Мал. 4.3.
Порівняйте малюнки 4.2 і 4.3 для розуміння принципів редагування параметрів об'єктів. Вид панелі діалогу Modify при редагуванні інших типів об'єктів необхідно вивчити самостійно.
Команди редагування
Команда редагування може бути запущена до або після виділення редагованого об'єкту. У зв'язку з цим послідовність кроків редагування буде різною. Нижче приведений опис команд редагування у випадку, якщо об'єкт не був виділений. Якщо ж було проведено попереднє виділення, то етап вибору об'єктів під час виконання команди відсутній.
Можна використовувати наступні команди редагування:
1. Видалення об'єктів Modify\Erase Запит в командному рядку: Command: Select objects послідовно вибираються (позначаються мишею) об'єкти, які необхідно видалити; натискається клавіша ENTER. ПРИМІТКА: у даної команди існує клавіатурний прискорювач - клавіша Delete.
2. Копіювання об'єктів Modify\Copy Запит в командному рядку: Command: Select objects послідовно вибираються об'єкти, які необхідно скопіювати; натискається клавіша ENTER. < Base point or displacement\Multiple> указуються спочатку координати базової точки, а потім її нове місцеположення; M - режим множинного копіювання. ПРИМІТКА: проводиться одноразове копіювання всіх виділених об'єктів, причому положення копій визначається зсувом щодо базової крапки; у разі множинного копіювання можна отримати декілька копій об'єктів, операція завершується натисненням клавіші ENTER.
3. Дзеркальне відображення Modify\Mirror Запит в командному рядку: Command: Select objects послідовно вибираються об'єкти, дзеркальне відображення яких необхідно побудувати; натискається клавіша ENTER. First point of mirror line вказати координати першої точки, Second point вказати координати другої точки лінії, щодо якої виконуватиметься дзеркальне відображення. Delete old objects? < N> Y - якщо необхідно видалити оригінальний об'єкт; N - якщо видаляти об'єкт не потрібно.
4. Малювання подібного об'єкту Modify\Offset Запит в командному рядку: Command: Offset distance or Through указується зсув для подібного об'єкту (зазвичай з клавіатури); Select object to offset вибирається об'єкт (тільки один) як оригінал; якщо об'єкт не вибраний, але натиснута клавіша ENTER, виконання команди завершується Side of offset? указується мишею напрям щодо оригіналу, де повинна бути побудована подібна копія. ПРИМІТКА: проводиться малювання подібного формою об'єкту, зміщеного відносно оригіналу, і, найчастіше, із зміненими розмірами; команда не працює із заздалегідь вибраними об'єктами.
5. Переміщення об'єктів Modify\Move Запит в командному рядку: Command: Select objects послідовно вибираються переміщувані об'єкти; натискається клавіша ENTER. Base point or displacement указуються спочатку координати базової точки; Second point of displacement указуються координати нового положення базової крапки. ПРИМІТКА: проводиться переміщення всіх виділених об'єктів, причому нове положення визначається зсувом щодо базової крапки.
6. Поворот об'єктів Modify\Rotate Запит в командному рядку: Command: Select objects послідовно вибираються об'єкти, що повертаються; натискається клавіша ENTER. Base point указуються координати базової точки - центру повороту; < Rotation angle> \Reference указується кут повороту (у градусах); R - поворот з використанням посилання. ПРИМІТКА: позитивним напрямом є поворот проти годинникової стрілки. У разі повороту по посиланню необхідно вказати початкове значення кута (у градусах), а потім його нове значення, реальний кут повороту буде рівний різниці значень початкового і нового кутів.
7. Зміна масштабу Modify\Scale Запит в командному рядку: Command: Select objects послідовно вибираються об'єкти, що масштабуються; натискається клавіша ENTER. Base point указується положення базової крапки. < Scale factor> \Reference указується коефіцієнт масштабу (1 відповідає 100%); R - непряме масштабування. ПРИМІТКА: проводиться зміна розмірів вибраних об'єктів щодо крапки, вибраної як база. У разі непрямого масштабування необхідно задати початковий розмір якого-небудь об'єкту і його бажаний розмір.
При виконанні більшості команд редагування використовується поняття базової точки об'єкту. У загальному випадку, під базовою розуміється точка прив'язки об'єкту(-ов) до конкретного місця на полі креслення. Таким чином, коли при переміщенні/копіюванні задаються точні координати нового місцеположення об'єкту, то мається на увазі нове положення базової крапки, услід за якою переносятся/копируются вибрані об'єкти. При виконанні команд поворота/подобия/масштабирования/зеркального віддзеркалення базова крапка навпаки залишається нерухомою, і всі зміни формы/размеров об'єктів проводяться відносно її.
Команди модифікації форми об'єктів
Група команд, зосереджених в меню \ Modify, призначена для складної модифікації форми і розмірів об'єктів. При виконанні цих команд не потрібно заздалегідь вибирати об'єкти редагування. Для виконання доступні команди:
1. Тиражування Modify\Array Запит в командному рядку: Command: Select objects послідовно вибираються тиражовані об'єкти; натискається клавіша ENTER. Rectangular or Polar array (< R> /P) R - вибір режиму тиражування по прямокутній сітці; P - вибір режиму тиражування по контуру кола. У разі вибору режиму розміщення по прямокутній сітці виконуються наступні дії:
Number of rows указується число рядків прямокутної сітки, Number of columns указується число стовпців прямокутної сітки, Unit cell or distance between rows відстань між рядками сітки, позитивним є напрям від низу до верху, Distance between columns відстань між стовпцями сітки, позитивним є напрям зліва направо; якщо необхідно тиражувати об'єкти в негативному напрямі (зверху вниз або справа наліво), необхідно указувати відстань між рядками і стовпцями із знаком мінус.
У разі вибору режиму розміщення по колу виконуються наступні дії:
Base\< Specify center point of array> указується центральна точка кола, Number of items число елементів в тиражі з урахуванням оригіналу, Angle to fill < 360> указується кут дуги для заповнення тиражованими об'єктами; кут задається в градусах, позитивним вважається напрям проти годинникової стрілки. Rotate objects as they are copied? Y - повертати копії навколо своєї осі при тиражуванні так, щоб збереглася орієнтація оригіналу щодо центру кола; N - не виконувати поворот.
ПРИМІТКА: проводиться тиражування виділених об'єктів по вибраному контуру (прямокутна сітка або коло). На мал. 4.4 показаний результат виконання операції тиражування кіл по прямокутній сітці і прямокутників по дузі кола.
|
| Мал. 4.4.
| Рис.4.5.
|
2. Відсікання частини об'єкту по заданій межі Modify\Trim Запит в командному рядку: Command: Select cutting edges необхідно вибрати " ріжучий" об'єкт, по кромці якого виконуватиметься відсікання; об'єктів може бути декілька, вибір закінчується натисненням клавіші ENTER. Select object to trim необхідно вибрати об'єкт, що " розтинається", частина якого буде видалена; об'єктів може бути декілька, вибір закінчується натисненням клавіші ENTER. Команда завершується повторним натисненням ENTER. ПРИМІТКА: об'єкт може бути одночасний ріжучим і таким, що розрізає. В тому випадку, якщо операція не може бути виконана, AUTOCAD видасть повідомлення в інформаційній панелі. На мал. 4.5. приведений результат виконання операції Trim.
3. Розбиття об'єкту на складові частини Modify\Break Запит в командному рядку: Command: Select object вибрати об'єкт для розділення; крапка, в якій об'єкт вибраний, вважається точкою розриву. Enter second point (or F for first point) необхідно ввести координати другої точки; якщо координати першої і другої крапок не співпадають, частина об'єкту між крапками віддаляється; F - повторити вибір першої точки розриву. ПРИМІТКА: проводиться розділення об'єкту на частини з можливим видаленням окремих частин. Якщо координати першої і другої крапок співпадають, AUTOCAD спробує розділити об'єкт на дві частини без видалення. На мал. 4.6 приведений результат роботи команди.
4. Витягування об'єкту до вказаної межі Modify\Extend Запит в командному рядку: Command: Select boundary edge вибір об'єкту, до межі якого необхідно витягнути інший об'єкт. Select object to extend вибір тієї частини об'єкту, яка повинна бути витягнута. Команда завершується повторним натисненням ENTER. ПРИМІТКА: команду зручно використовувати для точного сполучення об'єктів. На мал. 4.7 приведений результат застосування команди.
|
| Мал. 4.6.
| Мал. 4.7.
| 5. Зняття фаски (підрізування двох пересічних відрізків) Modify\Chamfer Запит в командному рядку: Command: Polyline\Distance\Angle\Trim\< Select first line> вказати першу лінію; D - завдання довжини фаски на першій і на другій лінії; P - підрізування кутів полилинии. Second line вказати другу лінію. Якщо вибраний варіант D:
Enter first chamfer distance задається довжина фаски по першій лінії, Enter second chamfer distance задається довжина фаски по другій лінії.
Якщо вибраний варіант P:
Select 2D polyline мишею вибирається полилиния.
ПРИМІТКА: команда, як правило, виконується в два етапи. При першому запуску встановлюються розміри фаски. При другому запуску виконується зняття фаски з кутів. Команда не працює стосовно прямокутників (см. ЛР №2). Полілінія повинна бути заздалегідь створена командою \ Draw \ Polyline. На рис. 4.8 приведений результат виконання команди Chamfer.
|
| Мал. 4.8.
| Рис.4.9.
|
6. Виконання плавного переходу (округляють) з одного об'єкту в іншій Modify\Fillet Запит в командному рядку: Command: Polyline\Radius\: \Select first object вказівка першого об'єкту для виконання плавного переходу; R - вказівка радіусу того, що округляє; P - округляє полилинии. Select second object вказівка другого об'єкту для виконання плавного переходу. Якщо вибраний варіант R: Enter fillet radius задається радіус того, що округляє. Якщо вибраний варіант P: Select 2D polyline мишею вибирається полилиния для того, що округляє кутів. ПРИМІТКА: команда також виконується в два етапи. При першому запуску встановлюється радіус того, що округляє. При другому запуску виконується власне те, що округляє. Полілінія повинна бути заздалегідь створена командою \ Draw \ Polyline. На мал. 4.9 приведений результат побудови плавного переходу двох відрізків.
Завдання на лабораторну роботу
Отримаєте у викладача індивідуальне завдання - креслення. Завдання виконується в наступній послідовності:
1. Вивчити команди редагування геометричних примітивів.
2. Завантажити з дискети файл з результатами третьої лабораторної роботи та заповнити за зразком
.
3. Відредагувати креслення відповідно до отриманого завдання.
4. Записати креслення у файл на дискету.
Контрольні питання
1. Яким чином можна змінити характеристики об'єкту, наприклад, тип лінії?
2. Поясните поняття " Базова крапка".
3. Як можна скопіювати і перемістити об'єкт? Чи можна зробити декілька копій однією командою?
4. Що означає масштабувати об'єкт? Щодо якої крапки виконуватиметься масштабування?
5. Якою командою можна виконати поворот об'єкту?
6. Як розташувати декілька копій об'єкту строго по дузі кола?
7. Яким чином виконується видалення частини об'єкту по двох заданих точках?
8. Яким чином виконується видалення частини об'єкту по складній кромці?
9. Яким чином виконати точне з'єднання двох непаралельних ліній?
10. Як виконується плавне сполучення із заданим радіусом двох ліній?
11. Яким чином підрізати кути полилинии?
|