Главная страница
Случайная страница
КАТЕГОРИИ:
АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
De Sparta
Sparta olim erat oppĭ dum Graeciae. Lacedaemoniī sive Spartani erant incŏ lae Spartae. Sparta mū rō s non habebat, nam in viris erat praesidium oppidī. Arma Lacedaemoniō rum scū ta et hastae et gladiī erant. In gymnasiī s Spartae puerī lū dē bant et discē bant: gymnasium erat schola disciplī nae et patientiae. Corona laurī erat praemium puerī s. Simulā cra Mercuriī deī gymnasia ornabant, nam in tū tē lā Mercuriī erat.
СЛОВАРЬ
| disciplī na, ae f обучение
schola, ae f школа
puer, ī m мальчик
gymnasium, ī n гимнасий (школа физических упражнений)
gladius, ī m меч
hasta, ae f копье
scutum, ī n большой щит
arma, ō rum n оружие
praesidium, ī n защита
vir, viri m человек
mū rus, ī m стена
incola, ae m житель, обитатель
Spartanus, a, um спартанец
Lacedaemonius, a, um спартанец
Graecia, ae f Греция
oppidum, ī n город (провинциальный)
| Sparta, ae f Спарта
tū tē lā, ae f защита, охрана
deus, ī m бог
Mercurius, ī m Меркурий
simulā crum, ī n изображение, статуя
praemium, ī n награда
corona, ae f венок
laurus, ī та ū s f лавровое дерево, лавр
disco, ĕ re учиться
habeo, ē re держать, иметьхранить
orno, ā re украшать
erat = esse быть
lū do, ĕ re играть
nam действительно, поскольку
et союз и
sive союз или; если
in предл. на, в
|
Переведите текст.
De Cornelia
Matrō na Campā na in villa Corneliae, clarae feminae Romā nae, est et amī cae ornamenta sua monstrat. Filii Corneliae in schola erant. Matrō na Campā na Coreneliam interrogat: «Ubi filii tui sunt?». Tum Cornelia: «Mox hic erunt». Paulo post filii intrant. «Ubi», – inquit, – «erā tis filii?». «In schola erā mus, mox in horto erimus». Cornelia amī cae filios monstrat et «haec, – inquit, – ornamenta mea sunt; beata sum».
Трансформируйте действительную конструкцию в страдательную или страдательную в действительную. Используйте ablativus instrumenti или ablativus auctoris, обращайте внимание на согласование подлежащего и сказуемого. Предложения переведите.
| действительнаяконструкция
| страдательнаяконструкция
| | Magister discipulos educat.
| Discipuli a magistro educantur.
| | Учитель воспитывает учеников.
| Ученики воспитываются учителем.
| |
| a magistro – ablativus auctoris
| | | | | действительнаяконструкция
| страдательнаяконструкция
| | Stellae nautis noctu viam
| Vi__ stellis noctu monstra_________.
| | monstrant.
|
| | |
| |
|
| |
| stellis – ablativus instrumenti
| | действительнаяконструкция
| страдательнаяконструкция
| | Romanicastra vallo fossaque
| Castr____ a Roman is vallo fossaque
| | circumdabant.
| circumdaba______.
| |
|
| |
|
| |
| a Roman is – ablativus auctoris
| | действительнаяконструкция
| страдательнаяконструкция
| | Roman___ Celt_____ lingua sua
| Celtaea Romanis lingua sua
| | Gallos appellaba________.
| Galli appellabantur.
| | |
| | |
| |
| a Romanis – ablativus auctoris
|
|