Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Музична основа
Початком рок-музики є поява жанру Рок н Рол, що увібрав в себе риси блюзу, ритм-енд-блюзу, бугі-вугі, джазу і кантрі. Кантрі об'єднує два різновиди американського фольклору - це музика білих поселенців, які влаштувалися в Новому Світі в XVII-XVIII століттях і ковбойські балади Дикого Заходу. Основні музичні інструменти цього стилю - гітара, банджо і скрипка [34, с.32]. «The little old log cabin in the Lane» є першою «документально зафіксованої» піснею в стилі кантрі, написаної в 1871 році Уіллом Хейсс з Кентуккі. Кантрі, як музична індустрія, стало набирати обертів в кінці 1940-х рр. завдяки успіху Хенка Вільямса, який не тільки поставив імідж виконавця кантрі на кілька поколінь вперед, але і позначив типові теми жанру - трагічна любов, самотність і тяготи робочого життя. Вже на той час в кантрі існували різні стилі: вестерн-свінг, що взяв принципи аранжування з діксіленду, блюграсс, а стиль таких музикантів як Хенк Вільямс тоді називали хіллбіллі. У середині 1950-х рр. кантрі, нарівні з елементами з інших жанрів дає народження рок-н-ролу. Тут же позначився прикордонний жанр - рокабіллі - саме з нього почали творчий шлях такі співаки як Елвіс Преслі, Карл Перкінс і Джонні Кеш - невипадково, всі вони записувалися в одній і тій же мемфисской студії Sun Records[15, с.76]. На початку 1960-х рр. під впливом таких продюсерів як Чет Аткінс і Стів Шолз архаїчна манера Вільямса т.зв. «Honky tonk» змінилася «нешвіллскім саундом» з його новим звучанням і кристально-чистими аранжуваннями, в яких тепер важливе місце стало грати фортепіано, - не без впливу Флойда Кремера, одного з архітекторів цього напрямку. Джордж Джонс, Петсі Клайн, Бренда Лі, Теммі Вінет були одними з найуспішніших виконавців цього періоду. У 1961 році в Нешвіллі, що став на той час центром індустрії кантрі, був заснований Зал слави кантрі. Другим «батьком рок-н-ролу» з'явився африканський ритм-енд-блюз. Ритм-енд-блюз (ритм-енд-блюз) - жанр популярної музики, спочатку виконуваної афроамериканськими музикантами. Зараз прийнято відрізняти сучасний ритм-енд-блюз від класичного ритм-енд-блюзу. Під сучасним RnB мається на увазі музичний напрям, що бере початок від симбіозу блюзу, соулу та інших «расових» жанрів. Ритм-енд-блюзом же прийнято вважати музику на яскраво вираженою блюзової основі. Ритм-енд-блюз виділився в контексті блюзу на рубежі 1930-х і 1940-х років і був пов'язаний з урбанізацією так званих «сільських» американських негрів Півдня, що грають «сільський блюз». Наприклад, в Лос-Анджелес переселилися такі відомі блюзмени, як Ті-Боун Уокер з Техасу і Бі Бі Кінг з Мемфіса; в Нью-Йорк - Луїс Джорден з Арканзасу і Джо Тернер з Канзас-Сіті; з дельти Міссісіпі в Чикаго - Мадді Вотерс, Елмор Джеймс і Хаулін Вольф. У 1939 році з'явилася електрогітара. Електрифікація і впровадження нової техніки сприяли не тільки розвитку звукозапису, але фактично стали причиною виникнення нового стилю блюзу. Тепер група з чотирьох чоловік стала здатна грати голосніше і могутніше, ніж традиційний великий біг-бенд з вісімнадцяти виконавців. Ритм-енд-блюз став масовою, комерційною музикою, орієнтованої на ринок. У порівнянні з традиційним блюзом новий стиль став більш гучним і агресивним, втративши деякі переваги тихого сільського блюзу, його нюанси і інтимність. Ритм-енд-блюз став набагато більш одноманітним - на перший план вийшла розважальність і танцювальність. Група виконавців стала домінувати над солістом і функція самовираження останнього, традиційна для «старого» блюзу відійшла на задній план. Серед класиків раннього ритм-енд-блюзу можна відзначити таких музикантів, як Мадді Вотерс, Артур Крадап, Бі Бі Кінг, Джей Макшенн, Хаулін Вольф і Джо Тернер. [15, с.77]. Серед тих, хто заклав основи рок-н-ролу як повноцінного жанру, найважливішими виконавцями є Фетс Доміно, Бо Діддлі і Чак Беррі. Серед інших впливових афроамериканських музикантів в жанрі рок-н-ролу слід виділити Літл Річарда, який вплинув на подальше формування гаражного року і протопанку, оскільки його манера співу та гри на піаніно була значно агресивнішою і напористою, ніж у конкурентів. Спочатку рок-н-рол вважався специфічною музикою, характерною тільки для афроамериканської аудиторії. Проте вже з'являлися перші білі артисти, що виконували рок-н-роли. Проривом рок-н-ролу в мейнстрім стала пісня Білла Хейлі «Rock around the clock». Однак титул «короля рок-н-ролу» завоював другий білий артист - Елвіс Преслі. Рок-н-рол з'явився результатом синтезу різних стилів американської музики. Незважаючи на те, що не можна чітко позначити тимчасове початок даного стилю, фахівці часто віддають першість першого рок-н-ролу пісні «Rocket 88», записаної у виконанні Айка Тернера в студії Сема Філліпса в 1951 році. [15, с.79]. Рок-н-рол з'явився першим стилем в сучасній популярній музиці, розвиненим і граною нарівні як білими, так і негритянськими виконавцями, що в підсумку призвело частково до зниження расової розжареним тих років. Крім пісень, спочатку написаних у новому стилі, ранні виконавці рок-н-ролу також досить рясно виконували старі блюзи, кантрі, джазові номери, народні пісні - надаючи їм, однак стилістику рок-н-рольного звучання. Класичне звучання рок-н-ролу було сформовано в 1954-55 рр., Коли Білл Хейлі, Елвіс Преслі, Чак Беррі, Літл Річард і Фетс Доміно записували пісні, що заклали основу рок-н-ролу. Кожен з цих унікальних музикантів привносив щось особливе в нову музику: Елвіс Преслі сміливо експериментував з кантрі і блюзом; Фетс Доміно нарешті довів, що його новоорлеанского піаніно бугі-вугі і було рок-н-ролом; ураганний ритм і шалені крики піаніста Літла Річарда стали квінтесенцією бунтарського характеру року, а гітарні акорди і дотепні тексти Чака Беррі стали прикладом для незліченних наслідувань. Уособленням рок-н-ролу все ж досі є Елвіс Преслі, наречений «королем рок-н-ролу» і зробив величезний музичний і стилістичний вплив на молоде покоління не тільки Америки, але всього світу. квітня 1954 Білл Хейлі і його колектив Comets записали вініл з першим " фатальним" хітом " Rock Around The Clock". Саме цей день прийнято вважати офіційним днем народження рок-н-ролу Хореографічну композицію «Вулицями Нью йорку» створено за музикою композитора Шона Картера під назвою «Umbrella». Жанр – Вокально-інструментальний. Форма – трьохчасна. Лад – мажорний. Музичний розмір – 4/4. Хронометраж – 3.11 хв.
|