Студопедия

Главная страница Случайная страница

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Практичне заняття № 3. Повісті І. Нечуя-Левицького “Микола Джеря” та “Кайдашева сім’я”






Тема № 1

Повісті І. Нечуя-Левицького “Микола Джеря” та “Кайдашева сім’я”

План

1. Зображення життя українського селянства в умовах кріпацтва та пореформеної дійсності у повісті “Микола Джеря”. Жанрово-композиційні особливостей твору та їх роль у розкритті ідейного змісту повісті.

2. Система персонажів твору. Образ Миколи Джері. Засоби його художнього втілення.

3. Історія написання та видання повісті “Кайдашева сім’я”. Новаторство і майстерність письменника у відтворенні селянської дійсності. Ідейний зміст повісті.

4. Колоритність образів Кайдашів. Внутрішня суперечливість характерів.

5. Жанрово-композиційна своєрідність та мовно-стильові особливості повісті “Кайдашева сім’я”.

6. Художньо-реалістичні особливості творів з життя селянства («Дві московки», «Бурлачка»).

 

Література:

 

1. Баран Є. Хрестоматійно-нехрестоматійний Нечуй // Там же. – С. 3.

2. Баран Є. Творець національних типів і характерів: Сторінками біографії І.С.Нечуя-Левицького // Там же. – С. 4-8.

3. Міщук Р. Співець душі народної: До 150-річчя від дня народження І.С.Нечуя-Левицького. – К., 1987.

ІІ. Додаткова:

4. Процюк С. Таємниці Нечуя-Левицького // Усе для школи: Іван Нечуй-Левицький. – С. 9-11.

5. Іванченко Р. Іван Нечуй-Левицький: Нарис життя і творчості. – К., 1980.

6. Власенко В. Художня майстерність І.С.Нечуя-Левицького. – К., 1969.

7. Походзіло М. Іван Нечуй-Левицький. – К., 1966.

8. Крутікова Н. Творчість І.С.Нечуя-Левицького. – К., 1961.

9. Літературознавчий словник-довідник / Р.Т.Гром’як, Ю.І.Ковалів та ін. – К.: Академія, 1997.

 

Тема №2

Майстер соціально-психологічного роману Панас Мирний

1.Рання творчість як період творчих пошуків (" Лихий попутав", " П’яниця").

2.Повість " Лихі люди". Новий тип позитивного героя із середовища української інтелігенції. Художня своєрідність твору.

3.Роман " Хіба ревуть воли, як ясла повні? " Проблематика твору, образи, художньо-образна система. Новаторство жанру. Філософська тема злочину і кари в романі.

 

Література:

§ Федоренко Т. До вивчення композиції роману “Хіба ревуть воли, як ясла повні? ” // Дивослово. – 1994. – № 4. – С. 37-39.

§ Михальчук О. Об’єктивний тип романного мислення: Роман “Хіба ревуть воли, як ясла повні? ” // Слово і час. – 1994. – № 4-5. – С. 22-26.

§ Грицай М. Панас Мирний: Нарис життя і творчості. – К., 1986

§ Черкаський В.М. Вивчення творчості Панаса Мирного. – К., 1983.

ІІ. Додаткова:

§ Черкаський В.М. Художній світ Панаса Мирного. – К., 1989.

§ Черкаський В.М. Панас Мирний: Біографія. – К., 1973.

§ Пивоваров М.П. Панас Мирний: Життєвий і творчий шлях. – К., 1965.

§ Пивоваров М.П. Проза Панаса Мирного 70 років. – К., 1959.

§ Сиваченко М. Історія створення роману “Хіба ревуть воли, як ясла повні? ”. – К., 1957.

§ Літературознавчий словник-довідник / Р.Т.Гром’як, Ю.І.Ковалів та ін. – К.: Академія, 1997.

 

 

Практичне заняття № 3


Поделиться с друзьями:

mylektsii.su - Мои Лекции - 2015-2024 год. (0.006 сек.)Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав Пожаловаться на материал