Студопедия

Главная страница Случайная страница

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Провідні театри






Тема 6: ТЕАТР ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XIX – ПОЧАТКУ ХХ СТ.

 

Німецький театр

Театрально-естетична концепція Ріхарда Вагнера. Розвиток сценічного мистецтва в Німеччині та Австрії. «Живописна» режисура Людвіга Кронека. Режисура Ф. Дінгельштедта. " Вільна сцена" Отто Брама. Драматургія і театральна діяльність Герхарта Гауптмана. Режисерська діяльність Макса Рейнгардта. Драматургія Гуго фон Гофмансталя.

 

До кінця XIX ст. зміни заторкнули і технічне обладнання театральних підмостків: усередині 1890-х років широке застосування знайшла сцена, яка обертається, вперше застосована у 1896 році під час постановки К.Лаутеншлегером опери Моцарта «Дон Жуан».

Провідні театри

Мейнінгенський театр – театр у Мейнінгені, столиці Саксен-Мейнінгенського герцогства. Придворний театр в містечку Мейнінген існував ще у XVIII ст. Але з 1831 р., відбудований, він існував на кошти місцевих бюргерів, отримуючи від герцогського двору невелику субсидію. Первісно тут працювали оперні й драматичні трупи, з 1861 р. — лише драматична. У 1860 р. театр став придворним, з 1871 р. — після створення Німецької імперії — міським. Отримав світову славу в 60-90-х рр. ХІХ ст. Період найбільшого підйому творчого життя театру пов’язаний з діяльністю герцога Георга ІІ й режисера Л.Кронека.

З 1866 р. герцог Георг II почав активну театральну діяльність. Його найближчим помічником була актриса Е.Франц (згодом дружина герцога). Франц займалася репертуаром театру і працювала з акторами. Георга II приваблювала переважно художньо-оформительська справа: йому належали ескізи багатьох костюмів і декорацій. Георг II був живописцем і в мистецтві сцени вбачав великі можливості для здійснення своїх творчих уподобань, пов’язаних із батальними і пейзажними композиціями. Уже в 1867 р. починається робота над спектаклем «Юлій Цезар», яким 1 травня 1874 р. мейнінгенці почнуть у Берліні свої гастролі по Європі. У 1871 р. Георг II втратив трон, адже його герцогство влилося в об’єднану Бісмарком Німеччину, але це не заважало йому і далі займатися театром.

З приходом у театр Кронека почалася реформа театрального мистецтва в трупі мейнінгенців. Спираючись на традиції режисури Ф.Дінгельштедта, Е.Деврієнта, Ч.Кіна, Кронек здійснив низку сценічних реформ. Репертуар театру становила класична драматургія. Під час багаторічних гастролей мейнінгенці дали майже три тисячі спектаклів. З них: Шиллера 1250 разів (9 п’єс), Шекспіра — 820 спектаклів (6 п’єс), Клейста — 222 спектаклі (3 п’єси), Грильпарцера — 153 спектаклі (2 п’єси), Мольєра — 112 спектаклів (2 п’єси), Байрона — 70 спектаклів (3 п’єси), Б’єрнсона — 21 спектакль (1 п’єса), Гете — 14 спектаклів (1 п’єса), Ібсена — 9 спектаклів (2 п’єси), Лессінга — 7 спектаклів (1 п’єса). Наприклад, «Орлеанська діва», «Марія Стюарт», «Табір Валленштейна» Шиллера; «Юлій Цезар», «Гамлет», «Макбет», «Венеціанський купець» Шекспіра. Ставилися також п’єси Г.Клейста, Г.Е.Лесіинга, Ф.Грильпарцера, Мольєра, Дж.Байрона, Г.Ібсена.

У 1874-90 рр. театр гастролював у Великобританії, Бельгії, Нідерландах, Австро-Угорщині, Польщі, скандинавських країнах, Єгипті, в Росії (1885, 1890). Мейнингенский театр розвивав традиції т.зв. «живописної режисури» Ф.Дінгельштедта й Е.Деврієнта. Його керівники надавали перворядне значення видовищно-постановочній культурі спектаклю, досягаючи історичної, етнографічної і побутової достовірності. Заслугою театру було утвердження принципу акторського ансамблю, підпорядкування всіх компонентів єдиному задуму, виразна розробка масових сцен.

Байрейтський театр («Festspielhaus» — букв. «Дім урочистих вистав») — німецький оперний театр в м. Байрейті (північна Баварія), створений за задумом знаменитого композитора Ріхарда Вагнера для постановки його творів. Проект театру і його побудова виконані за участі архітекторів К.Брадта, Г.Земпера й О.Брюквальда. Закладка приміщення відбулася 22 травня 1872 року в день народження композитора. Урочисте відкриття театру відбулося 13 серпня 1876 року. Глядацький зал театру – 2000 місць, розташованих амфітеатром, який закінчується галереєю (лож і ярусів у театрі немає). Оркестр захований від глядачів. На сцені цього театру повинні були ставиться «синтетичні» твори мистецтва, які би включали поезію, драму, музику, танок, живопис. У дні відкриття театру тричі виконали оперу Вагнера «Кільце Нібелунга» під керівництвом Г.Ріхтера. Скоро через фінансові труднощі театр закрили. Знову він відкрився лише в 1882 році постановкою «Парсифаля» Вагнера. З цього часу в Байрейтському театрі регулярно проводяться вагнерівські фестивалі, керівництво якими після смерті Вагнера перейшло до його вдови, а з 1906 року — до сина, а потім і внуків композитора.

Німецький театр у Берліні. Приміщення побудоване в 1848 році для літнього театру, у 1850 р. перебудоване для постійного міського театру «Фрідріх-Вільгельм-штедтишестеатер», який успішно конкурував із придворним Королівським театром. Театр включав у репертуар т.зв. зінгшпілі, драми й комедії. Зінгшпіль (зінг — спів, шпіль — грати) — поширений музично-драматичний жанр XVIII — початку XIX ст. Зінгшпілі були пов’язані з народною музичною культурою, тут були побутові сюжети, які включали елементи казки, ідилії, іронії. На сцені театру виступали знамені в Європі артисти й театральні колективи — Мейнінгенський театр, Е. Россі, Т. Сальвіні, А. Зонненталь. У 1883 р. приміщення купив драматург Л.Арронж, який став його директором з 1883 по 1894 р. разом з акторами Е. Поссартом, Л. Барнаєм, А. Ферстером, Ф. Гаазе Арронж відкрив у цьому приміщенні Німецький театр — товариство акторів-пайщиків. Вони прагнули до створення національного театру з єдиним художнім ансамблем переважно з класичним репертуаром. Відкриття театру відбулося 29 вересня 1883 р. трагедією Шиллера «Підступність і любов» у постановці Ферстера. У перший сезон були поставлені «Дон Карлос» і «Розбійники» Шиллера, «Іфігенія в Тавриді» Гете, «Ромео і Джульєтта» Шекспіра. У другому сезоні театр продовжував ставити класику — п’єси Гете й Шиллера, Лессінга, Клейста і Шекспіра. Але протриматися лише на серйозному класичному репертуарі театру у всі часи було важко, у керівництві виникли суперечки з цього приводу, тому в його репертуарі з’явилися фарси й сентиментальні п’єси Л. Арронжа. Провідні актори покинули театр.

Актори

Лю́ двіг Барна́ й (11 листопада 1842 — 1 листопада 1924) – німецький актор і режисер. Сценічну діяльність почав 1860. Брав участь у виставах Мейнінгенської трупи, один з організаторів Німецького театру в Берліні (1883). Барнай — трагедійний актор. Створив образи Отелло, Короля Ліра, Гамлета (в однойменних трагедіях Шекспіра), Телля («Вільгельм Телль» Шіллера) та ін. Для творчості Барная характерні ефектні зовнішні сценічні рішення та віртуозна виконавська техніка.


Поделиться с друзьями:

mylektsii.su - Мои Лекции - 2015-2024 год. (0.006 сек.)Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав Пожаловаться на материал