Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Мета роботи. Ознайомитися з принципами об’єктно-орієнтированого візуального програмування, основними компонентами середовища Visual Studio
Ознайомитися з принципами об’єктно-орієнтированого візуального програмування, основними компонентами середовища Visual Studio, набути практичні навички використання об'єктів і засобів середовища під час створення простих додатків обробки інформації в ТКС.
2.2 Методичні виказівки з організації самостійної роботи студентів
2.2.1 Під час підготовки до лабораторної роботи студентам необхідно, користуючись зазначеною літературою самостійно ознайомитися з інтегрованим середовищем розробки Visual Studio, розділами головного меню, палітрою компонентів, правилами використання основних засобів середовища Visual Studio. Приступаючи до роботи необхідно: знати основні формули для оцінки структурної надійності з'єднань елементів, основні елементи мови С++, особливості роботи з масивами і функціями, введення/виведення даних, склад стандартних бібліотек С++. вміти складати найпростіші програми мовою С++, працювати в ОС Windows, користуватися опціями головних засобів середовища Visual Studio.
2.2.2 Основні відомості про середовище Visual Studio 2.2.2.1 Головне меню і вікно Properties. ВікноProperties забезпечує простий і зручний інтерфейс для зміни властивостей об'єктів Visual Studio і керування подіями, на які реагує об'єкт. Для того, щоб відкрити вікно Properties, необхідно натиснути на будь-який компонент на формі правою кнопкою миші і обрати Properties з контекстного меню. Вікно Properties (рис. 2.1) має дві сторінки: Properties та Events. У верхній частині вікна Properties є випадаючий список усіх компонентів, які розміщені на формі. У ньому ви можете вибрати той компонент, властивості і події якого вас цікавлять. Сторінка властивостей (Properties) відображує властивості виділеного у даний момент компонента. Натисніть лівою кнопкою миші на вікні порожньої форми і на сторінці Properties ви зможете побачити властивості форми (рис. 2.1). Ви можете змінювати ці властивості. Наприклад, змініть властивість Text форми, написавши в ньому «Моя форма», і ви побачите, що напис з'явиться в смузі заголовка вашої форми. Якщо клацнути на деяких властивостях, наприклад, на властивості BackColor (колір), то праворуч від імені властивості з'явиться список можливих значень даної властивості (рис. 2.1, а). Наприклад, змінить значення властивості BackColor на Desktop і ви побачите, що поверхня форми змінить свій колір.
а) б)
Рисунок 2.1 – Сторінка властивостей (а) і сторінка подій (б) вікна Properties
Поруч з деякими властивостями ви можете побачити знак плюс (наприклад, властивість Font). Це означає, що дана властивість є об'єктом, що у свою чергу має ряд властивостей. Натисніть на плюсі поруч із властивістю Font і ви побачите список таких властивостей, як Size (розмір), Name (ім'я шрифту) і ін. Після того, як ви переглянули або змінили підвластивості, ви можете двічі натиснути мишею на головній властивості або натиснути на знак мінус, і перелік властивостей згорнеться. Сторінка подій (Events) складає другу частину вікна Properties (рис. 2.1, б). На ній зазначені всі події, на які може реагувати обраний об'єкт. Наприклад, якщо вам потрібно виконати якісь дії в момент створення форми (звичайно це різні операції настроювання), то ви повинні виділити подію Load. Поруч з ім'ям цієї події відкриється вікно зі списком, що випадає. Якщо ви вже написали у своєму додатку якісь оброблювачі подій і хочете під час події Load використовувати один з них, ви можете вибрати необхідний обробник зі списку, що випадає. Якщо ж вам потрібно написати нового обробника, натисніть двічі на порожньому вікні списку. Відкриється вікно Редактора Коду, в якому ви побачите текст:
private: System:: Void Form1_Load(System:: Object^ sender, System:: EventArgs^ e) { }
Курсор буде розташований між фігурними дужками. Цей код є заготівкою оброблювача події, яка створюється автоматично середовищєм Visual Studio. Вам залишається написати необхідні оператори між фігурними дужками. Інтегроване Середовище Розробки (Integrated Development Environment – IDE) – це середовище, у якому є все необхідне для проектування, запуску і тестування додатків, і де усе націлено на полегшення процесу створення програм. Середовище Розробки інтегрує в собі редактор кодів, відлагоджувач, інструментальні панелі, редактор зображень, інструментарій баз даних, і таке інше.
Головне меню
Розділи меню File (файл) дозволяють створити новий проект, відкрити раніше створений проект, зберегти проект або форму у файлах із заданими іменами. Розділи меню Edit (виправлення, редагування) дозволяють виконувати звичайні для додатків Windows операції обміну з буфером Clipboard, а також дають можливість форматувати код. Розділи меню View (вигляд) дозволяють викликати на екран різні вікна, необхідні для проектування. Розділи меню Project (проект) дозволяють додавати і видаляти з проекту форми та задавати опції проекту. Меню Build (компіляція) дає можливість відкомпілювати проект або групу проектів. Меню Debug (налагоджування) дає можливість виконувати проект у нормальному режимі або режимі налагоджування. Режим налагоджування дозволяє виконувати програму по кроках, зупиняти її в зазначених точках коду, переглядати значення перемінних і т.д. Розділи меню Data (дані) дозволяють використовувати інструментарій для роботи з базами даних. Меню Tools (інструментарій) включає ряд розділів, що дозволяють викликати різні допоміжні програми, наприклад, Редактор Зображень (Image Editor), підключатися до серверів і баз даних і т.д. Це меню також дозволяє конфігурувати панель інструментів головного вікна Visual Studio згідно з вашими потребами. 2.2.2.2 Компоненти вікна Toolbox. Компоненти цього вікна дозволяють додавати до вашого проекту типові інтерфейсні елементи Windows (табл.2.1) Таблиця 2.1
2.2.2.3 Організація проекту в Visual Studio, основні файли проекту. Проект Visual Studio складається з форм, модулів, файлів заголовків і файлів реалізації, установок параметрів проекту, ресурсів і т.д. Уся ця інформація розміщується у файлах. Деякі з цих файлів створюються Visual Studio автоматично під час створення проекта. Ресурси, такі, як бітові матриці, піктограми і т.д., знаходяться у файлах, що ви отримуєте з інших джерел або створюєте за допомогою численних інструментів і редакторів ресурсів, що є у вашому розпорядженні. Крім того, компілятор також створює додаткові файли. Коли ви розробляєте, компілюєте і компонуєте проект, Visual Studio створює такі файли (табл. 2.2):
Таблиця 2.2
Якщо вам потрібно продовжити роботу над проектом на іншому комп'ютері, переніть на нього наступні файли: app.ico, app.rc, AssemblyInfo.cpp, *.h, *.resx, *.cpp, *.vcproj, stdafx.cpp, stdafx.h. Всі інші файли Visual Studio створить автоматично в процесі компіляції і налагоджування проекту. Головною частиною вашого додатка є головний файл. срр із фукцією WinMain, з яким починається виконання вашої програми і яка забезпечує ініціалізацію інших модулів. Він створюється і модифікується Visual Studio автоматично в процесі вашої розробки додатка. Ім'я, яке ви даєте файлові проекту, коли зберігаєте його, стає ім'ям файла, що виконується. Всі зміни файла проекту при додаванні нових форм, зміні імен форм і т.ін. підтримуються Visual Studio автоматично. Якщо вам необхідно подивитися вихідний файл проекту, необхідно виконати команду View | Project Source. Але звичайно це вам не потрібно.
|