Num Vop
| Vopros
| Otv 1
| Otv 2
| Otv 3
| Otv 4
| Otv 5
| Num Otv
| Num Razd
|
| Дү ниенің екі бастамасын мойындауғ а негізделген ілім
| монизм
| плюрализм
| дуализм
| суфизм
| скептицизм
|
|
|
| Философияда материяның алғ ашқ ылығ ын пайымдайтын бағ ыт:
| объективтік идеа-
лизм
| субъективтік идеализм
| материализм
| прагматизм
| экзистенциализм
|
|
|
| Ә лемнің алғ ашқ ы негізі ретінде, объективті ө мір сү ретін рухани бастаманы қ абылдайтын:
| объектив-тік идеа-изм
| субъективтік идеа-лизм
| материа-лизм
| прагма-тизм
| экзистен-циализм
|
|
|
| «Мә дениет жә не этика» ең бегінде абсолюттік этиканы «ө мір алдында аса зор қ ұ рмет кө рсетуді» ұ сынғ ан:
| И.Кант
| .Энгельс
| .Швейцер
| Ж..Руссо
| Махатма Ганди
|
|
|
| Аристотельдің Афинада ашқ ан философиялық мектебі аталды:
| академия
| гимназия
| университет
| лицей
| институт
|
|
|
| Пракрити жә не пуруша ә лемнің
дербес екі бастамасы, деп санағ ан:
| санкхья
| йога
| чарвака
| веданта
| ньяя
|
|
|
| Формальдық логиканың негізін салғ ан:
| Демокрит
| Платон
| Аристотель
| Эпикур
| Лукреций Кар
|
|
|
| Қ оғ ам ө мірінде ғ ылымның рө лін абсолюттік тұ рғ ыдан бейнелейтін ұ ғ ым:
| позитивизм
| сцентизм
| Ғ ылыми
ілім
| эпистемо-логия
| гносеоло-гия
|
|
|
| Платон философияғ а бірінші болып енгізген ұ ғ ым:
| космос
| апейрон
| эйдос
| форма
| рух
|
|
|
| «Сананың сө нуі» абсолюттік тыныштық, толық сабырлылық жағ дайы мына ұ ғ ыммен белгіленген:
| нирвана
| карма
| дхарма
| ахимса
| джива
|
|
|
| «Шынайы болмыс» Платон бойынша:
| табиғ ат ә лемі
| заттар ә лемі
| адамның ішкі ә лемі
| идеялар ә лемі
| ә леуметтік ә лем
|
|
|
| Даолық тар ү шін «дао» ол:
| алғ ашқ ы бастама, алғ ашқ ы негіз, ә лем заң ы
| билеуші-ге аспан ү лгі ретінде
| қ ұ рмет-теу, рә сім -ритуал
| қ ытайдың даму жолы жә не адамның саяси ө негелік мінезқ ұ л-қ ы
| мемлекетті басқ ару ә дісі
|
|
|
| «Диуани Хикмет» немесе «Даналық кітабы» ең бегін жазғ ан:
| С.Бақ ыр-ғ ани
| А.Иү гін-еки
| А.Иасс-ауи
| М.Қ аш-қ ари
| Бұ хар- жырау
|
|
|
| «Тү ркі тілдерінің сө здігі» ең бегін жазғ ан:
| М.Қ ашқ ари
| Ахмет Иассауи
| А.Иү гін-еки
| С.Бақ ыр-ғ ани
| Асан Қ айғ ы
|
|
|
| «Хакім ата» жә не «Ақ ыр заман» ең бектерін жазғ ан:
| А.Иү гінеки
| Асан Қ айғ ы
| А.Иасс-ауи
| Қ орқ ыт
| С.Бақ ыр-ғ ани
|
|
|
| «Адам табиғ атынан қ атыгез мейірімсіз» деп пайымдағ ан:
| Лао-Цзы
| Шань-Ян
| Хан Фэй-цзы
| Сюнь-цзы
| Мэн-цзы
|
|
|
| «Жэнь», «адамгершілік, адамсү йгіштік» қ асиеті дарығ ан «қ айырымды идеалдық адам», «Цзюнь-цзы бейнесін» ілімінен кездестіреміз:
| Будда
| Мэн - цзы
| Кун - Фу цзы
| Мао - Дзы
| Лао - Цзы
|
|
|
| Адам туғ анынан, табиғ атында жақ сылық қ а ұ мтылу, деген философ:
| Лао-Цзы
| Шань-Ян
| Хан Фэй-цзы
| Сюнь-цзы
| Мэн-цзы
|
|
|
| Платон ілімі мына бағ ытта:
| стихиялық материали-зм
| объектив-тік идеа-лизм
| субъективтік идеа-лизм
| натур-филосо-фия
| этикалық антрополо-гия
|
|
|
| Демокриттің пікірінше ә лемнің негізінде екі бастама жатыр:
| су жә не жер
| от жә не ауа
| атом жә не бос кең істік
| жан жә не жансызд-ық
| су жә не ауа
|
|
|
| Танымның екі тегі бар: кү ң гірт, тү сініксіз (заң сыз туғ ан) жә не шынайы (заң ды туғ ан) осылайша оймен ажыратқ ан:
| Секст-Эмпирик
| Диоген Лаэрт-ский
| Демокрит
| Сократ
| Эпикур
|
|
|
| Платонның таным теориясының мә ні мынаны пайымдайды:
| «білім ол еске тү сіру»
| білім сезімге негіздел-ген
| білім негізі тә жірибе
| білім негізі тү йсіну
| білім салыстыр-малы
|
|
|
| Сократ ө зінің «ақ иқ аттың туылуы» ә дісін былай деп атайды:
| Майевтика
| анамне-зис
| дедукция
| бақ ылау
| экспери-мент
|
|
|
| «Атараксия» термині білдіреді:
| даналық ты
| рухсыз-дық ты
| қ атыгез-дікті
| сабырлы-лық, ұ стам-дылық, ә ділетті-лік
| белсенділік жә не шығ армаш-ылық
|
|
|
| «Барлығ ы ағ ыста» дү ниеде ө згермейтін ештең е жоқ деп санағ ан:
| Демокрит
| Анакси-мандр
| Гераклит
| Фалес
| Протогор
|
|
|
| Анаксимандр бойынша бар дү ниенің тү п негізі, алғ ашқ ы бастамасы, ол:
| от
| ауа
| апейрон
| су
| атом
|
|
|
| Ө зінің идеалистік ілімін Платон мына арқ ылы негіздейді:
| атомдар туралы ілімі
| идеялар туралы ілімі
| адамдар-дың ә ртү рлі типтері туралы ілімі
| субъект туралы ілімі
| ө зіндік зат туралы ілімі
|
|
|
| Милет мектебінің негізін салушы болып саналады:
| Гераклит
| Анакси-мен
| Фалес
| Диоген
| Анакси-мандр
|
|
|
| Анаксагор ә лемнің бастамасын, космосты жасаушыны алғ ашқ ы болмыстық тұ нғ иық тан табады:
| ақ ыл-ойдан
| судан
| материядан
| атомдар--дан
| апейронан
|
|
|
| Гераклит бойынша ә лемнің алғ ашқ ы бастамасы ол:
| ауа
| су
| от
| жер
| ағ аш
|
|
|
| Болмыс ұ ғ ымын бірінші болып философияғ а енгізген философ:
| Парменит
| Платон
| Демокрит
| Левкипп
| Сократ
|
|
|
| «Дихотомия», «Ахиллес жә не тасбақ а», «Жебе», «Стадион» мына философтікі:
| Платонның диалогтары
| Канттың антино-миялары
| Зенонның апория-лары
| Иондық философ-тардың шығ арма-лары
| Мифтері
|
|
|
| Атомизмнің негізін салушы философтар:
| Сократ жә не Платон
| Левкипп жә не Демокрит
| Протогор жә не Горгий
| Антифонт жә не Ксениад
| Зенон жә не Мелисс
|
|
|
| Даосизмнің негізі қ ағ идасы:
| ештең е істемеу
| жамандық жасамау
| кү рес
| бірқ алыптылық
| бағ ыну, ақ ылғ а кө ну
|
|
|
| Мифологиялық дү ниетанымнан философиялық -қ а ауысу неғ ұ рлым айқ ын кө рсетілген:
| Брахман да
| Упани-шадта
| Атхарва-веда да
| Арань-Якиде
| Сама -ведада
|
|
|
| Тө рт «ізгілікті ақ иқ ат»- ілімінің негізі:
| ведантаның
| брахман-изм
| буддизм
| даосизм
| джайнизм
|
|
|
| Джайнизмнің негізі қ ағ идасы, қ оршағ ан жанды дү ниеге зиян, залал келтірмеу ол:
| атман
| мокша
| ахимса
| джива
| джина
|
|
|
| Кө не буддистік мә тіндер жинағ ы аталады:
| Веда
| Махабха-рат
| Трипи-така
| Брахман
| Санхья-карика
|
|
|
| Конфуцишыл-дық «ли» ритуалына «фа» заң ын қ арсы қ ойғ ан:
| натур-философ-тар
| даолық тар
| легистер
| буддис-тер
| моистер
|
|
|
| Буддизмнің алғ ашқ ы ақ иқ аты:
| жамандық жасама
| ештең е істеме
| ө мір ол азап шегу, қ айғ ы- қ асірет
| жан адам ө лгеннен кейін ө мір сү рмейді
| ө мірдің мә ні лә ззат алу
|
|
|
| «Адам тек қ ана қ амыс, қ ұ рақ бірақ ойлаушы қ амыс, қ ұ рақ» деп пайымдағ ан:
| Сократ
| Протагор
| Руссо
| Паскаль
| Дидро
|
|
|
| «Ө зің нің ақ ылың ды ө зің пайдалануғ а батыл бол»- деп жазғ ан:
| Д., Дидро
| Вольтер
| И.Гердер
| И.Кант
| Ж.Ж.Руссо
|
|
|
| Ағ артушылық дә уірін сипаттайтын мық ты сенім:
| қ ұ дайғ а
| адамның ақ ыл-ойына
| сезімге
| космос-тық рухқ а
| ә лемдік санағ а
|
|
|
| Вольтердің дү ниетанымдық кө з қ арасын сипаттайды:
| материал-изм
| деизм
| идеализм
| антропо-логизм
| атностици-зм
|
|
|
| Руссоның пікірінше, адам табиғ атынан қ айырымды, ө мірдегі зұ лымдық туындағ ан:
| ө ркениет-тен
| табиғ ат-тан
| ә лемдік рухтан
| ә лемдік санадан
| жербетінен тыс ө рке-ниеттен
|
|
|
| Француз ағ артушылығ ында «қ оғ амдық келісім» теориясын ұ сынғ ан:
| Даламбер
| Гольбах
| Дидро
| Руссо
| Монтескье
|
|
|
| Х.Вольф., Г.Э. Лессинг., И.Г.Гердер мына ағ ымның ө кілдері:
| Марксизм
| Ненміс классик-алық филосо-фиясы
| Иррацио-нализм
| Неміс ағ арту-шылығ ы
| Позитив-изм
|
|
|
| Католиктердің ресми доктринасы болып қ абылданғ ан философия:
| Августин
| Неопла-тонизм
| Фома Аквин-ский
| У.Оккам
| Филон Алексан-дрийский
|
|
|
| Ф.Бэкон бiлiмнiң жаң а типтiк идеалын негіздеді:
| экспериментальды-индуктив-тiк жаратылыстану
| ә леумет-тiк-гуманитарлық бiлiм
| логика-ә дiстеме-лiк
| ө нер
| технико-техноло-гиялық
|
|
|
| Ф.Бэконның пiкiрiнше ақ иқ ат бiлiмнiң қ айнар кө зi:
| тә жiрибе
| ақ ыл
| сезiм
| сезiмдiк
| сенiм
|
|
|
| Ф.Бэкон негiзiн салушы болып табылады:
| диалекти-
калық материа-лизмнің
| эмпир-измнің
| объектив-тік идеал-измнің
| этикалы‹қ антропо-логизмнің
| рациона-лизмнің
|
|
|
| Жаң а европалық рационализiмнiң негiзiн қ алаушы:
| Ф.Бэкон
| Спиноза
| Лейбниц
| Локк
| Декарт
|
|
|
| Декарттың пiкiрiнше, шынайы бiлiмнiң қ айнар кө зi
| тә жiрибе
| сезiм
| сезiмдiк
| сенiм
| ақ ыл-ой
|
|
|
| Философияның бiрiншi қ ағ идасы ретiнде Декарт «Мен ойлай аламын, олай болса мен ө мiр сү ремiн» ақ иқ атын қ абылдайды. Осы ақ иқ атқ а, жеткізетін процесс, былай аталады:
| «Декарт-тың қ ағ идасы»
| «картези-андық кү ман-дану»
| индукция деп
| матема-тикалық ә дiс
| «декарттық тұ жырым»
|
|
|
| Декарт бойынша бiлiмнiң ақ иқ аттығ ының критерийі:
| практика
| айқ ынды-лық жә не анық ты-лық
| пайдалы-лық
| эксперт-тер бағ а-сы
| игiлiк
|
|
|
| Декарттың философиясын-да екi субстанция:
| материал-дық жә не рухани
| ойлайтын жә не тә ндiк
| идея жә не заттар
| атом жә не бос кең iстiк
| табиғ ат жә не сана
|
|
|
| Адасушылық қ а ә келетін «елестердің» 4 тү рін (тектік, ү ң гір, базар, театр) сынады:
| Р.Декарт
| Т.Гоббс
| Т.Мор
| Г.Лейб-ниц
| Ф.Бэкон
|
|
|
| Т.Гоббстың ә леуметтiк теориясында қ ұ быжық «Левиафан» болып қ алып-тасады:
| билеушi тап
| мемлекет
| шiркеу
| моралдық нормалар
| ғ ылым
|
|
|
| Декарт ғ ылыми танымды ағ аш іспеттес қ ылып қ арастырды. Сондық тан оның кө зқ арасы бойынша бұ л «ағ ашта...» философия болып табылады:
| дiң i
| тамыры
| бұ тағ ы
| ағ аштың ұ шар басы
| жапырағ ы
|
|
|
| Бiрiншi араб-мұ сылман философы болғ ан:
| ә л-Газали
| Ибн-Араби
| ә л-Кинди
| Ибн-Сина
| ә л-Фараби
|
|
|
| Мұ тазилиттер-дің негiзгi жасағ ан зор ең бегi, олар:
| дiни танымның белгiсi (критериi) ретiнде ақ ыл-ойғ а бетбұ рды
| исламның негiзгi iлiмiн жасады
| аристо-телдiң ең бекте-рін араб тіліне аударды
| табиғ ат пен адам мә селесін кө терді
| теократия-лық мемлекет қ ұ рылысы-ның негiзiн жасады
|
|
|
| Ә л-Фараби бойынша аллағ а жақ ындаудың қ ұ ралы, сондық тан адамдағ ы ең қ ұ нды болып табылады:
| сенiм
| ар-ұ ят
| махаббат
| ақ ыл-ой
| сезiм
|
|
|
| Қ ос ақ иқ ат концепциясы: танымды рационализация-лауда маң ызды рө л атқ арғ ан сенім ақ иқ аты мен білім ақ иқ аты философиясын-да дамығ ан:
| ә л-Кинди
| Ибн-Рушд
| ә л-Фараби
| ә л-Газали
| ә л-Бируни
|
|
|
| «Музыка туралы ү лкен кiтаптың» авторы:
| Ибн-Рушд
| Ибн-Сина
| ә л-Фараби
| Ибн-Араби
| ә л-Газали
|
|
|
| «Айығ у кiтабының» авторы, ғ алым, дә рігер философтың латынша есiмi:
| Аверроэс
| Авиценна
| Хаджи Халиф
| Абубацер
| Авенпаце
|
|
|
| Аристотельден кейiнгi екiншi ұ стаз ол:
| ә л-Кинди
| Ибн-Рушд
| Ибн-Сина
| ә л-Фараби
| Ибн-Араби
|
|
|
| Сенемін: ө йткені ол абсурдты:
| Аврелий Августин
| Тертул-лиан
| Фома Аквин-ский
| Дж.Бруно
| Т.Мор
|
|
|
| «Сену ү шін тү сінемін» қ ағ идасы:
| схоластика
| перипате-тизм
| агности-цизм
| патрис-тика
| Қ айта Ө рлеу
|
|
|
| Номиналистер мен реалистердiң пiкiр таластырғ ан мә селесi:
| ақ ыл-ой заң дары
| универ-салилер
| дамудың қ айнар кө зi
| адамның мә нi
| мә тiндi талдау
|
|
|
| Жасампаздық идеясынан шығ ара отырып, қ ұ дайдың бар екенiне 5 дә лелдеме ұ сынғ ан:
| А.Августин
| Боэций
| Ф.Аквин-ский
| А.Кентерберий-ский
| П.Абеляр
|
|
|
| Қ ұ дайдың бар екенiн «Онтологиялық дә лелдеме» арқ ылы немесе қ ұ дай ұ ғ ымының, ө зiнен шығ арып тү сiндiрген:
| А.Августин
| Боэций
| Ф.Аквин-ский
| А.Кентер-берий-ский
| П.Абеляр
|
|
|
| Августин бойынша мемлекет, ол «кү нахарлар патшалығ ы», негiзделген:
| заң да
| келiсiмде
| адамның ө зiне деген махаббатында
| адамдар-дың қ ұ дайғ а деген махаббат-ында
| жеке меншiкте
|
|
|
| Тек қ ана жалпылық шынайы ө мір сү реді деп қ арастыратын-дар:
| неоплотон-никтер
| номина-листер
| реалистер
| марксис-тер
| дуалистер
|
|
|
| Беренгар, Росцелин, Абеляр мына бағ ыттың танымал ө кілдері:
| материа-листер
| идеалис-тер
| Номина-листер
| Сенсуа-листер
| Реалистер
|
|
|
| Б.Спиноза ү шін ой жә не кең істіктің атрибуты:
| материя
| заттар ә лемі
| қ ұ дай
| абсолютті рух
| софия
|
|
|
| Б.Спиноза еркіндікті былай тү сіндіреді:
| танылғ ан қ ажеттілік
| ө мірге деген ерік
| биліке деген ерік
| прогресс мақ саты
| ғ ылым идеалы
|
|
|
| Дж. Локк білім ішкі жә не сыртқ ы тә жірибеден туады деген, ішкі тә жірибе, ол:
| тү йсік
| идеялар-дың тууы
| рефлек-ция
| сезім
| сенім
|
|
|
| Дж. Локктың «таза тақ та» дегені:
| идея ә лемі
| бала санасы
| табиғ ат
| сенім
| намыс
|
|
|
| Монада туралы ілімнің негізін салғ ан:
| Ф.Бэкон
| Р.Декарт
| Б.Спино-за
| Г.Лейб-ниц
| Дж. Локк
|
|
|
| Г.Лейбниц атағ ан шынайы ә лемнен тұ ратын шексіз субстанциялар:
| атом
| монада-лар
| идеялар
| молекула-лар
| электрон-дар
|
|
|
| Г.Лейбниц бойынша монадалар мынадай қ атынастарда болады:
| бірлікте
| қ арама-қ арсылық пен кү ресте
| ұ йымдас-тырылғ ан ү йлесім-ділікте
| себеп пен салдар-лық та
| шашы-раң қ ы
|
|
|
| «Бар болу – қ абылдауда болу» деген тұ жырым авторы:
| Декарт
| Локк
| Беркли
| Гоббс
| Ф.Бэкон
|
|
|
| Д.Юм бойынша идея мына ойлануды ә келеді:
| ақ ыл-ойда
| ә сер алуда
| табиғ атта
| тә жіри-беде
| ғ ылымда
|
|
|
| Гегель бойынша дамудағ ы ішкі қ айнар кө зді, қ озғ аушы кү шті ашатын заң:
| тең дік
| ү шіншіні жоқ қ а шығ аруда
| жеткілікті талдауда
| қ арама-қ арсы-лық тың кездесу-інде
| терістеуде
|
|
|
| Қ арама-қ арсылық ты алып тастау Гегель бойынша, бұ л:
| тезис
| антитезис
| синтез
| тең естіру
| мө лшер
|
|
|
| Л.Фейербах философиясы былай аталады:
| антропо-логиялық
материа-лизм
| абсолютті идеализм
| диалек-тикалық материа-лизм
| субъек-тивті материа-лизм
| Метафизи-калық материа-лизм
|
|
|
| Гегель философиясын материалистік позициямен сынғ а алғ ан бірінші неміс философы:
| К.Маркс
| Л.Фейер-бах
| .Энгельс
| Ф.Ницше
| А.Шопен-гауер
|
|
|
| «Ақ ымақ тық ты мадақ тау» деген шығ арма мына ойшылдың ең бегі:
| Қ айта Ө рлеу дә уіріндегі Э.Роттер-дамскийдің
| Орта ғ асыр-дағ ы Ф.Аквин-скийдің
| Қ айта Ө рлеу дә уіріндегі Т.Мор-дың
| Орта ғ асырлық П.Абел-ярдың
| Қ айта Ө рлеу дә уіріндегі Н.Кузан-скийдің
|
|
|
| Дж.Бруноның ө негелілік концепциясында біз мынадай тү сінікпен кездесеміз:
| пассионар-лы тұ лғ а
| ақ ылды адам
| жетілген адам
| ерлік энтузи-азімі
| қ айырым-ды, идеалды
адам
|
|
|
| Табиғ аттың жә не ғ аламның шексіздігі туралы идеяны айтқ ан:
| Т.Мор
| Т.Кампанелла
| Дж.Бруно
| П.Абеляр
| Н.Кузан-ский
|
|
|
| «Ғ алымдық білімсіздік» ең бегінде нақ ты білім туралы ө зінің тү сінігін берген:
| Дж.Бруно
| Н.Кузан-ский
| Т.Мор
| Н.Копер-ник
| П.Абеляр
|
|
|
| Утопиялық социализмнің негізін қ алағ ан, «Утопия» трактатының авторы:
| Т.Мор
| Ш.Мон-тескье
| М..Мон-тень
| К.А. Сен-Симон
| Ш.Фурье
|
|
|
| Аристотель - Птоломейдің геоцентристік дә стү рін бұ зғ ан Н.Коперниктің ілімі:
| Гелиоцен-тризм
| Гилозо-изм
| Гедонизм
| Геоцент-ризм
| Антропо-центризм
|
|
|
| Ө з шығ армашылы-ғ ының «сынғ а дейінгі» кезең інде Кант мыналарды қ арастырды:
| алғ ашқ ы тұ манды-лық тан планетаның қ ұ рылымы-ның қ алыпта-суы туралы болжам
| тү рлердің пайда болу теориясы
| атомдар-дың қ алып-тасуы туралы болжам
| клетка теориясы
| нә сілдердің пайда болуы туралы болжам
|
|
|
| Жаң а білімге тезис - антитезис - синтез қ айшылық тары арқ ылы ө тудің диалектикалық ә дісінің мү мкіндіктерін алғ аш рет кө рсеткен:
| Кант
| Фихте
| Шеллинг
| Гегель
| Фейербах
|
|
|
| И.Фихтенің негізгі тү сінігі:
| «Мен»
| «Ол»
| «Жоғ арғ ы мен»
| электрон
| атом
|
|
|
| И.Фихте ө зінің жү йесін былай атағ ан:
| дуализм
| Натур-филосо-фия
| Ғ ылыми
ілім
| Агности-цизм
| Позити-визм
|
|
|
| Гегельдің философиялық жү йесі:
| Диалектик-лық материа-лизім
| Антропо-логиялық материа-лизм
| Абсолют-ті идеализм
| солип-сизм
| Субъек-тивті идеализм
|
|
|
| Гегель бойынша Абсолютті идеяның жоғ арғ ы шынайы формасы:
| Табиғ ат
| Субъек-тивті рух
| Объек-тивті рух
| Қ оғ ам
| Абсолют-
ті рух
|
|
|
| Гегель бойынша Абсолютті танудың жоғ арғ ы формасы:
| ө нер
| саясат
| қ ұ қ ық
| дін
| филосо-фия
|
|
|
| Гегель философиясы-ның ә дісі:
| Метафизи-ка
| Диалек-тика
| Синтез
| Дедукция
| Индукция
|
|
|
| Диалектиканың негізгі заң дарын жасап берген:
| Кант
| Фихте
| Шеллинг
| Гегель
| Фейербах
|
|
|
| Мө лшерлік жә не сапалық ө згерістердің ө зара ауысу заң ы:
| Даму процесінің кері ө туін сипаттайды
| ө зіндік даму механи-змін сипаттай-ды
| Даму процесі-нің ішкі қ айнар кө зін кө рсетеді
| Жалпы нә тижені кө рсетеді
| Даму процесінің бағ ытты-лығ ын сипаттай-ды
|
|
|
| Кант бойынша табиғ ат патшалығ ы – ол қ ажеттілік, ал мә дениет патшалығ ы:
| Мү мкіндік
| Мазмұ н
| Кездей-соқ тық
| Еркіндік
| Салдар
|
|
|
| Гегель бойынша дамудың жалпы нә тижесі мен тенденциясын кө рсететін заң:
| Тең дікті
| Жеткілік-ті беріл-ген негіз-демені
| Сандық ө згерістің сапағ а ауысуы
| Қ арама-қ арсы-лық тың бірлігі мен кү ресі
| Терістеуді терістеу
|
|
|
| Кант философияның басты мә селелерінің бірі деп деп санағ ан:
| Таптық кү рес
| Адам танымы-ның шектері
| Ә леумет-тік прогресс
| Табиғ ат-тың стихиялы кү штерін игеру
| Қ ұ дайдың ө мір сү ретіндігі
|
|
|
| Категориялар-дың 4 тобын-мө лшер, сапа, қ атынас, модальдыкты кө рсеткен:
| Фейербах
| Гегель
| Фихте
| Шеллинг
| Кант
|
|
|
| Кант бойынша кең істік жә не уақ ыт деген:
| Зат болмысы-ның тү рлері
| Материя-ның ө мір сү руінің тү рлері
| Адам сезімінің априорлы тү рлері
| Физика-лар арасында-ғ ы келісім
| Адамды елестету тү рлері
|
|
|
| Канттың «Таза парасатқ а сын» ең бегінің басты тақ ырыбы:
| жеткілікті ғ ылыми білім мү мкіндік-тері ретінде
| ө негелік заң дары мен еркіндік
| бақ ыт
| ә леумет-тік даму
| тарих мә ні
|
|
|
| «Ө зіндік зат», «Ө зімен-ө зі заттары» гносеологиялық категориялары-ның (қ ұ былысы) феномені:
| Гегель
| Фейербах
| Маркс
| Энгельс
| Кант
|
|
|
| «Сенің ерік максималарың жалпы заң дылық принципінің кү шінде болғ анда ә рекет ет» бұ л:
| Конфуции ө сиеті
| Сократ афоризмі
| Канттың мораль-дық категория-лық импера-тиві
| .Руссо-ның тә рбие принципі
| Ницшенің тұ жырым-дамасы
|
|
|
| Кант бойынша, философияның орталық мә селесі «мен не біле аламын?» «мен не істеуім керек?», «не нә рсеге ү міт ете аламын» деген сұ рақ та талда-ыз
| Қ ұ дай деген не?
| Ақ иқ ат деген не?
| Адам деген не
| Қ оғ ам деген не?
| Ақ ыл –ой деген не?
|
|
|
| Кант бойынша субъектінің тани алмайтыны:
| қ ұ былыс
| кең істік
| уақ ыт
| ө зіндік зат
| сезім
|
|
|
| И.Кант бойынша, зұ лымдық пен мейірімділікті ажырата алу мү мкіндігі, ол:
| таза парасат
| практикалық парасат
| іс-ә рекет-тілік парасат
| бірінші белгілік жү йе
| екінші белгілік жү йе
|
|
|
| Адамғ а ешқ ашанда қ ұ рал ретінде емес, ә рқ ашан да мақ сатпен қ атнас жаса:
| Конфуции ө сиеті
| Сократ афоризмі
| Канттың мораль-дық категориялық импера-тиві
| Руссоның тә рбие принципі
| Ницшенің тұ жырым-дамасы
|
|
|
| Ақ ыл – ойдағ ы антиномиялар ілімінің негізін қ алағ ан неміс классикалық философы:
| И.Кант
| И.Фихте
| В.Шеллинг
| Г.Гегель
| Л.Фейер-
бах
|
|
|
| И.Кант бойынша «моральдық заң ның» қ ажетті шарттары:
| Пә н
| Еркіндік
| Ғ ылым
| Техника
| Намыс
|
|
|
| А.Шопенгауэр бойынша ә лемнің шынайы себебі:
| Ә лемдік рух
| Ә лемдік ақ ыл
| Космос-тық жан
| Ә лемдік ерік
| Идея ә лемі
|
|
|
| Француз философы О.Конт қ алағ ан ілім:
| Позити-визм
| Томизм
| Экзистенциализм
| Интуити-визм
| Персона-лизм
|
|
|
| Адамзат тарихында 3 дең гейді (діни, метафизикалық, позитивті немесе ғ ылыми) кө рсеткен:
| О.Конт
| К.Маркс
| И.Кант
| ФЭнгельс
| С.Кьерке-гор
|
|
|
| Позитивизмнің негізгі ерекшелігі:
| Табиғ атты терістеу
| Ғ ылымды терістеу
| Метафизиканы терістеу
| Техника-ны терістеу
| Дамуды терістеу
|
|
|
| А.Шопенгауэр-дің і ә лемдік еркі,
ә лемге ә келеді:
| Қ айрымдылық пен ү мітті
| Уайым мен ауруды
| Даналық пен тү сініс-тікті
| Махаббат пен нә зіктікті
| Білім мен кү шті
|
|
|
| «Немесе - Немесе», «Қ айталау», «Қ орқ ыныш пен ү рей» ең бегін жазғ ан автор:
| Ф. Ницше
| А.Шопен-гауэр
| С.Кьерке-гор
| К.Ясперс
| А. Камю
|
|
|
| Мә дениетте дионистік жә не аполондық бастаманы кө рсеткен:
| А.Шопен-гауэр
| С.Кьерке-гор
| А. Камю
| Ф.Ницше
| М.Хайдег-гер
|
|
|
| «Ө ркениет» кез – келген мә дениеттің соң ғ ы сатысы деп кө рсеткен:
| О.Шпенг-лер
| Н.Дани-левский
| А.Тойнби
| К. Ясперс
| М.Бубер
|
|
|
| Тарихты зерттегенде О.Шпенглер қ олданғ ан ә діс:
| Диалектикалық
| Морфологиялық
| Дедукция
| Индукция
| Метафизикалық
|
|
|
| «Қ ұ дай ө лді!» қ ұ ндылық ты асыра бағ алау, Жоғ арғ ы –Адам идеясын кездестіретін автор:
| Ф.Ницше
| А.Камю
| М.Бубер
| К.Ясперс
| Ж.П. Сартр
|
|
|
| К. Юнг барлық адамзаттың психикалық кү йін кө рсететін «бейсаналық» деп оны былай атайды:
| Адамдық
| Ұ жым-дық
| Топтық
| Планетар
лық
| Ауқ ымды
|
|
|
| К.Юнг бойынша адам психикасында қ айталанатын рә міздік жү йе деген:
| Архетиптер
| Мифтер
| Апейрон
| Сезім
| Қ абылдау
|
|
|
| З.Фрейд ашқ ан ілім:
| Сана
| Бейсана
| Электрон
| Диалек-тика заң ы
| Нейтрон
|
|
|
| Э.Фромм ө з ілімінде «бейсаналық -тан» мынаны шығ арады:
| Жеке
| Ә леумет-тік
| Ұ жым-дық
| Топтық
| Планетар-лық
|
|
|
| ХІХ ғ.екінші жартысында прагматизм философияның ерекше бағ ыты болып мына елде қ алыптас-ты:
| Францияда
| Ұ лыбри-танияда
| АҚ Ш - та
| Герман-ияда
| Канадада
|
|
|
| Э.Фроммның кө зқ арасына ерекше ық палын тигізген:
| Ницше мен Фрейд
| Фрейд пен Маркс
| Юнг пен Эенгельс
| Фрейд пен Юнг
| Маркс пен Энгельс
|
|
|
| Егер Қ ұ дай сенің ө мірің е кө мектессе оғ ан сенің із, ал кө мектеспесе сенбең із деген:
| Гегель
| Джеймс
| Дж.Дьюи
| Дж.Ст. Милль
| Кант
|
|
|
| Дж.Дьюи тү сінігінде тә жірибелі ғ ылым былай сипатталады:
| Радикалды эмпиризм
| Интуити-визм
| Неомар-ксизм
| Натура-лизм
| Инструмен-тализм
|
|
|
| У.Джеймс ілімі бұ л:
| радикалды эмпиризм
| неото-мизм
| материа-лизм
| сенсуа-лизм
| экзистен-циализм
|
|
|
| Марбург жә не Бадендік мектеп деген:
| позитивизм
| экзистен-циализм
| неото-мизм
| неокант-шылдық
| марксизм
|
|
|
| Э.Кассирер бойынша адам деген:
| саяси жануар
| ө негелі тіршілік
| символ-дық жануар
| қ абілетті адам
| ақ ылды адам
|
|
|
| Бір ө лшемді «Адам» шығ армасының авторы:
| Г.Маркузе
| А.Тофф-лер
| А.Тойнби
| К.Ясперс
| М.Хайдег-гер
|
|
|
| Локалдық ө ркениеттің ә леуметтік-табиғ и ортаның «сұ рағ ына» «жауабы» деп
санағ ан:
| К.Маркс
| Л Меч- ников
| О.Шпенг-лер
| Н.Данил-левский
| А.Тойнби
|
|
|
| ХХ ғ. филосо-фиясының бағ ы-ты «феномено-логияның» негі-зін салушы ол:
| М.Бубер
| М.Хайдеггер
| М.Лиф-шиц
| Э.Гуссе-рль
| Х.Гелен
|
|
|
| Адам ө зінің ө мірінің соң ғ ылығ ын жә не ө лімін білгендіктен, оғ ан болмыс пен уақ ыт ашық деп санағ ан:
| Ж.-П.Сартр
| А.Камю
| Н.Бердя-ев
| М.Бубер
| М.Хайдег-гер
|
|
|
| «Философиялық наным», «дің гектік уақ ыт» ұ ғ ымын енгізген философ:
| К.Ясперс
| М.Хайдеггер
| А.Камю
| Ж.-П.Сартр
| М.Бубер
|
|
|
| Адам болмысы-ның абсолюттік ерекшелігін (қ айталанбас) негіздеген:
| интуитиви-зм
| марксизм
| экзистен-циализм
| гегель-шылдық
| неокант-шылдық
|
|
|
| Тіршілік ету ол - мә ннің алдын-ғ ысы деген ұ станым:
| марксизм
| неокан-тианшыл-дық
| позитиви-зм
| интуити--визм
| экзистен-циализм
|
|
|
| Христиандық «герменевтиканың» негізін салушы:
| Ф.Ницше
| В.Соловь-ев
| Ф.Шлей-ермахер
| М.Вебер
| М.Шелер
|
|
|
| М.Хайдеггердің шә кірті Х.Г.Гадамер бойынша онтология туындайды
| қ ұ дайдан
| табиғ ат-тан
| қ оғ амнан
| кең істік-тен
| тілден
|
|
|
| Р.Барт, М.Фуко, Ж.Делез, Ж.Дер-рида мына бағ ыттың ө кілдері:
| неомаркс-изм
| неокантианшыл-дық
| неопози-тивизм
| постмо-дернизм
| постпози-тивизм
|
|
|
| «Билік-кү ш» қ ағ идасы шығ армашылы-ғ ының негізгі тақ ырыбы болғ ан:
| М.Мамар-дашвили
| Э.Ильен-ков
| М.Фуко
| О.Шпенг-лер
| Ж.Мари-тен
|
|
|
| Рим клубының негізін салушы:
| А.Печчеи
| А.Эндрю
| Х.Ортега-и-Гассет
| Т.де Шарден
| Т.Манн
|
|
|
| Қ азақ ғ алымы, орыс географияалық қ оғ амының толық мү шесі, этнограф, саяхатшы:
| А.Байтұ р-сынов
| Ш.Уалих-анов
| Ы.Алтын-сарин
| М.Дула-тов
| М.Жұ маба-ев
|
|
|
| Ең жоғ арғ ы ә рі ең қ ұ дыретті қ ұ дай деп қ азақ тар айтты:
| Папай
| Таргитая
| Ани
| Тенгри
(Тә ң іріні)
| Табити
|
|
|
| Мә ң гілік ө мір идеясы қ азақ дү ниетанымын-да мына тұ лғ амен байланысты:
| Бұ хар-жырау
| Асан-қ айғ ы
| Қ обланды батыр
| Қ орқ ыт-ата
| Шалкиіз-жырау
|
|
|
| «Жер ұ йық ты» іздеген:
| Асан-қ айғ ы
| Бұ хар-жырау
| Қ азтуғ ан
| Доспам-бет
| Шалкиіз-жырау
|
|
|
| Қ азақ ағ артушылы-ғ ының негізін салушы:
| А.Қ ұ нанба-ев
| Ш.Уали-ханов
| Ы.Алтын-сарин
| Ш.Қ ұ дай-бердиев
| С.Торай-ғ ыров
|
|
|
| Қ азақ тар «бабалар рухын» мына ұ ғ ыммен байланыстыр-ғ ан:
| онгонмен
| аруақ пен
| толғ ау-мен
| Тенгри-мен
(тә ң ір-
мен)
| Умаймен
|
|
|
| Алғ аш рет тари-хта қ ырғ ыздың «Манас» эпосын жазғ ан:
| А.Қ ұ нанба-ев
| Ш.Қ ұ дай-бердиев
| А.Бө кей-ханов
| Ы.Алтын-сарин
| Ш.Уалиха-нов
|
|
|
| Сө з, ө мір, ғ ылым, жасампаз, қ ұ дырет, қ ырағ ылық кішіпейілділік ә ділеттілік- Алланың «сегіз қ ыры» деген:
| Шоқ ан
Уә лиханов
| Ахмет Байтұ р-сынов
| Мағ жан Жұ мабаев
| Абай Кұ нанба-ев
| Мұ стафа Шокаев
|
|
|
| «Қ арасө здер» ең бегі, «Ескендір» поэмасының авторы ақ ын, композитор, философ:
| Бұ хар-жырау
| Махамбет Ө темисов
| Абай Қ ұ нанба-ев
| Шә кә рім Қ ұ дай-бердиев
| Сә кен Сейфуллин
|
|
|
| «Ү ш анық» ең бегінің авторы, діни ойшыл, ақ ын, композитор, философ:
| Шә кә рім. Қ ұ дайбер-диев
| Алихан Бө кейхан
| Ахмет Байтұ рсынов
| Қ ұ рманғ азы Сағ ыр-
бай ұ лы
| Абай Қ ұ нанбаев
|
|
|
| «Ұ мытылғ ан қ олжазба» ең бегінде адамды тә рбиелеу процесінде «ар- ождан» ғ ылымын енгізу қ ажет деген:
| Абай Қ ұ нанбаев
| Ыбырай Алтын-сарин
| Шә кә рімҚ ұ дай-бердиев
| Мағ жан Жұ мабаев
| Ахмет Бай-тұ рсынов
|
|
|
| Шә кә рім бойынша жан қ ұ штарлығ ының сұ ранысы, оның даму негізі:
| пайда
| борыш
| ар-ождан
| білім
| махаббат
|
|
|
| Орыс философиясы мен ғ ылымында, материалистік дә стү р негізін салғ ан:
| М. Ломоно-сов
| А.Ради- щев
| М. Щерб-атов
| Н.Нови-ков
| И.Шварц
|
|
|
| Екі қ арамақ арсы славянофильдік жә не батысшыл-дық бағ ыттары-ның пайда болуының негізі:
| марксизм
| Кант филосо-фиясы
| Конт филосо-фиясы
| Чаадаев филосо-фиясы
| Плеханов филосо-фиясы
|
|
|
| А.И.Герцен, В.Г.Белинский, Н.Л.Огарев, Н.Г.Чер-
нышевский мы-на бағ ыттың ө кілдері:
| субъектив-тік социология
| орыс марксизмі
| батысшы-лардың
| славяно-фильдер
| орыс масондығ ы
|
|
|
| Славянофильдер Ресей- ө зінің ө зіндік даму жолын табуы керек деп есептеді, оны батыс-еуропағ а қ арсы қ ойды мына негізде:
| правосла-виялық жә не қ ауымдас-тық
| патша-ның шексіз ө з
бетімен билеуші-лігі жә не
басыбай-
лы шаруа
шылығ ы
| террито-риясы болуы
| полиэтникалық
| поликон-фессионал-дық
|
|
|
| Данилевский Н.Я. «Ресей жә не Европа» ең бегінде пайымдайды, тарих бұ л:
| жеке мә дени-тарихи типтердің болуы
| қ оғ амдық тарихи форма-цияның ауысуы
| рух прогресі-нің сана бостан-дығ ына ө туі
| ө ркениет-тің ә леум-меттік немесе табиғ и қ ұ былыс-тардың сұ рақ тар-ына жауап іздестіруі
| тағ ылық -тан
жабайы-
лық қ а
(кү йретушілікке) одан ө ркениет-тілікке ө ту
|
|
|
| Вл. Соловьев философиясы ол:
| неоканти-аншылдық
| натур-филосо-фия
| этника-лық антропо-логизм
| бү ткіл бірлік филосо-фиясы
| субъектив-тік социология
|
|
|
| Вл.Соловьев ә лемнің қ ұ дай-лық жаны ретінде атады:
| хороны
| софияны
| психеейді
| музаны
| талиейді
|
|
|
| Славянофильдердің діни-филосо-фиялық айқ ын-даушы ұ ғ ымы:
| орналасу
| соборлық
| уақ ыт осы
| мә дени-тарихи тип
| ә леуметтік организім
|
|
|
| Вл.Соловьев қ ұ дайдың ә леммен жә не адамзатпен жақ ындасуын мына ұ ғ ым арқ ылы ашады:
| Қ ұ дай бейнесінде-гі адамзат концеп-циясы
| Ғ ылым-прогресс идеясы
| Қ ұ дай эмана-циясы
| Ө лмейтін жан
| ә леуметтік прогресс идеясы
|
|
|
| Хомяков А.С., И.Киреевский, Ю.Самарин, И.С. жә не К.С. Аксаковтар мына бағ ыт ө кілдері:
| субъектив-тік социо-логия
| орыс марксизмі
| батыс-
шылдық
| орыс масон-дары
| славяно-фильдік
|
|
|
| Орыс филосо-фиясы мен ә де-биеттін дезор-лық жасамау идеясын (жаман-дық қ а қ арсы
кү ш кө рсетпеу) дамытқ ан:
| Вл. Маяков-ский
| Вл. Соловьев
| Н.Тол- стой
| Н. Бердя-ев
| Г.Флоров-ский
|
|
|
| Федоров Н.Ф., Циолковский К.Э., Вернадский В., Чижевский А., мына бағ ыт ө кілдері:
| орыс космонизмі
| марксизм
| позитиви-зм
| интуити-визм
| антрополо-гиялық
|
|
|
| Философияда Бердяев Н. Ресейдің бейнесін оймен анық тауда мына ұ ғ ым арқ ылы аяқ талғ ан кө рініске ие болды:
| континент-(мұ хит) ұ ғ ымы
| орыс идеясы
ұ ғ ымы
| софия бейнесі
ұ ғ ымы
| «еуразия-шылдық»
ұ ғ ымы
| орыс революциясында
|
|
|
| Болмыс, тіршілік ету, ө зіндік ұ йымдастыру формасы, атри-буттары жә не іргелі қ ағ идала-ры туралы ілім:
| антология
| онтоло-гия
| гносеоло-гия
| онтогенез
| антрополо-гия
|
|
|
| Дү ниенің барлық қ ұ былыстары мен процестер-інің жалпылық себептік мә селе-лері белгіленетін
ұ ғ ым:
| жү йелілік
| синер-гетика
| детер-минизм
| даму
| тұ тастық
|
|
|
| Сандық жә не сапалық ө згеріс бірлігі бір жү йеде мына ұ ғ ымда бейнеленеді:
| ө лшем
| секіріс
| қ асиет-тері
| сандық
| жү йелік
|
|
|
| Заттың кейбір қ асиеттерінің жиынтығ ы болмағ анда, оның осы зат болудан қ алатыны:
| ө лшем
| сан
| қ айшы-лық
| қ асиет
| сапа
|
|
|
| Қ озғ алысты қ айшылық процесі ретінде қ арастырады:
| метафизика
| диалек-тика
| патрис-тика
| схолас-тика
| атомистика
|
|
|
| Прогресті тү сі-ну байланысты-рылады:
| даму бағ ытының проблема-сымен
| механи-калық қ озғ алыспен
| кең істік жә не уақ ыт тү сінігі-мен
| қ арама-қ айшы-лық ты терістеу-мен
| сапалы ө згеріс-терді терістеумен
|
|
|
| Дү ниені диалек-тикалық тұ рғ ы-дан тү сінудың негізінде жатқ ан:
| даму принципі
| атом туралы ілім
| геоорта-лық
| сцентизм
| дү ниенің ө згермей-тін бастамасы туралтұ жырым:
|
|
|
| Детерминизмде-гі ең негізгі орталық ұ ғ ым:
| секіріс
| себеп
| салдар
| қ айшы-лық
| терістеу
|
|
|
| Таным қ ызметі бағ ытталғ ан болмыс бө лігі:
| таным субъектісі
| табиғ ат
| таным объектісі
| объектив-ті шынайы-лық
| субъективті шынайы-лық
|
|
|
| Талдау арқ ылы бө лшектенген элементтерді ойша бірт тұ тас-тық қ а қ ұ растыру дегеніміз:
| тең еу
| пайымдау
| синтездеу
| идеализациялау
| шектеу
|
|
|
| Белгілі қ ұ былыс-тың заң ды тү рде басқ а қ ұ былыс-ты тудыруы дегеніміз:
| себеп
| салдар
| мә н
| кездей-соқ тық
| мү мкіндік
|
|
|
| Затты қ ұ рама бө лшектеріне ойша бө лу дегеніміз:
| талдау
| синтездеу
| шектеу
| идеолиза-циялау
| пайымдау
|
|
|
| Заттардың қ ажетті шартты, мә нді байланыс-тары мен қ арым-қ атынастары мына ұ ғ ымда бейнеленеді:
| қ ажеттілік
| заң
| категория
| байланыс
| ә рекет
|
|
|
| Субъекті объект-тің мә ніне жеткізетін адекватты білім ө лшемінің сипаты - бұ л:
| мә н
| қ ұ былыс
| ақ иқ ат
| шындық
| жаң ылысу
|
|
|
| Заттағ ы басты, негізгі, анық таушылық мына категорияда бейнеленеді:
| қ ажеттілік
| мә н
| қ ұ былыс
| бө лшек
| бү тін
|
|
|
| Объект туралы тү зетілмейтін шектеулі білімді білдіретін ұ ғ ым:
| салыстыр-малы ақ иқ ат
| абсолют-тік ақ иқ ат
| объектив-
тік ақ иқ ат
| субъекти-втік а |