Студопедия

Главная страница Случайная страница

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Школи китайської філософії






№ з/п Назва школи Засновник школи Класичні твори Головна ціль і ідеї вчення Вищі цінності
1. Школа (Цзя) конфуціанців (книжників, служилих людей (жу цзя)) Кун Фу-цзи (551-479 до н.е) – учитель Кун, латинізована передача Конфуцій «Лунь Юй» (Бесіди та вислови) Сприяти благополуччю суспільства, яким керує держава, і тим самим підтримці світової гармонії. У етиці провідна ідея - управління на основі чесноти. моральна норма цінується вище правовою. Головна сила правителя - етична - благий приклад
2. Школа даосів, Великого шляху, шляху і сили (Дао де цзя)   «Дао де цзин», «Чжуан-цзи» Дотримання Шляху, привести себе і своє життя у відповідність загальному космічному закону, природному ходу речей Світоспоглядання, містичність, екзистенціальність, зосередження на питаннях життя, безсмертя. Проповідується даосизмом «благородне не діяння» - принцип «у вей», як спосіб єднання із Всесвітом.Даоси вважають, що найкраще суспільство – це те суспільство, де люди живуть просто, не користуються результатами цивілізації, щодо правителя, то люди тільки знають те, що він є.
3. Школа Чань-буддизма (Чань-цзу). Китайський буддизм Бодхідхарма (VI ст.). В китайській транскрипції – Путідамо, скорочено Дамо.   Ототожнення нірвани і сансари, звичайна свідомість – це і є істина. прозріваючи свою природу, людина стає Буддою, нірвана (непань) досягається раптово, як осяяння, а спонтанне переживання життя, особливого роду незацікавлена діяльність - недіяння (у вей). Цінність життя в світі
4. Натурфілософи (Іньян цзя) Цзоу Янь   Розробили числову методологію - нумерологію на основі концепції 2-х загальних протилежних початків «інь» і «ян» і 5-ти першоелементів (вода, земля, дерево, вогонь, метал). Цінність «ці», власне ієрогліф «ці» першопочатково позначав «повітря», «дихання», пізніше стали його розуміти як «Дух», «структуру», «життєву силу», «пневму»
5. Школа легістів (Фа цзя) Фа цзя   обґрунтували необхідність встановлення всевладдя державного закону і жорсткої централізованої влади Цінність обов’язку, закону, порялку
6. Моісти (Мо цзя) Мо Ді (468-376 рр.)   Розвивали ідеї загальної любові (цзянь ай) і благополуччя, взаємної користі, прагматичної доцільності Цінність любові, соціальність, доцільність (рос. целесообразность)
7. Номиналісти (школа імен – Мін цзя, букв. ті, що оперуть назвами) Мін цзя   Зосереджували увагу на логіко-гносеологічних дослідженнях, особливо - на питанні про співвідношення понять-імен і «реалій» Цінність розуму, знання, життя  

 


Поделиться с друзьями:

mylektsii.su - Мои Лекции - 2015-2024 год. (0.007 сек.)Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав Пожаловаться на материал