Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Розвиток джазу в першої чверті ХХ століття
Історія розвитку джазу Джаз виник як з'єднання кількох музичних культур і національних традицій. Спочатку він прибув із африканських земель. Для будь-який африканської музики характерний дуже складний ритм, музика завжди супроводжується танцями, які представляють швидкі притопування іприхлопивания. І на цій платній основі у кінці ХІХ століття склався ще одне музичний жанр - регтайм. Згодом ритми регтайму разом із елементами блюзу дали початок новому музичному напрямку — джазу. Витоки джазу пов'язані з блюзом. Він виник у кінці ХІХ століття як злиття африканських ритмів й європейської гармонії, але витоки його треба шукати з завезення рабів Африки завезеними на територію Нового Світу.Привезенние раби були вихідцями вже з роду свого і зазвичай навіть розуміли одне одного. Необхідність консолідації призвела до об'єднанню безлічі культур як наслідок — до створення єдиної культури (зокрема та Центром музичної) афроамериканців. Процеси змішування африканської музичної культури, й європейської (що також зазнала серйозних змін у Новому Світі) відбувалися починаючи з XVIII століття й у ХІХ столітті призвели до «> протоджаза», та був і джазу зазвичай. Колискою джазу був американський Південь, і Новий Орлеан. Особливість стилю джаз — неповторне індивідуальне виконаннявиртуоза-джазмена. Запорука вічної молодості джазу — це імпровізація. Після появи геніального виконавця, який усе своє життя прожив у ритмі джазу і досі пір залишається легендою — Луї Армстронга, мистецтво виконання джазу побачило нові собі незвичні горизонти: вокальне чи інструментальнеисполнение-соло стає центром всього виступи, змінюючи повністю ставлення до джазі. Джаз — це певний вид музичного виконання, а й неповторна життєрадісна епоха.
Новоорлеанский джаз Тоді терміномновоорлеанский зазвичай визначають стиль музикантів, виконували джаз Нового Орлеані у період 1900 і 1917 роками, і навітьновоорлеанских музикантів, які б грали у Чікаґо і записували платівки, починаючи приблизно з 1917-го протягом 20-х. Цей період джазової історії відомий як і «Епоха джазу». І це поняття також використовується для описи музики, виконуваної у різні історичні періоди представникаминовоорлеанского відродження, що прагнули виконувати джаз у тому самому стилі, як і музикантиновоорлеанской школи. Розвиток джазу в першої чверті ХХ століття Після закриттяСторивилла джаз з регіонального фольклорного жанру починає перетворюватися на загальнонаціональне музичне напрям, розповсюджуючись на північні і північно-східні провінції США. Але його значному поширенню звісно були сприяти лише закриття одного розважального кварталу. Поруч із Новим Орлеаном, у розвитку джазу велике значення від початку грали Сент-Луїс, Канзас-Сіті іМемфис. У Мемфісі XIX століття зародивсярегтайм, звідки потім у період 1890—1903 він поширився з усього північноамериканському континенту. З іншого боку уявлення менестрелів, зі своїми розмаїтою мозаїкою різноманітних музичних течійафроамериканского фольклору від джиги дорегтайма, швидко поширилися повсюди і підготували грунт приходу джазу. Багато майбутні знаменитості джазу починали свій шлях саме уменстрель-шоу. Задовго до закриттяСторивиллановоорлеанские музиканти відправлялися на гастролі з так званими «> водевильними» трупами.ДжеллиРолл Мортон з 1904 року регулярно гастролював в Алабамі, Флориді, Техасі. З 1914 року мав контракт реагував на виступи у Чікаґо. У 1915 року переїжджає до Чикаго та білийдиксилендовий оркестр Тома Брауна. Великі водевільні турне у Чікаґо робив та знаменитий «> Креол Бенд», керованийновоорлеанскимкорнетистом ФреддіКеппардом.Отделившись в свій час від «ОлімпіяБенда», артисти ФреддіКеппарда вже у 1914 року успішно виступали у найкращому театрі Чикаго й одержали пропозицію зробити звукову запис своїх виступів навіть колись «> OriginalDixielandJazz Band», яке, втім, ФреддіКеппард недалекоглядно відхилив. Значно розширили територію, охоплену впливом джазу, оркестри, грали на прогулянкових пароплавах, ходили вгору по Міссісіпі. Ще з кінця ХІХ століття стали популярними річкові поїздки з Нового Орлеану вСент-Пол спочатку на уїк-енд, а згодом і протягом тижня. З 1900 року в цих прогулянкових пароплавах (> riverboat) починають виступатиновоорлеанские оркестри, музика яких стає найпривабливішим розвагою для пасажирів під час річкових турів. У одному з таких оркестрів «> Шугер Джонні» починала майбутня дружина Луї Армстронга, перша джазова піаністка Ліл Хардін. Уriverboat-оркестре іншого піаністаФейтсаМерейбла, виступало багато майбутніхновоорлеанских джазових зірок. Пароплави, які виконували рейси річкою, часто зупинялися на попутних станціях, де оркестри влаштовували концерти для місцевої публіки. Саме через такі концерти стали творчими дебютами дляБиксаБейдербека, ДжессаСтейси і багатьох інших. Ще один знаменитий маршрут пролягала на Міссурі до Канзас-Сіті. У місті, де, завдяки міцним корінняафроамериканского фольклору розвився й остаточнодооформился блюз, віртуозна грановоорлеанских джазменів знайшла виключно благодатну середу. Головним центром розвитку джазової музики до початку 1920-х стає Чикаго, у якому зусиллями багатьох музикантів, присутніх із різних куточків США, створюється стиль, який одержав прізвисько чиказький джаз.
Фре́ нсіс А́ льберт Сіна́ тра Змолоду мав прізвиська Френкі (Frankie) і Голос («the Voice»), пізніше — Містер Блакитні очі (Ol' Blue Eyes), та Старійшина («Chairman of the Board»). Розпочавши кар'єру в епоху свінгу, він досяг успіху в середині 1940-х, ставши кумиром тінейджерів (т. зв. англ. «bobby soxers"), записувався на студії «Columbia Records». В кінці 1940-х зазнав глибокої творчої кризи, і на початку 1950-х сконцентрувався на акторській діяльності. Вже у 1954 він отримав премію «Оскар» як найкращий актор другого плану у фільмі «From Here to Eternity», а починаючи з 1955 повернувся і до музичної діяльності, зайнявшись випуском нових сольних альбомів (лейбл — Capitol Records), які викликали схвальні відгуки критиків. У 1958 він заснував власний лейбл — Reprise Records, на якому випустив альбоми Ring-A-Ding-Ding, Sinatra at the Sands та Francis Albert Sinatra & Antonio Carlos Jobim тощо. Пісні у виконанні Сінатри ввійшли в класику естради, за 50 років активної творчої діяльності записав близько 100 популярних синглів, виконав всі найвідоміші пісні визначних композиторів США — Джорджа Гершвіна, Кола Портера й Ірвінга Берліна. У 1971 році Сінатра оголосив, що йде на пенсію, однак продовжував давати концерти. Серед пізніх його робіт виділяється хіт Theme from New York, New York, записаний у 1980 році. Останній виступ Френка Сінатри пройшов у 1994 році, коли співаку було 78 років.
|