Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Донська
Немовля сидить на правій руці Богородиці й притискається щокою до Неї. Богоматір теж схилила голову до Сина і підтримує Його правою рукою. Спаситель простягнув уперед праву руку, пліч Матері, а в лівій тримає сувій. Ноги Його оголені до колін, вони спочивають на кисті лівої руки Богородиці. Ікона принесена донськими козаками, які прибули на допомогу Дмитру Донському в битві з татарами. Вона була при війську під час Куликовської битви (1380 рік) - її носили по табору. Після перемоги козаки піднесли ікону в дар Дмитру Донському, і він поставив її в Успенському соборі в Коломиї.
4.6. Всіх скорботних радість. Божа Матір на цій іконі зображена на повний зріст, в царському вбранні і з вінцем на голові. Перед Нею - бідні люди, які страждають від різних недуг і життєвих скорбот. Про їх страждання свідчать написи, слова з молитви до Богородиці: " Помічниця єси обидимим, ненадеющіхся надеяніе, убогих заступниця, сумних розраду, спраглих кормітельніца, нагих одіяння, хворих зцілення, грішних спасіння, християн усіх поможеніе і заступання". Близько людей зображуються Ангели, які вказують їм на Богоматір. 4.9. Феодорівської Пресвята Богородиця зображена з Предвічним немовлям на правій руці, якою Вона притримує Його ніжку. Права ніжка Немовля зігнута і оголена по коліно. Він притискається до Своєї Матері щокою, а лівою ручкою обіймає Її за шию. Перше прославляння Феодорівської ікони відноситься до XII століття. У середині XII століття був побудований Городецький монастир, де і знаходилась ікона. У часи навали Батия, Городець був повністю спалений, однак, ікона вціліла. Вона стала князю Василю Подільському, після чого ікону віднесли до Костроми, де поставили в соборі Феодора Стратилата. Звідси і пішла назва ікони. З Феодорівської іконою Пресвятої Богородиці пов'язане обрання на царство Михайла Романова. Перед цією іконою відбулося поставлення на царство першого царя прізвища Романових. Розчулення. Цей образ Богоматері з Немовлям носив у Візантії назву " Елеуса", що точно передає зміст цього типу ікон. На них Богоматір з розчуленням дивиться на Сина, і Немовля з ніжністю притискається до Матері. Спаситель може бути і на правій, і на лівій стороні. На відміну від інших зображень, де Марія одягнена в мафорій - довгий плащ-покривало, що спускається майже до землі, тут на голові Богоматері короткий, до плечей, темний плат. Синє плаття і блакитний очіпок Богородиці пожвавлюють, роблять святковим загальний колорит ікони.
|