Студопедия

Главная страница Случайная страница

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Перелік питань до іспиту




“Історія зарубіжної літератури доби Середньовіччя та раннього Відродження”(іспанська мова)

 

  1. Література Середніх віків як історичне поняття, її значення в світовому літературному процесі.
  2. Періодизація та система жанрів літератури Середньовіччя.
  3. Середньовічна парадигма часу. Картина світу середньовічної людини.
  4. Проблема людини та навколишньої дійсності у Середніх віках.
  5. Ієрархічність та символічність як основні естетичні концепти середньовічного світосприйняття.
  6. Духовність та енциклопедичність як основні естетичні концепти середньовічного світосприйняття.
  7. Кельтський епос та ірландські саги. Проблема їхньої класифікації. Розвиток їхніх сюжетів у європейській літературі наступних епох.
  8. Пантеон кельтських богів. Їхня функціональна характеристика.
  9. Кельтські героїчні саги. Образ Кухуліна та специфіка епічного міфологічного героя.
  10. Давні германці та їхня міфологія. Пантеон скандинавських богів. Їхня функціональна характеристика.
  11. Створення світу в піснях “Старшої Едди”.
  12. Трагічне і героїчне в піснях “Старшої Едди”.
  13. Дидактизм “Старшої Едди”.
  14. Поезія скальдів та її поетологічні техніки.
  15. Саги про ісландців. Особливості проблематики та поетики.

16. Давньогерманський народно-героїчний епос. Англосаксонська поема “Беовульф”. Історико-міфологічна основа поеми. Специфіка епічного образу героя.

  1. Латинська література раннього Середньовіччя. Система жанрів клерикальної та світської літератури. Апокрифічна та есхатологічна література раннього Середньовіччя.
  2. Поняття патристики. “Сповідь” Аврелія Августина як взірець середньовічного автобіографічного жанру.
  3. Література Зрілого Середньовіччі. Розвиток усної традиції. Роль жонглерів, хугларів і шпільманів.
  4. Художні особливості середньовічного героїчного епосу. Теорії виникнення героїчної поеми.
  5. Васали та сеньйори героїчного епосу. Їхня відмінність від героя архаїчного епосу.
  6. Історія та вимисел у французькому героїчному епосі. “Пісня про Роланда”.
  7. Християнські та національно-патріотичні мотиви поеми “Пісня про Роланда”.
  8. Складність образу Роланда. Співвідношення епічної безмірності та епічної провини.
  9. Сюжетно-композиційна структура “Пісні про нібелунгів”. Ґенеза поеми.
  10. Жанрова синкретичність поеми (лицарський роман, богатирська казка та власне епос).
  11. Особливості хронотопу “Пісні про нібелунгів”.
  12. Іспанський героїчний епос. Виникнення поеми “Пісня про мого Сіда”.
  13. Відображення Реконкісти в “Пісні про мого Сіда”: історія і побут.
  14. Демократизм та народність “Пісні про мого Сіда”.
  15. Образ Сіда та його історичний прототип.
  16. Своєрідність образу інфантів Карріонських як антагоністів у поемі “Пісня про мого Сіда”.
  17. Епічний герой архаїчного та героїчного епосу (на прикладі аналізу двох творів на вибір студента).
  18. Герой та антагоністи в героїчному епосі Середньовіччя.
  19. Жіночі образи середньовічних поем.
  20. Концепція кохання і варіанти її інтерпретації в літературі Середніх віків.
  21. Куртуазна література та її жанри.
  22. Лірика трубадурів. Її жанрова система та вплив на подальший розвиток європейської поезії.
  23. Специфіка жанру біографії трубадурів.
  24. Лицарська література. Нова концепція кохання. Елементи психологізму.
  25. Класифікація та художні особливості жанру лицарського роману.
  26. Роланд і Трістан: від епічного героя до героя лицарського роману.
  27. Образи Трістана та Ізольди в середньовічній літературі Західної Європи.
  28. Мотив мандрівки в середньовічній літературі (на прикладі аналізу твору на вибір студента).
  29. Поезія вагантів і голіардів. Основні представники та жанри. Ключові теми та образи. Любовна і сатирична лірика.
  30. Міська література пізнього Середньовіччя. Витоки її формування. Жанрова характеристика міської епічної літератури (дидактичний епос, тваринний епос, алегоричний епос).
  31. Фабльо, шванки. Своєрідність композиції, хронотопу, системи персонажів як стійкі ознаки жанру.
  32. Місце тваринного епосу в системі жанрів міської літератури.
  33. “Роман про Лиса” як найхарактерніший взірець тваринного епосу. Специфіка його композиції, конфлікту, системи персонажів.
  34. “Роман про Лиса”. Його витоки (антична та фольклорна традиції).
  35. Алегоричний епос. Поява дидактико-алегоричної поеми “Роман про Троянду”. Проблема авторства в ній.
  36. Функції алегорії в дидактико-алегоричній поемі “Роман про Троянду”.
  37. Походження середньовічної драми. Клерикальна література та народна сміхова культура.
  38. Основні драматургічні жанри літератури Середніх віків (містерія, міракль, мораліте, фарс).
  39. Література італійського Передвідродження.
  40. “Нове життя” Данте та школа “солодкого нового стилю”.
  41. Структура та художні особливості поеми Данте “Божественна комедія”.
  42. Авторське розуміння багаторівневої структури змісту поеми “Божественна комедія”. Природа алегоризму.
  43. Традиції і новаторство в поемі Данте “Божественна комедія”.
  44. “Божественна комедія” Данте: система та функції образів, місце образу автора у творі.
  45. Побудова потойбічного світу в зображенні Данте та критерії оцінки гріховності. Образи грішників.
  46. Література доби Відродження, як історичне поняття, її значення в світовому літературному процесі.
  47. Періодизація та система жанрів ренесансної літератури.
  48. Естетичні опозиції та концепти доби Відродження.
  49. Інтерпретація проблеми людини і суспільства в ренесансній літературі.
  50. Проблема людини та навколишньої дійсності у добу Відродження. Уявлення про великий ланцюг буття.
  51. Жанр сонету. Теорії походження жанру сонету.Його національні варіанти в літературі доби Відродження.
  52. Література Ренесансу в Італії (загальна характеристика, періодизація, система жанрів).
  53. Франческо Петрарка – перший гуманіст і найвизначніший лірик Відродження.
  54. Лірика Петрарки (жанри, тематика, особливості ліричного героя), її українські переклади. Новий поетичний стиль.
  55. Проблематика “Декамерона” Дж. Боккаччо. Класифікація новел.
  56. Концепція кохання в “Декамероні” Дж. Боккаччо (на прикладі аналізу новели на вибір студента).
  57. Роль та місце автора в оповіді “Декамерона”. Функція обрамлення у “Декамероні” Дж. Боккаччо.
  58. Типи та образи персонажів “Декамерона”.
  59. Місце “Декамерона” в розвитку європейської новелістики наступних епох.

Данная страница нарушает авторские права?


mylektsii.su - Мои Лекции - 2015-2024 год. (0.005 сек.)Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав Пожаловаться на материал