Студопедия

Главная страница Случайная страница

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Найдите в тексте английские эквиваленты. Используя их, составьте свои собственные предложения






следовательно; представлять клиента или организацию; служить ч.-л.; цель ч.-л.; дать возможность; объективный; влияние; независимость от к.-л., ч.-л.; реклама; требовать.

Переведите следующие предложения на русский язык

1. His talent resides in his story-telling abilities.

2. They made a judgement without knowing all the facts.

3. Teenagers’tastes, preferences and opinions are shaped by what they see in the media.

4. The kitchen is designed for two cooks, with double work areas.

5. These messagers are being widely disseminated via the Internet.

6. These days, he endorses products including health food and sunglasses.

Соедините слова из левой колонки с близкими по значению словами из правой колонки

to disseminate precise
to perceive to spread
credibility to demand
to require trust
accurate to think of

 

4) Дополните предложения следующими словами (target audiences, mass communication, accomplished, level, messages, outlets, designed, consistently)

1. This can be______________ only if people receive ____________ constantly and _______________.

2. On a more specialized ________________________, the media are no longer just ______________.

3. Thousands of publications and hundreds of radio, television, and cable ____________ enable the public relations communicator to reach very specific __________________with tailored messages _______________ just for them.

Задайте вопросы к следующим ответам

1. The purpose of public relations is to inform, shape opinions and attitudes, and motivate.

2. The media’s power and influence in a democratic society reside in their independence from government control.

3. Media gatekeepers give your information credibility and importance by deciding that it is newsworthy.

Объясните следующие высказывания

1. Through the miracle of satellite communications, the world is a global village of shared information.

2. Demographic segmentation and psychographics are now a way of life in advertising, marketing, and public relations.

3. The media, by inference, serve as third-party endorsers of your information.

Согласитесь со следующими высказываниями или опровергните их, используя следующие предложения

I fully agree with it

I disagree with it

Beyond all doubt

I wouldn’t say so

Oh, that’s wrong, I’m afraid

I agree with it on the whole but it could be said that

1. On a more specialized level, the media are no longer just mass communication.

2. The media’s power and influence in a democratic society reside in their independence from government control.

Сформулируйте основную идею текста


Поделиться с друзьями:

mylektsii.su - Мои Лекции - 2015-2024 год. (0.009 сек.)Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав Пожаловаться на материал