Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
ДИТЯЧО-ЮНАЦЬКА МУЗИЧНА
Управління освіти Голосіївської районної в місті Києві Державної адміністрації ДИТЯЧО-ЮНАЦЬКА МУЗИЧНА ВОКАЛЬНО-ХОРЕОГРАФІЧНА СТУДІЯ “СВІТАНОК” (ДЮМВХС) Методика проведення занять у гуртку «Мистецьке джерельце» в умовах ДЮМВХС «Світанок» Укладач: методист ДЮМВХС «Світанок», керівник гуртка «Мистецьке джерельце» Ганна Юріївна Стороженко
м. Київ – 2014
ЗМІСТ 1. Пояснювальна записка……………………………………………………..3 2. Шляхи реалізації музично-естетичного виховання у гуртку ………...4 3. Варіанти оформлення методичного матеріалу…………………………14 4. Орієнтовне календарно-тематичне планування занять: 4.1. 1-й рік навчання……………………………………………………16 4.2. 2-й рік навчання…………………………………………………… 5. Мистецький проект «Найкраще дітям»………………………………… 6. Додатки…………………………………………………………………….
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Говорячи про гармонічний розвиток особистості, Л. Виготський у якості важливішої його умови називав єдність формування емоційної та інтелектуальної сфер психіки дитини, єдність афекту й інтелекту. Музично-естетичне виховання - унікальний засіб формування цієї єдності, оскільки воно має величезний вплив на емоційний та пізнавальний розвиток дитини. Це пов’язано з тим, що музика відображає дійсність за допомогою мелодій, інтонацій, тембру, впливає на емоційно-почуттєву сферу дитини, на її поведінку. Також, в естетичному вихованні дітей використовують різні джерела: а) твори образотворчого мистецтва - під час спостереження картини або скульптури, яка відображає життя людини, природи, в дитини розвивається не лише сприйняття, а й фантазія: вона мислить, уявляє, " домальовує" зображене, бачить за картиною події, образи, характери; б) художню літературу - на думку К. Ушинського, слово як засіб вираження в літературному творі набуває подвійної художньої сили; в) театр, кіно, телебачення, естрада, цирк - цінність їх у тому, що, крім змістової частини, вони об'єднують у собі елементи багатьох видів мистецтв (літературу, музику, образотворче мистецтво, танець). Під час створення даного учбово-педагогічного репертуару нарівні з авторськими розробками були враховані результати досліджень вчених в області теорії, методики та практики музичного виховання: Е. Б. Абдулліного, Ю. Б. Алієва, Л. А. Безбородової, Е. А. Бодіної, Н. А. Ветлугіної, Д. Б. Кабалевського, Л. О. Рапацької, О. П. Радинової, В. І. Петрушина, О. О. Гумінської, Г. І. Побережної, Т. Й. Суворової, Т. Е. Тютюнникової, М. О. Трубнікової, К. Железнової. Вибір напрямку роботи, вибір шляхів реалізації пропонованого репертуару залежать від логіки побудови всієї педагогічної діяльності в конкретному позашкільному закладі.
ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ МУЗИЧНО-ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ГУРТКУ Серед багатьох позашкільних закладів міста Києва дитячо-юнацька музична вокально-хореографічна студія «Світанок» посідає особливе місце: з 2010 року її включено до Переліку найбільших позашкільних навчальних закладів державної та комунальної форми власності МОН України під № 118. Мережу гуртків в студії, які здійснюють профільне навчання дітей від 4 до 18 років охоплюють 4 відділи: - хоровий - хореографічний - оркестровий - загально-естетичний У 2013-2014 навчальному році в студії було відкрито новий гурток «Мистецьке джерельце», головною метою діяльності якого є - музично-естетичне виховання дітей засобами інтерактивно-ігрової діяльності; творчо-інтелектуальна, емоційна та соціальна підготовка до вступу у гуртки наступних рівнів навчання в окремо обраних відділах дитячо-юнацької музичної вокально-хореографічної студії «Світанок»; розширення контингенту учнів у студії. Як інтегративний гурток «Мистецьке джерельце» органічно поєднує в собі такі доступні дошкільникам види музичної діяльності, як слухання мелодій, співи, рухи під музику, гру на інструментах та має свою дидактичну структуру (див. схема 1), специфічною особливістю якої є блочно-тематичне планування змісту кожного заняття. В структурній побудові прослідковується процес інтеграції на основі: § наскрізного тематичного планування; § виявлення загального та особливого в мові різних видів мистецтва; § спільності художньо-образного змісту творів різних видів мистецтва; § спільності духовно-моральних смислів творів мистецтв. Схема 1
|