Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Тема 15.
Музиканти посміхаються... Як-то раз Клод Дебюссі відправився разом з друзями молодості в Паризьку „Гранд-опера” на прем’єру опери Р. Вагнера „Трістан та Ізольда”. Треба сказати, що в юнацькі роки К. Дебюссі обожнював Р. Вагнера до самозабуття. Один зі шкільних товаришів підчепив Клода: – Ах, облиш, – посміхнувся К. Дебюссі. – Скільки разів тобі доводилося з задоволенням ласувати куркою, проте я не чув, щоб ти почав кудкудакати...
Якось Джузеппе Верді сказав: – Оплески є невід’ємною частиною деяких видів музики, їх слід вписувати в партитуру.
Сергій Рахманінов часто повторював, що у нього вісімдесят п’ять відсотків музиканта... – А на що доводяться інші п’ятнадцять? – запитували його. – Ну, бачте, я ще трішки і людина... Одного разу Ж. Бізе був присутнім на якомусь черговому представленні „Кармен”. У сцені, де Хозе повинен убити героїню ударом стілєта, актор, що грав Хозе, раптом виявив, що не має при собі знаряддя вбивства – забув в гримерній кімнаті... Настала довга невміла пауза, публіка не розуміла, чого Хозе чекає? Нарешті із залу пролунав голос Бізе, що здогадався в чому справа: – Та задуши ти її та й ділу кінець! Хозе так і поступив під бурхливі оплески і регіт в залі.
Жорж Бізе не занадто дорожив своєю славою, розуміючи її ефемерність. – Популярність приходить і йде, а невідомість залишається... – артував він.
Тільки що закінчивши новий твір, М. Равель із захопленням розповідав про нього друзям. – Абсолютно очевидно, що ви їм задоволені і вважаєте його дуже вдалим, – помітив хтось із слухачів. – Стверджувати не беруся, але все-таки дуже сподіваюся, що це так, – відповідав Равель. – В усякому разі, моїй куховарці воно дуже подобається, а це хороша ознака. Ж. Рамо досить часто докоряли в тому, що, створюючи прекрасну музику для своїх опер, він абсолютно не приділяє уваги лібретто і наймає для цієї роботи людей у кращому разі посередніх, а то і зовсім безталанних. Тому тексти його опер просто потворні. – Чи варто говорити про такі дрібниці? – усміхнувся композитор. – Погане лібретто – та хіба в опері це має хоч яке-небудь значення? Дайте мені що завгодно, хоч офіційний протокол, я і з нього зроблю відмінну оперу! Н. Паганіні був не просто розсіяним, він був абсолютно байдужим до подій власного життя. Він не пам’ятав навіть року свого народження і писав, що „народився в лютому 1784 року в Генуї і у своїх батьків був другим сином”. На справі Н. Паганіні народився на два роки раніше і був не другим, а третім сином в сім’ї. До подібних пропусків в пам’яті маестро ставився досить байдуже: „Моя пам’ять знаходиться не в голові, а в руках, коли вони тримають скрипку”. Одного разу Мстіслав Ростропович приїхав в сибірське село і виявив, що виконати в клубі концерт для віолончелі і фортепіано неможливо – піаніно було безнадійно фальшивим. Вихід знайшовся: після невеликої репетиції М. Ростропович заграв перед колгоспниками під акомпанемент баяна. Несподівано на сцену вийшов мужик, підійшов до М. Ростроповича і попросив: – Друже, помовч трохи, дай баян послухати!..
РОЗДІЛ 3 САМОСТІЙНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
|