Главная страница
Случайная страница
КАТЕГОРИИ:
АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Форма контролю
Модульний контроль
| контрольна робота
|
| Підсумковий контроль
| екзамен
|
| Контрольні питання з курсу
«Історія зарубіжної літератури ХХ століття»
- Загальна характеристика світового літературного процесу ХХ ст.
- Специфіка розвитку реалістичного напряму в світовому літературному процесі ХХ ст. Місце соціалістичного реалізму в ньому.
- Декаданс як літературне явище к. ХІХ- поч. ХХ ст. Його філософсько-естетичні засади.
- Модернізм як літературне явище ХХ ст. Його філософсько-естетичні засади та представники.
- Течії модернізму. Загальна характеристика.
- Авангардизм як літературне явище ХХ ст.
- Проблема людина і наука та її художнє втілення в романі «Війна світів» Г. Веллса.
- Використання фантастики для постановки важливих моральних проблем в романі «Машина часу» Г. Веллса.
- Конфлікт та його художнє втілення в романі «Невидимець» Г. Веллса. Образна система твору.
- Тема кохання та її художнє рішення в романі «Пісня над піснями» Шолом-Алейхема. Біблійні мотиви, ліризм оповіді, мова твору. Шолом-Алейхем і Україна.
- Жанрово-композиційна своєрідність повісті «Тев`є-молочник» Шолом-Алейхема. Проблематика твору. Образ головного героя. Мова повісті.
- Соціально-психологічний характер п`єси «Ляльковий дім» Г. Ібсена. Образ Нори і проблеми фемінізму. Особливості драматургічного конфлікту та розвитку дії. Аналітична композиція. Підтекст.
- «Філологічний конфлікт» і соціально-виховна спрямованість комедії «Пігмаліон» Б. Шоу. Міфологічна основа та художня природа твору.
- Новаторство Б. Шоу-драматурга (п`єса «Професія місіс Уоррен»).
- Антивоєнна спрямованість драми «Шоколадний солдатик» Б. Шоу. Парадокс та його функції у творі.
- М. Метерлінк – теоретик і практик символістської драми («Сліпі», «Там, всередині», «Неминуча»).
- Філософський характер п`єси-казки «Синій птах» М. Метерлінка. Сюжетно-композиційні особливості та символіка твору.
- Символізм як літературне явище к. ХІХ - поч. ХХ ст. Його філософсько-естетичні засади та представники.
- Тематичні мотиви лірики П. Верлена. Сугестія та музичність як її характерні ознаки («Осіння пісня», «Так тихо серце плаче», «Сентиментальна прогулянка» тощо). Українські переклади.
- «Поетичне мистецтво» П. Верлена як своєрідний маніфест імпресіонізму та символізму.
- Символізм А. Рембо як постійний експеримент. Програма «поетичного яснобачення» та її художня реалізація («П`яний корабель», «Відчуття», «Моя циганерія» тощо). Українські переклади.
- Пошук відповідностей між різними відчуттями й синтез поетичного вираження в поезії «Голосівки» А. Рембо.
- Символ і сугестія – засоби поетичного самовираження С. Малларме. Мотивна організація його лірики («Дар поезії», «Блакить», «Лебідь»). Українські переклади.
- Місце збірки «Алкоголі. Вірші 1898-1913 років» в художній еволюції Г. Аполлінера (структура збірки, головні мотиви, ритмічні і метричні новації, особливості поетичної мови). Г. Аполлінер і Україна.
- Осмислення трагедії Першої світової війни, новітні прийоми художнього вираження в збірці Г. Аполлінера «Каліграми. Вірші Миру та Війни» („Зарізана голубка й водограй”, „Узвишшя”). Українські переклади.
- Символістський характер лірики О. Блока («Вітер далекий навіяв…», «Незнайома», «Весно, весно, без меж і без краю…», «Скіфи»). Українські переклади.
- Акмеїзм як модерністська літературна течія ХХ ст. Його філософсько-естетична програма та представники.
- Акмеїстичні тенденції в ліриці А. Ахматової («Довкола жовтий вечір ліг», «Дав мені юнь ти сутужную» та ін.). Українські переклади.
- Художні засоби створення атмосфери трагедії в поемі А. Ахматової «Реквієм». Роль епіграфів у творі. А. Ахматова і Україна.
- Футуризм як авангардистська літературна течія ХХ ст., його естетичні засади та представники.
- В. Маяковський – лідер російського футуризму («А ви змогли б?», «Послухайте», «Лілічко! Замість листа» тощо). Українські переклади.
- Концепція «срібного століття» російської поезії.
- Філософсько-медитативні мотиви лірики Б. Пастернака. Розуміння поезії як входження в сутність речей і явищ («Визначення поезії», «Цей лютий! Час для сліз і віршів…», «Гетсиманський сад»).
- Поезія Б. Пастернака як синтез різних модерністсько-авангардистських течій першої третини ХХ ст. («По стіні збігали стрілки…», «Зимова ніч», «Нобелівська премія»).
- Проблематика роману „Пан” К. Гамсуна. Філософське прочитання назви твору. Еволюція характеру головного героя. Особливості трактування теми кохання.
- Неоромантичні та імпресіоністичні тенденції в романі „Пан” К. Гамсуна. К. Гамсун і українська література: контактно-генетичні зв`язки й типологічні паралелі.
- Тема мистецтва і митця у новелах „Трістан” і „Тоніо Крегер” Т. Манна. Ідеї декадентської та модерністської доби у новелі „Трістан”. Автобіографічний характер новели „Тоніо Крегер”. Образ головного героя та засоби його розкриття.
- Проблема мистецтва та роль міфу в новелі „Смерть у Венеції” Т. Манна. Творча трагедія Густава фон Ашенбаха. Художня довершеність твору.
- Напруга передвоєнної ситуації в Європі й тривожний настрій новели „Маріо і чарівник” Т. Манна. Проблематика твору. Характер зіткнення „чарівника” і Маріо. Алегоричність і паралелізм у новелі. Зв`язок твору із наскрізною у творчості Т. Манна темою митця та мистецтва.
- Мотивне багатство поезії Р.М. Рільке. Синтетичний вияв новітніх течій і тенденцій у ній („Згаси мій зір...”, „Осінній день”, „Гетсиманський сад”, „Ось дерево звелось...”). Р.М. Рільке й Україна.
- Поезія як творення олюдненого світу із хаосу в „Сонетах до Орфея” Р.М. Рільке. Відображення в творі „Орфей, Еврідіка, Гермес” провідних мотивів лірики Р. М. Рільке. Образ Орфея як персоніфікація сили мистецтва.
- Творчий доробок Ф. Гарсіа Лорки – вершинне явище іспанської поезії ХХ століття. Синтез міфології та фольклору з поетикою модернізму – головна риса стилю митця («Балада про чорну тугу», «Гітара», «Газела про темну смерть»).
- Мотивна організація лірики Ф. Гарсіа Лорки. Міфопоетика та персоніфікація природних сил і стихій як важлива риса його стилю («Про царівну Місяцівну», «Балада про морську воду», «Касида про сон під зорями», «Сходить місяць», «Молоданка і вітер»). Гарсіа Лорка в українських перекладах М. Лукаша.
- Т. С. Еліот – поет і теоретик модернізму. Зображення «сучасного апокаліпсису» - провідний мотив поезії митця. Особливості поетики («Пісня кохання Дж. Альфреда Пруфрока», «Безплідна земля», «Порожні люди» та ін.).
- Модерністська концепція світу і людини в поезії Т.С. Еліота («Суїні серед солов’їв», «Ранок біля вікна» тощо). Жанрова своєрідність лірики митця. Неокласичні й імажиністські елементи в ній.
- Відчуження людини і дегуманізація світу – провідна тема оповідання „Перевтілення” Ф. Кафки. Проблематика і композиція твору. Сутність конфліктів героя з родиною у кожній його частині.
- Символічний код оповідання „Перевтілення” Ф. Кафки. Своєрідність стилю письменника.
- Характер зображення технізованого і бюрократизованого суспільства з його духовним тоталітаризмом в романі «Процес» Ф. Кафки. Риси експресіоністської поетики в творі.
- Психологічне есе Дж Джойса „Джакомо Джойс”, його автобіографічний характер. Самоіронічний присмак назви твору. Ключова лексика і символіка тексту та розмаїття його можливих інтерпретацій.
- Багатство внутрішнього світу Джакомо та засоби його творення у психологічному есе Дж. Джойса „Джакомо Джойс”, Риси поетики модерністського есе.
- Роман «Портрет художника замолоду» Дж. Джойса як автобіографічна історія письменника-початківця. Міфологізм твору.
- Основні принципи „епічного театру” Б. Брехта.
- „Матінка Кураж та її діти” Б. Брехта як драма-пересторога напередодні Другої світової війни. Образна система твору. Його сучасний політичний підтекст та алегоричний сенс.
- Втілення принципів „епічного театру” в драмі „Матінка Кураж та її діти” Б. Брехта.
- Проблема моральної відповідальності вчених за наслідки наукових досліджень у драмі „Життя Галілея” Б. Брехта. Неоднозначність образу Галілея. Прийоми розкриття характеру головного героя.
- Три редакції драми „Життя Галілея” Б. Брехта. Інтелектуальний характер твору. Вплив ідей Б. Брехта на сучасний театр.
- Е. Хемінгуей – майстер новелістичної прози. Ідейно-художня своєрідність новели «Кішка на дощі» Е. Хемінгуея.
- «Життєподібний» сюжет і філософсько-символічний сенс повісті-притчі «Старий і море» Е. Хемінгуея.
- Проблематика повісті-притчі «Старий і море» Е. Хемінгуея. Поняття про хемінгуеївський стиль («принцип айсберга», лаконізм).
- Творча історія роману „Майстер і Маргарита” М. Булгакова. Особливості композиції твору. Розвиток традиції Г.С. Сковороди в побудові роману.
- Філософсько-моральна проблематика роману „Майстер і Маргарита” М. Булгакова. Образи Майстра і Маргарита.
- „Магічний реалізм” роману „Майстер і Маргарита” М. Булгакова. Розвиток Булгаковим традицій світової класики (Гоголь, Гофман, Достоєвський та ін.).
- Екзистенціалізм як літературне явище ХХ століття. Основні особливості екзистенціалізму.
- Екзистенційна концепція абсурдності буття, існування людини в «Міфі про Сізіфа» А. Камю.
- Творча історія і конфлікт повісті «Сторонній» А. Камю. Особливості композиції твору. Екзистенційні тенденції у ньому.
- Особливості сюжету й жанру роману «Чума» А. Камю. Алегоричний зміст твору. Символіка метафори чуми.
- Проблема вибору людини в межовій ситуації та відповідальності за цей вибір у романі «Чума» А. Камю. Образна система твору. Метафізика абсурду і етика трагічного стоїцизму в романі.
- А. Камю-новеліст. Місце збірки новел «Вигнання й Царство» у творчій долі письменника. Їх тематична спрямованість й художня своєрідність («Мовчання», «Йона, або художник за роботою»).
- Сенс бунту головного героя у романі «Над прірвою в житі» Дж. Селинджера. Лірична сповідь як засіб розкриття його характеру. Символіка назви твору.
- Тематичне багатство та стильові особливості збірки новел Дж. Селинджера «Дев`ять оповідань» («День бананової рибки», «Лапа-розтяпа» та ін.).
- Місце малої прози в творчому доробку Р. Бредбері. Зневіра автора в майбутньому технократичної цивілізації в оповіданні «Усмішка». Стиль письменника.
- Філософський характер роману „451 градус за Фаренгейтом” Р. Бредбері. Світ цивілізації та світ природи в ньому. Етапи еволюції Гая Монтега і прийоми розкриття характеру героя.
- Сюжетно-композиційні особливості «Марсіанських хронік» Р. Бредбері. Герої «Марсіанських хронік» як втілення філософських ідей письменника. Принципи їх зображення. Спільне та відмінне в трактуванні «марсіанської» теми в творчості Г. Веллса («Війна світів») та Р. Бредбері («Марсіанські хроніки).
- Антивоєнний і гуманістичний пафос оповідання Г. Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Засоби зображення психологічного стану головного героя в творі. Сенс його назви.
- Антивоєнний пафос роману «Де ти був, Адаме?» Г. Белля. Образна система роману. Тонкий психологізм. Біблійні мотиви.
- Зображення післявоєнних років в романі «Дім без господаря» Г. Белля. Критика негативних явищ у житті суспільства.
- «Магічний реалізм» як літературне явище ХХ ст. Його характерні ознаки.
- Роман «Сто років самотності» Г. Гарсіа Маркеса як узагальнення долі латиноамериканського континенту. Проблематика роману й національна міфологема самотності.
- Підпорядкованість історії роду Буендіа принципам міфотворення у романі «Сто років самотності» Г. Гарсіа Маркеса. Родові і загальнолюдські закономірності у хроніці життя Буендіа. Міфологічні й біблейські алюзії у творі.
- Жанр роману «Сто років самотності» Г. Гарсіа Маркеса. Риси «магічного реалізму» в творі.
- Відображення національної етики та естетики в повісті «Тисяча журавлів» Я. Кавабата.
- Людина і природа – одна з головних проблем повісті «Тисяча журавлів» Я. Кавабата. Вишукана простота стилю письменника.
- Національні традиції в повісті «Країна снігу» Я. Кавабата.
- «Театр абсурду» як літературне явище авангардизму. Його типологічні ознаки та представники.
- Символічний сенс сюжету п`єси «Носороги» Е. Йонеско. Сатирично-гротескне змалювання процесу «омасовлення» людей в творі.
- Проблема втрати індивідуальності під тиском масової свідомості у драмі «Носороги» Е. Йонеско. Сутність опору Беранже. Сенс центральної метафори твору.
- Постмодернізм як літературне явище ХХ ст. Його філософсько-естетичні засади та етапи розвитку.
- Схрещення елементів класичної та масової літератури в романі «Запахи. Історія одного вбивці» П. Зюскінда. Парфуми як гротескно-іронічна метафора мистецтва.
- Проблеми співвідношення краси і зла, влада митця та мистецтва над натовпом, пошуки досконалості в романі «Запахи. Історія одного вбивці» П. Зюскінда. Багатство художніх описів.
- Лірика Й. Бродського – зразок інтелектуально-філософської поезії другої половини ХХ ст. Особливості сприйняття «світу як тексту» в поезіях митця. Утвердження високої місії поетичного слова («В пору зимну, в місцевості, звиклій…»; «Стрітення»; «Дідона та Еней»; «Невідкіль з любов`ю, надцятого квітнепада…» та ін.).
- Постмодерністська забарвленість сюжету пошуків зниклої книги, іронічний ґатунок центрального конфлікту в романі «Ім`я троянди» У. Еко.
- Елементи історичного, пригодницького і детективного жанру у романі «Ім`я троянди» У. Еко. Пафос реабілітації сміхового начала, гра з «чужим» текстом і читачем, засоби стилізації у творі. Сенс назви роману.
- Особливості розвитку зарубіжної літератури на межі ХХ – ХХІ століть.
Данная страница нарушает авторские права?
|