Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
My Brother’s Working Day ⇐ ПредыдущаяСтр 8 из 8
My brother always gets up at twenty minutes past seven. After that he goes to the bathroom where he washes and of course cleans the teeth. He dresses then goes to the kitchen and cooks breakfast for himself. It is often a sandwich and a cup of tea because he doesn’t have much time for cooking. Then my brother takes all necessary things for his classes and puts them into his bag. He sometimes takes some interesting books for reading which he gives to his friends. He looks at his watch and at ten minutes to eight he goes to the university. At the bus stop he often meets his friends. They are glad to see each other and ask a lot of questions because they want to know everything about each other’s life. It usually takes them half an hour to get to the university by bus. My brother usually has four lessons every day. They are over at three o’clock p.m. My brother doesn’t do his home task after his coming home. First he has dinner and then a good rest. Only after rest he does his homework for the next day. He reads some text books, writes different reports, translates the texts, learns new foreign words and writes a lot of exercises in which he answers the questions in English. He usually makes few mistakes in them. He learns everything well and he always prepares all the tasks for the next day. After that he meets his friends again. They go for a walk and speak about different things. They also tell each other a lot of funny stories. They don’t walk for a long time because they want to have a rest at home too. In the evening my brother sometimes writes letters to his friends, watches TV and listens to music. At eleven o’clock he goes to bed. II. Подготовьте беглое чтение текста «My Brother’s Working Day» с правильным интонированием фраз. Обратите внимание на то, что данный вариант текста может служить основой для сообщения о рабочем дне Вашего брата, друга и т.п. III. Представьте события текста, от первого лица, соответственно изменив форму выделенных глаголов. Обратите внимание на то, что данный вариант текста может служить основой для сообщения о Вашем рабочем дне. IV. Представьте события текста как прошедшие, соответственно изменив форму выделенных глаголов на Past Indefinite и заменив наречия (выделены курсивом) на слово «yesterday», поставив его в начале или конце предложения. Обратите внимание, что данный вариант текста может служить основой для сообщения о прошедшем дне любого человека. V. Выразите на английском языке следующие фразы, основываясь на материале текста. 1. Раньше я вставал поздно, а теперь я встаю рано. 2. Я всегда готовлю завтрак сам, но обед готовит моя мама. 3. Я беру только самое необходимое (самые необходимые вещи) для своих занятий. 4. Раньше я ездил в институт на автобусе, и на автобусной остановке я встречался со своими друзьями, а теперь я хожу в институт пешком. 5. Я рад видеть своих друзей и мы всегда рассказываем друг другу забавные истории. 6. Раньше мне требовалось полчаса, чтобы добраться до института, а сейчас мне нужно только 10 минут. 7. Когда я прихожу домой, сначала я отдыхаю, а затем делаю свое домашнее задание на следующий день. 8. Дома я читаю и перевожу тексты, учу новые иностранные слова, делаю упражнения. 9. В прошлом году я готовил домашние задания каждый день, а сейчас я готовлю их только в субботу и воскресенье. 10. Вечером я опять встречаюсь со своими друзьями и мы идем гулять, но иногда я читаю книги, смотрю телевизор и слушаю музыку.
VI. Составьте сообщение на тему «My Working Day ». Следующие вопросы и выражения, данные к ним, могут помочь Вам. 1. When do you get up on your working day? (early / late in the morning, at seven/eight o’clock, at half past six / half past seven) 2. What do you do after getting up? (wash with cold / warm water, clean the teath, dress, clean up the room) 3. Who cooks breakfast for you? (mother / grandmother / the friend, cook myself) 4. When do you go to the university? (after breakfast, at eight o’clock, at fifteen minutes to eight, at fifteen minutes past eight) 5. What do you have for breakfast? (a cup of tea / coffee [’kofi] (кофе) / milk [milk] (молоко) / juice [d ʒ u: s] (сок); a sandwich / a roll [roul] (булочка) / a cake [keik] (пирожное, кекс) / bread [bred] (хлеб) and butter [’b л t Ə ] (масло) / some cheese [t ∫ i: z] (сыр) / some fruit) 6. How do you get to the university? (go by bus / by car [ka: ] (на машине) / by train [trein] (на поезде), walk) 7. How long (how much time) does it take you to get to the university? (some minutes, half an hour, about an hour, an hour and a half) 8. How many lessons do you usually have every day? (four lessons, from two to five lessons, sometimes two and sometimes three / four lessons) 9. When are your lessons over? (about two o’clock, at half past three, about five o’clock, in the evening) 10. What do you do after your lessons? (first have dinner / a good rest, walk with the dog, play with the cat, then (after that) do the home tasks) 11. What do you do at home for preparing for the lessons? (read some lectures, make some reports, translate the texts from one language into another, learn new foreign words, write some exercises) 12. Do you do your home tasks every day? (every day, only some days, only on Saturday and on Sunday) 13. What do you do in the evening? (go for a walk with the friends, read books, watch TV, listen to music) 14. When do you go to bed? (early / late, at ten / eleven o’clock p.m., at midnight [’midnait] (в полночь), at night)
|