекеттік немесе қ оғ амдық мә селе бойынша дауыс беру арқ ылы бү кіл халық тың еркін білдіру:

A)& референдум

B) электорат

C) ө ркениет

D) репрессия

E) партогенез

*****

Саяси ілімдер тарихында халық егеменділігі идеясын бірінші болып ұ сынғ ан ойшыл:

A) Ш.Л.Монтескье

B)& Ж.Ж.Руссо

C) Т.Гоббс

D) Дж.Локк

E) Т.Джефферсон

*****

Билікті басқ арушы мен бағ ынушы арасындағ ы ерекше қ арым-қ атынас ретінде тү сіндіретін тұ ғ ырнама:

A) Телеологиялық

B) Инструменталдық

C)& Қ ұ рылымдық -функционалдық

D) Психологиялық

E) Жү йелік

*****

«Қ оғ амдық келісім» идеясын саяси ілім тарихында алғ ашқ ы болып ұ сынғ ан ойшыл:

A) Платон

B) Аристотель

C)& Т. Гоббс

D) К. Маркс

E) М. Вебер

*****

Р.Михельстің пікірі бойынша саясатта келесі заң бар:

A) Бюрократия ғ р уақ ытта ө зінің ық палын нығ айтуғ а ұ мтылады.

B) Партиялық жү йелердің сайлау жү йелермен ө зара байланысы болады.

C)& Кез келген ұ йым демократия жағ дайында олигархияғ а аусады.

D) Революцияның бастапқ ы мақ саты мен нақ ты іске асудағ ы аралық та алшақ тық бар.

E) Ә леуметтік дамудың негізін қ ұ райтын – ол қ оғ амның ішкі дифференциациасы.

*****

Халық ты нә сілі бойынша еріксіз топтарғ а бө лушілік:

A) этатизм

B)& сегрегация

C) популизм

D) патернализм

E) эммиграция

*****

«Саясаткер» жә не «Мемлекет» ең бектерінің авторы:

A) А.Августин

B)& Платон

C) Аристотель

D) Т.Гоббс

E) Дж.Локк

*****

Телеологиялық концепция билікті анық тайды:

A) қ ұ дайдың қ ұ дыреті ретінде

B)& белгілі бір мақ саттарғ а жету қ ұ ралы ретінде

C) адамарды бағ ындыру қ ұ ралы ретінде

D) сайлауғ а қ атысу қ ұ ралы ретінде

E) ә діс-амалдар жиынтығ ы ретінде

*****

«Саясат» атты ең бегінде, ә р адам жеке меншікке қ ұ қ ылы деп кө рсеткен грек ойшылы:

A)& Аристотель

B) Платон

C) Конфуций

D) А.Августин

E) Ф.Аквинский

*****

Қ азақ стан халық тар ассамблеясының қ ұ рылғ ан жылы:

A) 1994

B)& 1995

C) 1997

D) 1998

E) 1999

*****

«Қ оғ амдық келісім туралы» ең бегінің авторы:

A) Т.Гоббс

B) Дж.Локк

C)& Ж.Ж.Руссо

D) А.Августин

E) Ф.Аквинский

*****

Мемлекеттік билік мынадай тармақ тарғ а бө лінеді:

A) заң шығ арушы, атқ арушы, бақ ылаушы

B) қ адағ алаушы, атқ арушы, бақ ылаушы

C)& заң шығ арушы, атқ арушы, сот

D) Президенттік, заң шығ арушылық, атқ арушылық

E) Парламенттік, министрлік, мә слихаттық

*****

«Мемлекеттік басқ ару туралы екі трактат» ең бегінің авторы:

A) Т.Гоббс

B) Ж.Ж.Руссо

C) Н.Макиавелли

D)& Дж.Локк

E) А.Августин

*****

Демографиялық қ ауіпсіздік дегеніміз:

A) атадан балағ а мұ ра болып қ алатын, белгілі бір топ мү шелері ортақ тасатын мә дени ө згешілік

B)& ү здіксіз табиғ и ұ рпақ жалғ асуының жә не ө мір сү рудің қ орғ алуы

C) бір этнос ө кілдерінің сол ортада тұ ратын басқ а этникалық топтардың тілін, мә дениетін, ә дет-ғ ұ рпын сің іріп, нә тижесінде ө здерінің этникалық ерекшеліктерін жоюы

D) ө зге этнос қ ұ ндылық тарын кемсіту нә тижесінде туындағ ан жанжалдар

E) нақ тылы этникағ а негізделген адамдар тобы

*****

«Патша» ең бегінің авторы:

A) Т.Гоббс

B) Ж.Ж.Руссо

C)& Н.Макиавелли

D) Дж.Локк

E) А.Августин

*****

М.Вебер бойынша харизматикалық ү стемдіктің негізінде жататын қ ағ ида:

A) Ақ ыл ойдың басымдылығ ы

B) Ә деттің басымдылығ ы

C) Дә стү рдің басымдылығ ы

D)& Тұ лғ а қ ұ діреттілігі

E) Заң тә ртібі

*****

Демографиялық саясат дегеніміз:

A) атадан балағ а мұ ра болып қ алатын, белгілі бір топ мү шелері ортақ тасатын мә дени ө згешілік

B) этнос пен оның ө кілінің ө зіндік сана-сезімінің негізі

C)& елдегі жә не аймақ тағ ы халық санын реттеуге бағ ытталғ ан мемлекеттің ішкі саясатының бір саласы

D) ө зге этнос қ ұ ндылық тарын кемсіту нә тижесінде туындағ ан жанжалдар

E) нақ тылы этникағ а негізделген адамдар тобы

*****

«Левиафан, ә лде материя, шіркеулік жә не азаматтық мемлекеттік билік, оның тү рлері» ең бегінің авторы:

A)& Т.Гоббс

B) Дж.Локк

C) Ж.Ж.Руссо

D) А.Августин

E) Ф.Аквинский

*****

«Идеалды» мемлекет жобасын жасауғ а тырысқ ан ежелгі грек ойшылы:

A) Конфуций

B) Ф.Аквинский

C)& Платон

D) Аристотель

E) А.Августин

*****

Мұ рагерлік жолымен қ алыптасатын биліктің басқ арудың тү рі:

A)& монархия

B) меритократия

C) охлократия

D) республика

E) тимократия

*****

Кө п ұ лтты мемлекеттерде аз ұ лт ө кілдерінің ө з алдына жеке мемлекет болып бө лініп шығ уғ а немесе автономия алуғ а ұ мтылуы аталады:

A) сенат

B)& сепаратизм

C) терроризм

D) экстремизм

E) спикер

*****

Платон бойынша мемлекетті басқ арудың «идеалды» тү ріне жатады:

A) олигархия

B)& аристократия

C) тимократия

D) полития

E) демократия

*****

Елдегі немесе белгілі бір аймақ тағ ы халық санын реттеуге бағ ытталғ ан мемлекеттің атқ аратын кешенді ішкі саясатының бір саласы:

A) статистикалық саясат

B) гендырлық саясат

C)& демографиялық саясат

D) экономикалық саясат

E) демократиялық саясат

*****

Платонның пікірінше «идеалды» мемлекетті басқ ару керек:

A) ә скерилер

B) байлар

C) тобыр

D) саудагерлер

E)& философтар

*****

Ру-тайпалық, кландық жә не т.б. қ ұ рылымдарғ а тә н мә дени-тұ рмыстық, табынушылық, қ оғ амдық -саяси шектеулерді қ олдау:

A) Непотизм

B) Этноцизм

C) Этногенез

D)& Трайбализм

E) Протекционизм

*****

Мемлекеттік қ ұ рылымды жіктей отырып, оның басты белгілерін этикалық нормаларғ а, жоғ арғ ы биліктің кімге тиесілі екендігіне қ арай мемлекетті «дұ рыс» жә не «бұ рыс» деп екіге бө лген грек ойшылы:

A) Платон

B)& Аристотель

C) Конфуций

D) А.Августин

E) Ф.Аквинский

*****

«Олигархия» тү сінігінің синонимы:

A)& плутократия

B) меритократия

C) охлократия

D) партократия

E) тимократия

*****

Аристотель мемлекеттік басқ арудың «дұ рыс» тү ріне жатқ ызады:

A)& монархияны, аристократияны, политияны

B) тиранияны, олигархияны, демократияны

C) аристократияны, охлократияны, тимократияны

D) монархияны, тиранияны, демократияны

E) демократияны, монархияны, олигархияны

*****

Саясаттанудың аксиологиялық қ ызметі:

A) Саяси сананы қ алыптастыру.

B) Саяси шындық ты тану.

C)& Саяси ү рдістерге, институттарғ а, қ ұ рылыстарғ а, мінез-қ ұ лық тарғ а, оқ иғ аларғ а бағ а беру.

D) Саяси ү рдістің қ арама-қ айшылқ тарын зерттеу.

E) Саяси теорияны қ ұ растыру.

*****

«Полития» басқ арудың ең тиімді тү рі деп белгілеген ойшыл:

A) Гоббс.

B) Локк.

C) Платон.

D) Демокрит.

E)& Аристотель.

*****

 

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Приветствуются благотворительность и подношения. | 
Поделиться с друзьями:

mylektsii.su - Мои Лекции - 2015-2024 год. (0.168 сек.)Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав Пожаловаться на материал