Студопедия

Главная страница Случайная страница

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Текст № 8






What is “Management”?

There are a variety of views about this term. Traditionally, the term " management" refers to the set of activities, and often to the group of people, involved in four general functions, including planning, organiz­ing, leading and coordinating activities. All these four functions are highly integrated and interrelated.

Some writers, teachers and practitioners say that the above view is rather out-of-date and that management needs to focus more on leadership skills, e.g., establishing vision and goals, communicating the vision and goals, and guiding others to accomplish them. They also say that leadership must be more facilitating, participative and empowering in how visions and goals are established and carried out. Some people say that this really isn't a change in the management functions but a new look at certain aspects of management.

Another common view is that " management" is getting things done through others. Yet another view, quite apart from the traditional view, asserts that the job of management is to support employee's ef­forts to be fully productive members of the organizations.

To most employees, the term " management" probably means the group of people (executives and other managers) who are primarily re­sponsible for making decisions in the organization. In nonprofit organi­zations, the term " management" might refer to all or any of the activities of the board, executive director and/or program directors.

 

Проработав грамматический и текстовой материал, Вы можете приступить к выполнению тренировочного теста. Предварительно проверьте себя, ответив на вопросы устно.

1. Как образуется множественное число существительных в английском языке?

2. Каковы особенности правописания существительных во множественном числе, заканчивающихся на – y, на шипящие?

3. Какие существительные образуют множественное число не по общему правилу, являясь исключениями?

4. Какие существительные не изменяются при образовании множественного числа?

5. Какие существительные имеют только единственное или только множественное число?

6. Как образуются сравнительная и превосходная степени прилагательных в английском языке?

7. Какие прилагательные образуют степени сравнения не по правилу, являясь исключениями?

8. Какие союзы сравнения Вы знаете?

9. Как образуются порядковые числительные от 13 до 19, и числительные, обозначающие десятки (20, 30, 40 и т.д.); как сказать по-английски сотня, тысяча, миллион?

10. Как образуются порядковые числительные?

11. Помните ли Вы личные, притяжательные, указательные и вопросительные местоимения? Назовите их и переведите.

12. Каковы особенности спряжения глаголов в простом настоящем времени Simple Present? Проспрягайте любой глагол.

13. Проспрягайте глаголы to be и to have в простом настоящем времени (времени Simple Present).

14. Что такое общий и специальный вопросы? Какова их структура?

15. Какие вспомогательные глаголы используются при образовании вопросительных предложений в простом настоящем времени? С какими местоимениями они используются?

16. Что такое альтернативный и разделительный вопросы, какова их структура?

17. Как переводится оборот there is / there are; с чего лучше начинать перевод этого оборота? Какие местоимения используются в вопросительных и отрицательных формах этого оборота

18. Как образуются формы повелительного наклонения в английском языке? Какая конструкция обозначает просьбу и одновременно побуждение к совместному действию?

19. Какие суффиксы прилагательных и наречий Вы знаете?

Проверочный тест (для самоконтроля)

(ключи приведены в конце теста)

I. Напишите следующие предложения во множественном числе

1. This is a long letter.

2. That is a green pencil.

3. What colour is this sofa?

4. What is your friend’s name?

5. I am a student from Russia.

6. Where is the child now?

7. Here is the businessman’s offer.

 

II. Замените выделенные слова личными местоимениями в объектном падеже.

1. Translate this letter into Russian.

2. Answer these questions, please.

3. Give the customer the offer, please.

4. He doesn’t know the manager and his assistant.

5. Ask the secretary to send the offer to the firm.

6. Show my colleague and me the new model.

 

III. Выберите подходящие местоимения в зависимости от смысла.

1. At the lessons (they, them, their) teacher asks (they, them, their) a lot of questions and the students answer (they, them, their).

2. (We, us, our) have a children’s room. (It, its) windows are large and (it, its) is very light. (We, us, our) children like (they, them, their) room.

3. Petrov is (we, us, our) student. (I, me, my) know (he, him, his) well. (He, him, his) English is good and (I, me, my) speak only English to (he, him, his). (He, him, his) helps (we, our, us) a lot.

 

IV. Поставьте следующие предложения в вопросительную и отрицательную форму.

1. These engineers work at the Ministry of Foreign Trade.

2. He has got a good job.

3. He has breakfast early in the morning.

4. Jane goes to the Institute every day.

5. There are cables and telexes on the desk.

 

V. Укажите, к какой части речи относятся следующие слова, подчеркните встречающиеся в них суффиксы и дайте исходные формы этих слов.

Cultural, industrial, financial, famous, beautiful, fashionable, different, priceless, government, collection, painting, building.

 

VI. На основании следующих вопросов составьте рассказ о себе.

1. What is your name?

2. How old are you?

3. Are you married or single?

4. Do you live with your parents?

5. Have you got children?

6. What’s your job?

7. How long does it take you to get to your work?

8. When do you begin your work?

9. Who is head of your office?

10. What do you do during your working hours?

11. Does your office receive a lot of letters, cables and telexes?

12. Who send answers to these letters and cables?

13. Do you receive foreign businessmen at your office?

 

Ключи к тесту

I. 1. These are long letters.

1. Those are green pencils

2. What colour are these sofas?

3. What are your friends’ names?

4. We are students from Russia.

5. What are those women’s jobs?

6. Where are the children now?

7. Here are the businessman’s offers.

 

II. 1. It 2. Them 3. Him 4. Them 5. Her 6. Us

 

III. 1. Their, them, them

2. We; its, it; our, their.

3. Our; I, him; his, I, him, he, us

 

IV. 1. Do these engineers work at the Ministry of Foreign Trade? These engineers don’t work at the Ministry of Foreign Trade.

2. Has he got a good job? He hasn’t got a good job.

3. Does he have breakfast early in the morning? He doesn’t have breakfast early in the morning.

4. Does Jane go to the Institute every day? Jane doesn’t go to the Institute every day.

5. Are there cables and telexes on the desk? There aren’t cables and telexes on the desk.

 

V. Первые восемь слов – прилагательные, следующие четыре слова – существительные


Поделиться с друзьями:

mylektsii.su - Мои Лекции - 2015-2024 год. (0.012 сек.)Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав Пожаловаться на материал