Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Раздел 1. Глобализация и структура компании
Тема 1. Globalization (Глобализация) ML, Unit 1 Лексика: преимущества и недостатки процесса глобализации, тенденции увеличения/снижения темпа развития экономики, индустрии, уровень жизни, стоимость труда. Основная лексика урока: 1. trend (n) 2. issue (n) 3. welfare benefits 4. welfare system 5. to go global 6. gather pace 7. rule the roost 8. inward-looking 9. to benefit from 10. acquisition 11. to expand overseas 12. remote working 13. flashpoint 14. infuriate 15. phone rage 16. to lose one’s temper 17. to refuse a consignment 18. to respond to customer needs 19. tight deadlines 20. low-pricing strategy 21. fashion-conscious buyer 22. to investigate the reason 23. to complain about, of 24. to observe regulations (cancellation of (the) order) 25. to be underpaid/undervalued 26. era 27. temporarily/permanent 28. attentive/ in attentive 29. concerned/ un concerned 30. sincere/ in sincere 31. efficient/ in efficient 32. helpful/ un helpful 33. patient/ im patient 34. confident 35. confidence 36. extend to Чтение (изучающее): “Flight Plan from Seattle”, “Bad Line on Behaviour”, “IKEA”: с.6-11 ML CB Аудирование: Business Communication: интервью с бизнес-консультантом; радио-программа; деловые разговоры по телефону: с. 6, 9, 10 ML CB Речевые образцы: обмен информацией по телефону (Could you, please, call back?)просьба перезвонить (He isn’t available at the moment. He is in conference, at a meeting…); объяснения (He can’t be disturbed at the moment. Which department does he work in? I’ll check with the personnel department); просьба соединить с адресатом (Could you put me through, please. I’ll put you through to his secretary. He’s on another/the other line.)
Говорение: телефонные диалоги между секретарем и клиентом; менеджером и продавцом; менеджером и покупателем. Грамматические структуры: повторение структуры английского предложения, видо-временных форм английского глагола и их функций (GW4: Unit 1); Решение проблемных ситуаций: Case Study 1, c. 12-13 ML CB Письмо: служебная записка c.144-145 ML WF. Самостоятельная работа: Домашнее чтение: около 30 страниц (аутентичная книга англоговорящего автора). Найти доп. инф-цию о ВТО Unit 1, ML PF; компьютерная программа International Sales: a) Arriving at the Company; b) Their overseas markets. работа с прессой в читальном зале; найти дополнительную информацию https://www.wto.com https://www.washingtonpost.com https://www.ft.com https://www.guardian.com https://www.hbr.harvardbusiness.org https://www.iht.com https://www.timesonline.co.uk https://www.culturalstudies.net
Контрольные вопросы по теме: 1. What is globalization? 2. What are the advantages of globalization? 3. What are the disadvantages of globalization? 4. What are the effects of globalization for Russia/ our region? 5. Which countries – business partners of Russia/ our region can you name? 6. What are the goods imported/exported to Russia/ our region? Тема 1. Company Structure (Структура компании) NIB, Unit 1 Лексика: деятельность компании; структура компании; акционеры; рабочая сила; организационная схема; совет директоров; председатель; управляющий директор; отделы компании; дочерние предприятия Основная лексика урока: 1. account (n), accountant (n), accounting (n) 2. appoint to the post, position 3. approve of sb/sth 4. at the top of 5. be headed by 6. be employed as 7. benefit from 8. respond (v), response (n), responsible, be responsible to sb for sth 9. Board of Directors 10. to carry out 11. Chief Executive Officer 12. concentrate on (v) 13. contract out (v) 14. contribute (v) to sth 15. decline (v), decline (n) in prices 16. decrease (v), (n) 17. diversification (n) 18. division (n) 19. establish (n) 20. headquarters (n) 21. hierarchy (n) 22. implement (v) 23. launch (v), (n) 24. legal department, - affairs 25. location (n) 26. monitor (v) 27. multinational (adj) 28. negotiation(s) (n), negotiate (v) 29. organization chart, - structure 30. personnel (n) 31. staff (n) 32. position (n) 33. promote (v) 34. public relations 35. range, assortment 36. reduce (v), reduction (n) 37. redundancy (n), make sb redundant 38. report to sb on sth 39. research and development (R& D) 40. result in 41. rise (v), rise (n) 42. run a business, start a business, go into business 43. senior manager, top executive 44. outlet (n) 45. share (n) 46. shareholder (n) 47. policy (n), 48. insurance policy 49. company strategy 50. subsidiary (n) 51. supervise (v), supervisor (n) 52. trademark (n) 53. turn out (v) 54. workforce (n) Чтение (просмотровое): The Phillips Story. С. 6. NIB SB Аудирование: Business Communication: описание отделов компании; интервью с менеджером по производственным отношениям. c. 5, 7, 11. NIB SB; Речевые образцы: введение информации: общей и детальной; описание функций отделов; описание организационной структуры компании ее стратегии. Говорение: презентация компании (монолог). Грамматические структуры: повторение существительных и артиклей, порядка слов в английском предложении, местоимения. (GW4: Units 4, 11); Перевод: Re-engineering the Corporation. Business Matters. Письмо: профиль компании Tesco. c. 13. NIB SB), отчет по данным графикам о компании Mannesmann AG. С. 7 NIB WB). Домашнее чтение: около 30 страниц (аутентичная книга англоговорящего автора). Самостоятельная работа: Найти доп. инф-цию о Phillips https://www.phillips.com. Unit 1 NIB WB; компьютерная программа International Sales: a) Arriving at the Company; b) Their overseas markets. работа с прессой в читальном зале; найти дополнительную информацию https://www.wal-mart.com https://www.washingtonpost.com https://www.ft.com https://www.guardian.com https://www.hbr.harvardbusiness.org https://www.iht.com https://www.timesonline.co.uk Контрольные вопросы по теме. 1. Describe the organizational chart of Phillips. 2. What are the main areas of activity of this company? 3. What are its main competitors? 4. Name three different company departments. Describe their functions in the company and their role in the organizational chart. 5. What does CEO do in the company? 6. Who are senior managers or company officers? 7. What’s their role in the company? 8. What should they contribute to the company? 9. What might be the key to company’s success? Give examples. 10. You are one of the senior managers of the company. Tell about your company from the point of view of your position in it. 11. What industry do you see yourself working in? Why? What do you think will be your probable position? 12. Describe changes in the company according to the graphs.
|