Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Професіограма
1. Спосіб мислення: Адаптація-координація – узгодження цілі і рішення різних численних задач одночасно, прагнення розвитку і інновацій. Адаптація-формалізація – високий рівень інтерпретації різних ситуацій, уміле пристосування до обставин та інших людей, легке надання нової форми різним думкам і ідеям. Адаптація-аналіз – схильність аналізувати ситуації, виділяти істотне, пропозиція нових рішень. 2. Міжособистісна взаємодія за типом: «Разом» - прагнення до дій разом з іншими людьми; краща та робота, яка відбувається при постійних взаємостосунках з іншими. Віддається перевага виконанню загальної роботи «командою», маленькою згуртованою групою. Така людина погоджується на деяку залежність від інших в роботі і не любить працювати наодинці. «Поруч» - прагнення працювати з іншими людьми при вирішенні професійних задач, перевага таким професійним ситуаціям, де люди обмінюються різноманітною інформацією, але роботу виконують незалежно один від одного. Така людина зберігає деяку самостійність в роботі, при тому, що працює наодинці. «Навпроти» - прагнення працювати з іншими людьми, при частих взаємостосунках з іншими, віддають перевагу професійним ситуаціям продажу, переговорів, прийому; цінують можливість обговорювати, домовлятися, давати довідки іншим. 3. Домінуючий інтерес: Соціальний – активний, товариський, емоційний, чутливий. Володіє розвинутими словесними здібностями. Уміє встановлювати і підтримувати відносини з людьми. Головним змістом праці є взаємодія з людьми. Заняття, яким віддається перевага: навчання, інформування, обслуговування. Дослідницький – кмітливий і наглядовий, незалежний і оригінальний, володіє нестандартним мисленням і творчим підходом до справи. Розвинуті розумові здібності. З'ясовує безліч деталей, перш ніж прийти до висновку. 4. Додатковий інтерес: Підприємницький – меткий, жвавий, практичний, ініціативний, азартний, любить ризик, прагне лідерства, любить бути на людях. Не любить занять, які вимагають посидючості, тривалої концентрації уваги. Добре справляється з роботою, що вимагає швидкого ухвалення рішення. Переважають словесні здібності. Контакти з людьми численні. Артистичний – висока емоційна чутливість, творча уява, образне мислення, багата фантазія. Пластичний, гнучкий, проникливий. У відносинах з людьми спирається на свої відчуття, інтуїцію (розуміння без логічного обґрунтовування). Розвинуто сприйняття, ручні уміння і вербальні здібності. Віддає перевагу заняттям, пов'язаним з образотворчою і музичною, літературно-художньою і актерсько-сценічною діяльністю. 5. Домінуючі види діяльності: 5.1. Організаційний: підготовка проектів по просуванню і реалізації послуг; проведення опитувань з приводу просувних послуг; збір, аналіз, оцінка, порівняння і засвоєння потрібної інформації, у тому числі про послуги схожих груп, схожі ситуації; вивчення попиту і пропозицій на ринку послуг; проведення рекламних акцій і презентацій просувних послуг; формування певного іміджу послуг на ринку; служіння цілям організації, підкорення вищестоящим інстанціям; розробка плану і контроль над його реалізацією; планування діяльності організації; постановка цілей і задач, планування, підготовка і ухвалення рішень; доведення задач до виконавців, мобілізація і стимуляція виконавців; комунікація (встановлення і розвиток взаємодії між персоналом, іншими установами і організаціями); пошук і використовування необхідних засобів і ресурсів для якнайкращого досягнення основних цілей організації; керівництво (доведення інструкцій і повноважень) організація і оцінка роботи підлеглих; аналіз стану колективу, розуміння мотивів поведінки своїх підлеглих, орієнтація в конфліктних ситуаціях; проведення зборів, груп; участь в процесі прийому, підбору і допомоги в професійно-кваліфікаційному зростанні працівників; організація комерційної діяльності; проведення переговорів і участь в них; висновок операцій, договорів; контроль, оцінка результатів; проведення переговорів; дослідження закономірностей розвитку моди,; дослідження взаємозв'язку моди з суспільством; вивчення питань ідейного змісту, художньої форми; 5.2.Педагогічний: виявлення інтересів і схильностей учасників, вивчення внутрішнього світу і поведінкових особливостей людини; поведінки людей в малих і великих групах; питань, пов'язаних з творчою діяльністю людей, особливостями сприйняття; діяльності людини, особливостей її праці; особливостей поведінки в стресових ситуаціях для адекватного підбору і побудови програм;; допомога в розкритті творчого потенціалу, здібностей і можливостей вчиться; сприяння розвитку прагнення до засвоєння нових знань; організація групових заходів, ведення дискусій, бесід, диспутів, зборів; пояснення поточних соціальних подій і явищ; складання тематичних планів; оформлення документації. 5.3.Психологічний: дослідницько-аналітична робота (робота з одержуваною інформацією, пристосовування психодіагностичних методик до умов реальної практики); інформування клієнта про те, що з ним відбувається;; ведення тренінгів, семінарів, читання лекцій; профілактика і корекція небажаних виявів психіки людини, а також зміцнення і формування необхідних психологічних якостей особи; професійний відбір і підбір кадрів; 6. Здібності: навички міжособистісної взаємодії (уміння працювати в групі, здатність виконувати діяльність в колективі);. розвинуті комунікативні здібності (уміння входити в контакт; налагоджувати взаємостосунки, розвинуті каналів вербального і невербального спілкування, професійна компетентність тощо), висока здатність впливати на оточуючих; уміння зацікавити; уміння слухати; розвинуті організаторські здібності (здатність керувати цілеспрямованість, рішучість, лідерські здібності, творчий підхід тощо); здатність формувати і розвивати ефективні робочі групи; аналітичні здібності: уміння одержувати і обробляти потрібну інформацію, оцінювати її; здібність до абстрагування; наочно-образне мислення; високий рівень понятійного мислення; уміння ухвалювати рішення в невизначених ситуаціях; здатність вирішувати проблемні ситуації в короткі терміни; здатність ухвалювати рішення в умовах дефіциту часу і інформації; розвинуте інтуїтивне мислення; гарна пам'ять (в т.ч. образна і словесно-логічна); високий рівень переключення й розподілу уваги (здатність надавати увагу декільком об'єктам одночасно, здатність швидко переводити увага з одного предмету на іншій або з одного виду діяльності на іншій, а також утримувати в центрі уваги одночасно декілька предметів або скоювати одночасно декілька дій), розвитку концентрації і стійкості уваги (здатність тривалий час зосереджуватись на одному предметі, не відволікаючись на інші об'єкти і не ослабляючи уваги); хороший розвиток мнемічних здібностей (довготривала і короткочасна пам'ять); вербальні, ораторські здібності (уміння ясно і чітко висловлювати свої думки); викладацькі здібності; уміння проявляти ділові якості підприємця (ставити перспективні цілі, використовувати сприятливі можливості, вчасно змінювати організаційну структуру підприємства); здатність управляти собою; здатність до саморегуляції відчуттів; психічна і емоційна врівноваженість; здатність до самоконтролю; тонкий художній смак; сенсорна пам'ять («пам'ять відчуттів»); відкритість до всього нового (постійно бути «в курсі подій»); об'єктивність; гнучкість поведінки; любов до дітей; здібність до співпереживання. 7. Особистісні якості, інтереси і схильності: креативність (уміння творчо підходити до вирішення задач, схильність до імпровізації); гнучкість (уміння гнучко реагувати на різні зміни в ситуаціях); оригінальність, винахідливість, різносторонність; активність; критичність; вимогливість; цілеспрямованість; дієвість; ініціативність; надійність, обов'язковість; відповідальність (здатність брати на себе відповідальність за результати своєї діяльності); наполегливість; дієвість (уміння захопити людей, активізувати їх діяльність, знайти якнайкращі засоби емоційно-вольових дій і правильно вибрати момент їх застосування); прагнення до порядку, технологічності і нормативності; уміння підкорятися вимогам, нормам організації; спостережливість (здатність побачити тенденції у формуванні умінь, навичок, зародженні потреб і інтересів), розвинена інтуїція; уміння прогнозувати, передбачати ситуацію; упевненість у собі, ерудованість, енергійність, самоконтроль і врівноваженість; потреба реалізувати свій особистий потенціал; прагнення до постійного особистісного зростання; прагнення до самопізнання і саморозвитку; допитливість; чіткі особисті цілі (знає чого хоче від своєї роботи); ділова хватка; здібність до планування організаторської діяльності; уміння пристосовуватися до умов навколишнього середовища, що змінюються; зовнішня привабливість (охайність, елегантність, хороші манери, вихованість, чітка, ясна і жива мова); артистизм; наявність відчуття гумору (надання позитивного впливу на психологічний клімат в групі); комунікабельність; терпимість; терпіння; уміння повести за собою; тактовність (здатність проявляти відчуття міри і знаходити якнайкращу форму взаємостосунків); схильність до роботи з дітьми; безоцінкове ставлення до людей; емпатія; уміння берегти таємницю; високий ступінь особистої відповідальності; інтерес і пошана до іншої людини. 8.Якості, що перешкоджають ефективності професійної діяльності: низький інтелектуальний рівень розвитку; вузькість кругозору; нездатність зіставляти і аналізувати факти; неуважність; погана пам'ять; нерішучість, невпевненість у собі; невміння управляти собою (запальність, імпульсивність); боязнь невдачі; нездатність приймати рішення; низька самооцінка; неорганізованість, недисциплінованість, безініціативність; замкнутість; безвідповідальність; егоїстичність; неврівноваженість, нетактовність; агресивність; гидливість; безпринципність, відсутність почуття обов'язку; схильність перекладати відповідальність на інших; відсутність інтересу до виконуваної роботи; низький рівень розвитку або відсутність організаторських і комунікативних здібностей; відсталість, ригідність (невміння, небажання змінюватися, змінювати поведінку під впливом навколишнього середовища); ригідність мислення (нездатність змінювати способи рішення задач відповідно до умов середовища, що змінюються; конформістська поведінка (залежність від чужої точки зору, схильність впливу ззовні); відсутність художнього смаку; відсутність схильності до роботи з людьми; невміння зрозуміти позицію іншої людини; психічна і емоційна неврівноваженість. Тест «Конструктивний малюнок людини із геометричних фігур» (Е.Махоні, модифікація А.В.Лібіна). Інструкція: Вам необхідно намалювати фігуру із 10 елементів, серед яких можуть бути трикутники, круги і квадрати. Ви можете збільшувати або зменшувати ці елементи (геометричні фігури) за розмірами, накладати їх один на одного в разі необхідності. Важливо, щоб всі ці три елементи в зображенні обов’язково були, а сума загальної кількості використаних фігур дорівнювали 10. Якщо ж при малюванні ви використали більше фігур, то зайві потрібно закреслити; якщо ж ви використали менше фігур, ніж десять, то необхідно домалювати решту. Зробіть малюнок за даною інструкцією. Опрацювання здійснюється так: підраховують кількість затрачених при зображені людини трикутників, кругів і квадратів (для кожного малюнка окремо), і результат записують у вигляді тризначних чисел, де сотні означають кількість трикутників, десятки – кількість кругів, одиниці – кількість квадратів. Ці тризначні числа складають так звану «формулу малюнку», згідно з якою відбувається класифікація за відповідними типами і підтипами. Типи: І. «керівник». Переважно це люди, які мають схильність до керівної і організаторської роботи. Орієнтовані на соціально значимі норми поведінки, можуть володіти даром хорошого оповідача, основаному на високому рівні мовленнєвого розвитку. Добре адаптуються в соціальній сфері. Домінування над іншими утримують у певних межах. Формули: 901, 910, 802, 811, 820, 703, 712, 721, 730, 604, 613, 622, 631, 640. Найбільш жорстко домінування над іншими виражено у підтипах 901, 910, 802, 811, 820; Вербальний керівник або «викладацький підтип» - 604, 613, 622, 631, 640. Слід пам’ятати, що виявлення таких рис залежить від рівня психічного розвитку. При високому рівні розвитку індивідуальні риси розвинуті, можуть реалізуватися, досить добре усвідомлюються. ІІ «відповідальний виконавець» – має багато рис типу «керівника, але у прийнятті відповідальних рішень часто можливі вагання, сумніви. «Вміє робити справу», високий професіоналізм, має високе почуття відповідальності і вимогливості до себе й інших, дуже цінує правоту, тобто характеризується підвищеною чутливістю до правдивості. Часто вони страждають на соматичні захворювання нервово походження як наслідок перевтоми. Формули: 505, 514, 523, 532, 541, 550 ІІІ – «тривожно-недовірливий» - характеризується розмаїттям здібностей і обдарувань – від тонких ручних навиків до літературних здібностей. Людям цього типу здебільшого тісно у рамках однієї професії, вони можуть поміняти її на абсолютно протилежну і несподівану, мати також хобі, яке, по суті, є другою професією. Фізично не переносять і несподівану, мати також хобі, конфліктують через те з іншими людьми. Вирізняються підвищеною вразливістю і часто сумніваються в собі. потребують м’якого підбадьорювання. Формули малюнків: 406, 415, 424, 433, 442, 451, 460. Крім цього, 415 – «поетичний підтип» – в основному особи, які мають таку формулу малюнка, поетичний дар; 424 – підтип людей, для яких характерна фраза «Як це можна погано працювати? Я собі не уявляю, як це можна погано працювати». Люди старанні в роботі. ІV – «вчений». Такі люди легко абстрагуються від реальності, мають «концептуальний розум», вирізняються здатністю розробляти «на все» свої теорії. В основному наділені душевною рівновагою раціонально продумують свою поведінку. Формули малюнків: 307, 316, 325, 334, 343, 352, 361, 370. Підтип 316 характеризується здібностями створювати теорії, переважно глобальні, або виконувати або виконувати велику і складну координаційну роботу; 325 – підтип, що характеризується великим захопленням у пізнанні життя, здоров’я біологічними дисциплінами, медициною. Представники цього типу часто зустрічаються серед осіб, які займаються синтетичними видами мистецтва: кіно цирк театрально-видавнича режисура, мультиплікація і т.п. V – «інтуїтивний». Людицього типу мають дуже чутливу нервову систему високу її виснаженість. Легше працюють, переключаючись від однієї діяльності на іншу, часто є «адвокатами меншості», за якою – нові можливості. У них підвищена чутливість до новизни. Альтруїстичні, часто турбуються про інших, мають гарні ручні навички і образну уяву, що дає можливість займатися технічними видами творчості. Виробляють свої норми моралі, здатні на внутрішній самоконтроль, негативно реагують на посягання на їх свободу. Формули малюнків: 208, 217, 226, 235, 244, 253, 262, 271, 280. підтип 235 – часто зустрічається серед професійних психологів або осіб з підвищеним інтересом до психології людей; 244 – має здібності до літературної творчості; 217 – здібний до винахідницької діяльності; 226 – велика тяга до новизни, ставить дуже високі критерії досягнень для себе. VІ – «винахідник, конструктор, художник». Часто зустрічається серед осіб з технічною «жилкою». Це люди з багатою уявою, просторовим баченням, часто займаються найрізноманітнішими видами технічної, художньої та інтелектуальної творчості. Часто інтровертовані; так само як і інтуїтивний тип, живуть власними моральними нормами, не сприймають ніяких впливів збоку, крім самоконтролю. Емоційні, одержимі власними оригінальними ідеями. Формули малюнків: 109, 118, 127, 136, 145, 019, 028, 037, 046. Підтип 019 – зустрічається серед осіб, які добре володіють аудиторією; 118 – тип з найбільш сильно вираженими конструктивними можливостями і здібністю до винаходів. VІІ – «емотивний». Володіють підвищеним співпереживанням щодо інших людей, тяжко переживають «жорстокі кадри фільму», можуть бути надовго «вибитими з колії» і бути враженими жорстокими подіями. Проблеми і турботи інших людей знаходять у них співпереживання і співчуття, на які вони витрачають багато власної енергії, через те стає проблематичною реалізація їх власних здібностей. Формули малюнків: 550, 451, 460, 352, 361, 370, 253, 262, 271, 280, 154, 163, 172, 181, 190, 055, 064, 073, 082, 091. VІІІ – для нього характерна тенденція, протилежна емотивному типові. Не відчуває переживань інших людей, ставиться до них не уважно, навіть посилюють тиск на цих людей. Якщо це добрий спеціаліст, то він може заставити інших робити те, що вважає потрібним. Інколи для нього характерна «черствість», яка виникає ситуативно, коли через якісь причини людина замикається у колі власних проблем. Формули малюнків: 901, 802, 703, 604, 505, 406, 307, 208, 109. Моделі поведінки і світосприйняття жінками: Артеміда, Селена (Діана) – архетип сили духу; Афіна (Мінерва) – архетип, символом якого є інтелект, стратегічний розум і практицизм; Гестія (Веста) – максимальна цілісність; розвинений внутрішній світ; «річ у собі», символ інтровертированної самодостатності; Гера (Юнона) –дуже мінлива, запальна й ревнива; Деметра (Церера) – архетип всеосяжної турботи й постійного тепла; Персефона (Прозерпина) – архетип, що формує особистість під впливом інших людей; може бути зовсім різною, оскільки основною рисою цього архетипу є пасивність, піддатливість і покірність чужій думці; Афродіта (Венера) – архетип жіночності, чуттєвості й відчуття прекрасного, найбільш творчий жіночий архетип, будить творчу, істинно жіночу силу; Геба (Ювента) – архетип вічної юності, безтурботності, персоніфікується в жінках, які просто не вміють приймати свій вік і прагнуть обдурити долю й себе; Тихе (Тюхе, Фортуна) – архетип, у якому сполучаються суперечливі бажання безмежного контролю над своїм і чужим життям і абсолютна безстрашність перед наслідками; Немезида – як відомо, богиня відплати, совість, здатна перетерплювати позбавлення й карати себе й близьких за найменше відхилення від норм релігії й закону; Геката (Триодита) – цей архетип, можливо, найбільш наближений і пов'язаний з колективним і індивідуальним несвідомим; притягає небезпека й у її сутності присутня якийсь містицизм; схильні шукати містичне пояснення всьому, що з ними відбувається Артеміда, Селена (Діана) – архетип сили духу, досить цілеспрямована й завжди знає, чого хоче й, як правило, домагається цього навіть війною; розраховують тільки на себе; відчуває свою внутрішню цілісність і незалежність від будь-якої думки; може вибрати чоловічу професію й домогтися в ній високих результатів; завжди шукає щось нове й опановує нові навички, головне для неї - постійне й повне почуття волі; властиво загострене почуття справедливості й принциповості, це жінка, що йде за своїми принципами навіть на шкоду своїм почуттям; завжди знає, за що вона любить, поважає, або ненавидить. З жінками спілкується з почуттям глибокої солідарності, лідер таких компаній, у них вона знаходить спільниць і однодумниць, дружба з якими може тривати роками. З чоловіками, не допускає зайвої «слабкості», жіночності або ігор у кохання. Вона не прагне до шлюбу, а в деяких випадках навіть уникає його. Її притягають партнерські, дружні відносини. Чоловік для неї - друг і соратник, у них, як правило, спільні інтерес і погляд на життя, іноді в них збігаються й мети. Їй цікаві інтелектуально розвинені чоловіки творчого складу з різнобічними талантами. Афіна (Мінерва) – архетип, символом якого є інтелект, стратегічний розум і практицизм; не піддаються своїм емоціям і здатні спокійно, раціонально й практично вирішувати конфлікти, вони також внутрішньо цільні; подобається атмосфера зосередженого напруженого досягнення мети, при цьому мета завжди конкретна, реальна й має для неї значення; подобаєтся співпрацювати із чоловіками, її цікавить їх конкретний і логічний розум; не розуміє емоційних сплесків жінок інших, більш чуттєвих архетипів; практична спокійна, хоча й активно діюча жінка, що вміє оцінювати свої можливості, учиться на помилках минулого. Як правило, не має подруг, оскільки занадто реалістично дивиться на світ. Сильна жінка, що цінує таку ж силу в чоловіках, що йдуть до своєї мети незважаючи ні на які перешкоди, - сильних, винахідливих і щасливих переможців у сучасній боротьбі за владу; їй цікаві сильні чоловіки, які багато чого домоглися в житті. Ця жінка має тонку інтуїцію й почуває таку силу переможця. Їй не цікаві мрійники і їхні почуття, сама вибирає успішного чоловіка й тонко направляє його в потрібну їй сторону. Щоб уникнути можливих внутрішньоособистісних конфліктів необхідно рефлексувати не тільки над ситуаціями, але й навчитися розуміти й виражати свої почуття, і емоції, не боячись здатися слабкою. Гестія (Веста) – максимальна цілісність; розвинений внутрішній світ; «річ у собі», символ інтровертованої самодостатності, вона емоційно закрита від повсякденного світу, володіє емпатією і може відчувати людей, розуміти їхні мотиви, усвідомлювати ситуацію, що відбувається, але вона не відчуває в цьому потреби, їй комфортно в повній самітності або у вузькому колі знайомих, де вона створює навколо себе ореол спокою; спокійна жінка, що занурена у свої переживання й сама ж є їхнім ініціатором; мало що цікавить й усілякі інтереси або знайомства, як правило, відбуваються в результаті впливу інших архетипів. Може мати декілька подруг, які так само не мають потреби в частому спілкуванні; просто вміє слухати й приймати почуття інших, віддаючи своє тепло, розраду або привітність гостям. Не будує відносин із чоловіками, звичайно її спокій притягує більше екстравертованого чоловіка, що і бере ініціативу. Важливий будинок і затишок, - класична домогосподарка, їй подобається створювати комфорт, на самоті вона може поринати у своє світотворення. Її влаштовують відносини, у яких чітко розподілені обов'язки, вона не цікавиться справами чоловіка й не має потреби в його участі в її справах по дому. Така жінка може з раннього віку присвятити себе якої-небудь релігії й залишатися їй вірної протягом всього життя. Для повноцінного життя в повсякденному світі Гестії необхідно розвивати соціальні навички й екстравертовані якості. Гера (Юнона) – дуже мінлива, запальна й ревнива, але в той же час повністю залежить від того, одружена вона чи ні; робить чоловіка центром свого світу, якщо ж такої можливості немає, вона може впасти у відчай; живе заміжжям - це все, що їй потрібно, вона більше нікого не пускає у своє життя, навіть діти для неї на другому плані, вона тримається на певній відстані від навколишніх і намагається огородити від зайвого спілкування свого обранця. Для такої жінки увесь світ зосереджений в «ньому» - це й зміст, і ціль її життя. Близькі відносини із чоловіком для неї - емоційний захист, дуже чітко окреслює для себе границі - знаходячись без чоловіка вона може мати знайомих або навіть подруг, але, як тільки в її житті з'являється чоловік, вона відразу міняє до них своє ставлення, і втрачає всякий інтерес до колишнього життя. З жінками, як правило, складається в контексті пар; може тривалий час спілкуватися із замужніми жінками й дружити родинами, однак це скоріше статусна дружба, оскільки якщо шлюб подруги з якоїсь причини розпався, ця жінка автоматично знецінюється й перетворюється в погрозу її шлюбу; жінки - це потенційна погроза, якщо така жінка довідається про зраду чоловіка, то скоріше обвинуватить жінку, що його спокусила, чим свого «ідеального» чоловіка. У чоловікові шукає впевненість і силу, що часто виражається в соціальному статусі. Такі жінки більше уваги приділяють зовнішнім сторонам життя, тому часто помиляються. Від чоловіка вона шукає надійність і силу, але часто вибирає зовні успішного чоловіка, у якому є присутнім емоційна незрілість, авторитарність і байдужність до почуттів інших, довідається про такі якості занадто пізно» приймає такі якості, оскільки найстрашніше для неї це залишитися одною, тому вона неодноразово жадає від свого «Зевса» обіцянки зберігати вірність, підсвідомо розуміючи, що це неможливо й що вона його не залишить ні за яких умов. Необхідні інші богині для повноцінного життя в шлюбі й самоті, сама ж Гера дуже залежна від свого статусу дружини. Деметра (Церера) – архетип всеосяжної турботи й постійного тепла, він здійснюється через постійне вирощування й турботу про близьких людей і приносить більшу травму, якщо інстинкт турботи не може реалізуватися з якої-небудь причини; способом реалізації себе в житті є турбота й допомога іншим. Якщо ця жінка мати, то її діти - це її продовження, вона вкладає в них те, що потрібно їм, іноді ототожнюючи себе з дитиною, стаючи з ним одним цілим. Якщо така жінка працює, то як правило, в організаціях, пов'язаних з допомогою людям; прагне підтримати кожного, альтруїстична, віддана людям і переконанням до впертості; не прагне до статусу в суспільстві або незалежності, найважливіше для неї - це створення дружної родини й близьких емоційних відносин. З жінками може встановлювати стосунки навіть більш близькі, ніж із чоловіком; дружба таких жінок будується на їхній спільних інтересах, тому, як правило, у подругах присутні архетип Деметри або Персефони; невластива заздрість до чужих успіхів: єдине, чому вона може заздрити іншим жінкам - це їхнім тісним відносинам з дітьми. Чоловіків не вибирає й рідко закохується, а скоріше ставиться до них, як до хлопчиків, які мають потребу в її допомозі. Вона відгукується й стає матір'ю для такого чоловіка. Часто це чоловік творчого складу, що відчуває себе незрозумілим і недостатньо визнаним, може дозволяти собі безвідповідальність і творче безладдя. Такий чоловік емоційно незрілий і нездатний до дійсно близьких відносин; приймає такого чоловіка, жаліє й цінує його таланти, прощає його примхливе й недбале поводження до себе, якщо він скаже, що цінує її доброту, турботу й розуміння. Другий варіант - мати сімейства, якщо чоловік старший і бачить у ній мати його дітей. Необхідно вчасно навчитися думати не тільки про допомогу комусь, але й про те, що потрібно саме їй. Персефона (Прозерпина) – архетип, що формує особистість під впливом інших людей; може бути зовсім різною, оскільки основною рисою цього архетипу є пасивність, піддатливість і покірність чужій думці; Володарка; може прожити все життя, так і не довідавшись, чого хоче; нерішуча вічна дівчина, що тільки спостерігає за тим, як хтось або щось впливає на її життя, у неї немає цілей, думки й навіть певних бажань, вона, як «Душечка», живе думками навколишніх, не розвиваючи власні почуття; завжди залишається юною й потребуючої турботи, у будь-якому віці вона виглядає й поводиться набагато молодше свого віку; з легкістю підбудовується під вимоги навколишнього середовища й стає такою, якою її хочуть бачити, цікаво що при цьому сама не відчуває дискомфорту або яких-небудь почуттів; часто продовжує й розширює своє життя через дочку. Жінки ставляться доброзичливо й, як правило, поблажливо; часто дружить із жінкою, у якої сильна цілісна особистість, що розширюється за її рахунок, піде за нею й у точності повторює все те, що бачить, часто навіть не усвідомлюючи цього. Із чоловіками - дитина, пасивна, наївна й сором’язлива. Приваблює чоловіків трьох типів: 1) такі ж емоційно незрілі й досліджуючи світ, часто це перше підліткове кохання, у якому вони вчаться почувати один одного, у таких відносинах залишається незрілою й залежною від родини; 2) більш діловий, твердий і владний чоловік, якого приваблює її жіночність і крихкість, протилежна його якостям. Вона закохується в його силу, владність і індивідуальність, який їй так не вистачає; 3) чоловіка, яким по різних причинах складно й незатишно з «дорослими» жінками. З юною й наївною їм легше здаватися сильнішими й досвідченішими. Момент заміжжя все-таки може стати для неї переломним моментом, якщо вона закохується в людину, що не подобається її матері, вона виявляється перед вибором. Якщо вибір буде зроблений на користь заміжжя й Персефона зможе емоційно відділитися від матері, вона згодом стане зрілою особистістю, якщо ж цього не відбудеться - вона залишиться вічною дівчиною-підлітком. Необхідно якнайчастіше рефлексувати, прислухатися до своїх почуттів і навчитися диференціювати свої почуття від чужих. Афродіта (Венера) – архетип жіночності, чуттєвості й відчуття прекрасного. Найбільш творчий жіночий архетип, будить творчу, істинно жіночу силу. Основна риса - її несвідома привабливість для чоловіків, вона випромінює тепло, і чарівність, навіть якщо не має яскравої зовнішності; живе за принципом «тут і зараз», вона легка й часто безтурботна, товариська й цікава розмаїтістю ідей і яскравих реакцій; поринає в почуття й емоції що відбувається, будь то цікава робота, пов'язана зі спілкуванням або кохання, яким вона віддається без залишку. Така жінка притягальна для чоловіків і їй вони так само цікаві, часто жінки вважають її суперницею, і небезпідставно. У силу її привабливості, сексуальності й чуттєвості їй складно в моральних і релігійних аспектах, така жінка може відчувати почуття незручності або провини за свої почуття, якщо не навчиться управляти енергією Афродіти. Досить доброзичлива до інших жінок: у неї багато подруг, яким подобається її легкість і мінливість, але ця дружба рідко буває тривалою, тому що необов'язкова й часто може бути неуважної до інших; багато жінок бачать у ній суперницю й вступають у конфлікт. Чоловіків сильно притягає, однак відносини вони створюють поверхневі. Може, вийшовши заміж, мати безліч коротких зв'язків і не вважати їх зрадою; не переживає через зради чоловіка, їй подобаються вільні відносини. Це чиста енергія, для повноцінної й найбільш продуктивної її реалізації необхідно так само розвивати архетипи Афіни й Гери. Афродіта це жінка-свято і їй потрібно навчитися ним керувати. Геба (Ювента) – архетип вічної юності, персоніфікується в жінках, які просто не вміють приймати свій вік і прагнуть обдурити долю й себе; у будь-якому віці буде поводитися по-дівочі безтурботно, і здаватися молодшою багатьох своїх ровесниць, постійно додаючи до цього зусилля; безтурботна у всім, крім себе, така жінка може забути про повсякденні обов'язки, готуючись до якого-небудь свята або торжества; як правило, перебуває в який-небудь гучній компанії або займається відновленням гардероба, вона це робить тільки тому, що їй це подобається, не намагаючись сподобається комусь ще. Такі жінки завжди виглядають молодо й часто просто не почувають свого віку, через це може виникати невідповідність поводження й іміджу з реальним віком; не хоче відповідати за своє життя й прагнути знайти когось (як правило, чоловіка), хто подбає про неї; почуває себе занадто юною, що б боротися за свою думку й до того ж вона часто, не знає, чого хоче. З жінками дотримується поведінки молодшої сестри або дочки; їй подобається допомагати й спілкуватися на жіночі теми; має багато подруг серед таких же, як вона, що люблять «гарне» життя; вона до них добре ставиться, у неї відсутнє почуття заздрості чужим успіхам. Як правило, жінки, які її оточують, старші й схильні направляти, допомагати їй при прийнятті рішень. Кризу середнього віку такі жінки переживають дуже глибоко й болісно, як правило, вони все-таки не приймають свій вік і продовжують омолоджуватися й жити колишнім життям. До чоловіків ставиться спокійно, їй не властиво жагуче закохуватися або переживати бурхливі емоції; іноді такі жінки виходять заміж саме за порадою матері. Часто її вибір залежить від ситуації, вона може вийти заміж побачивши в цьому якусь перспективу або через добре відношення до себе не відчуваючи при цьому сильних почуттів. Вона так само часто займає позицію дитини або молодшого у відносинах із чоловіками. Геба взагалі не любить рамок і особистої відповідальності. Для повноцінного розвитку життя їй необхідно навчитися приймати всі зміни в собі й навчитися виходити зі своєї реальності, навчитися почувати свої почуття й почуття навколишніх, а так само нести за них відповідальність. Тихе (Тюхе, Фортуна) – архетип, у якому сполучаються суперечливі бажання безмежного контролю над своїм і чужим життям і абсолютна безстрашність перед наслідками; у якої безліч ідей і пов'язаних з ними емоцій, які постійно міняються, при чому ідеї можуть бути кардинально протилежні; легка й весела, але в той же час дуже владна й емоційно збудлива жінка; любить спостерігати за життям друзів і знайомих, радити їм як варто діяти; завжди знає, як правильно діяти в цей момент, але не може планувати, оскільки багато чого в її житті залежить від миттєвого імпульсу; вона вибирає коло спілкування по типу «подобається - не подобається» не маючи для цього досить вагомих підстав. Бурхлива емоційність у таких випадках виражається або в повному прийнятті незважаючи на недоліки або в постійній боротьбі із мнимими ворогами незважаючи на їхні достоїнства. Жінками сприймається як емоційна, добра й співчутлива подружка; любить слухати відверті жіночі розмови, у яких її думка цінується й враховується; подруги часто керуються порадами Тихе, тим самим знімаючи із себе частину відповідальності за свої вчинки, їй же подобається можливість управляти, і пов'язане з нею відчуття влади й контролю; досить гарний маніпулятор, може когось залучити у своє коло спілкування, але якщо з якоїсь причини людина стає неприємною, вона так само майстерно робить, так щоб самі обставини й відношення оточуючих не дозволили залишитися на колишньому місці й у тому же положенні. З чоловіками холодність в досягненні мети, але яскраво й почуттєво закохується в різні за статусом й зовнішністю чоловіків, з якими їй має бути цікаво. Якщо закохується, намагається допомогти об'єкту симпатії, але не може не виявити своєї сутності, і згодом починає ним маніпулювати, беручи участь у всіх його починаннях, направляючи його в роботі або просто працюючи поруч, даючи поради. Необхідно навчитися відокремлювати своє життя від близьких їй людей і дотримувати границь особистої волі кожного. Усе контролювати неможливо, тому в деяких випадках ситуацію варто просто відпустити. Немезида – як відомо, богиня відплати, совість, здатні перетерплювати позбавлення й карати себе й близьких за найменше відхилення від норм релігії й закону; дуже войовнича, принципова, іноді може бути жорстокою; схильна орієнтуватися у вчинках і почуттях на «правильні правила» яких у природі не існує, така жінка завжди шукає єдине правильне рішення. Незрозуміло, як можна орієнтуватися на почуття й емоції, вона не вірить у те, що всі люди зовсім різні й мають різні погляди, поняття істини тільки одне й воно їй відомо; її прямолінійність часто може залишатися незрозумілої для навколишніх; часто почуває себе ображеною й обманутою; сприймає будь-яку неуважність або емоційну гнучкість іншої людини, як безвідповідальність і легкість; тривожні, тому що постійно очікують обману, і часто їхні очікування виправдуються, а так само можуть бути емоційно холодні й ригідні в судженнях. Жінки можуть поважати за її принциповість, відповідальність і сконцентрованість на чому-небудь, вона відповідально ставиться до всякого завдання; не має близьких подруг, вона в них, як правило, бачить легковажних і поверхневих жінок які не здатні на справжню, щиру й віддану дружбу. Їй по-своєму подобається Афіна своєю холодністю й цілеспрямованістю, Артеміда своєю силою й волею. Чоловіків сприймає або як святих, або як лицемірів; складно побудувати відносини із чоловіком у силу свого прагнення до абсолютного ідеалу; боїться прислухатися до своїх почуттів, тому що боїться втратити контроль, а з ним і істину. Вона прагне вибрати кращого із кращих за допомогою розуму й тому, як правило, знаходить більше недоліків, ніж достоїнств. Можуть з'являтися кумири серед відомих людей, це обумовлено тим, що в них бачить «глянець» і може сама привласнити їм ті якості, які важливі для неї; у ролі кумира також може виступати начальник або інша людина, що буде на достатній відстані, що б його недоліки не були помічені. Чим ближче Немезида до людей, тим більше вона в них розчаровується. Для того, щоб почувала себе комфортно, їй необхідна допомога інших, більш м'яких архетипів. Їй необхідно розвивати емоційну гнучкість і навчитися приймати життя такий, яка вона є, незважаючи на деяку несправедливість. Геката (Триодита) – цей архетип, можливо, найбільш наближений і пов'язаний з колективним і індивідуальним несвідомим; притягає небезпека й у її сутності присутня якийсь містицизм; схильні шукати містичне пояснення всьому, що з ними відбувається; часто займається окультними практиками, ходить до ворожок і магів; присутня сильна інтуїція і яскраво виражені природні інстинкти, але вона не завжди може їх зрозуміти й упоратися з ними; може займатися екстремальними видами спорту або містичними обрядами, їй цікаво все незвичайне й незрозуміле, що іноді навіть лякає інших; захоплюється астрологією й гороскопами; може практикувати окультні практики й вступати у відповідні організації. Може проявлятися три аспекти особистості: 1) цілеспрямована й пов'язана із природними силами, які дають їй індивідуальну силу подібно Артеміді; 2) не завжди може контролювати ці сили й перебуває «тут і зараз»; 3) відчуття відірваності від життя й повної самотності. Світ Гекати - це світ природних сил, тому жінка буде себе комфортно почувати, багато подорожуючи й постійно міняючись. Вона може: - мати друзів, але при цьому ніколи не забуває про свої інтереси, зберігаючи тим самим цілісність особистості; - як надати допомогу, так і відмовити в ній, якщо порахує потрібним; - багато знайомих, але мало друзів, у її особистості відчувається, щось містичне, іноді це видно виходячи з її іміджу або розмови, може бути й так, що створюється враження невловимої загадковості. До жінок вона ставиться спокійно з почуттям власного достоїнства; може бути кілька подруг, у цій дружбі вона звичайно займає місце лідера, до неї завжди прислухаються; часто приймає рішення за інших, управляє подіями свого життя, користуючись своєю інтуїцією й природними талантами. Чоловіки сприймають її скоріше як ділового партнера, ніж як жінку; прагне управляти чоловіком, часто вона інтуїтивно знає, чого від неї очікує чоловік, і це робить її гарним дипломатом; більше цікавлять її надприродні здатності, окультизм або її захоплення, ніж любов. Її може привабити сильний чоловік, що розділяє її інтереси, що може їй допомогти розвиватися, і буде підтримувати її почуття індивідуальності, і неповторності. Такі відносини можуть тривати довго, але на певній відстані, не вміє створювати близьких емоційних контактів, вони для неї залишаються загадкою - навіть якщо вона прагне створити близькі відносини, у неї виходить скоріше дружба й взаєморозуміння, чим пристрасть. Таким жінкам, щоб вийти зі своєї «раковини», варто розвивати в собі емоційну чуйність, навчитися прислухатися й розуміти почуття інших людей. Кожна модель поведінки, представлена в архетипах, є сценарієм поведінки, а значить і долі, тільки сама жінка може вибрати, випливати чи ні. Кожний архетип має свої сильні й слабкі сторони, їх необхідно знати, а не закривати на них очі й що ще гірше – намагатися скрити власну індивідуальність. У кожній жінці, як правило, три-чотири архетипи, які доповнюють одне одного, так само не слід забувати, що архетипи проявляють свої різні аспекти залежно від середовища й людей, які приймають або не приймають жінку як особистість. Жінка, що прислухається до своїх внутрішніх імпульсів, архетипів, розвивається в цілісну особистість і домагається саме своїх, а не чужих цілей. Навчитися почувати себе, означає навчитися бути собою, а значить бути щасливою в гармонії із собою, іншими й природою.
|