Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Теми повідомлень. 1. Громадянська позиція Лесі Українки у ранніх поетичних творах.
1. Громадянська позиція Лесі Українки у ранніх поетичних творах. 2. Невмирущість духовної краси людини у драмі-феєрії " Лісова пісня". 3. Трагедія України у творах письменниці. 4.У чому краса мистецького слова поетеси? 5.Леся Українка і літературний гурток «Плеяда». 6. Патріотичні мотиви у творчості М. Вороного.
Завдання для самостійної роботи 1. Вивчити напам’ять: 1. “Contra spem spero! ”; 2. Уривок із “Лісової пісні”.
Завдання для самоконтролю Виберіть один правильний варіант відповіді: 1. Вкажіть роки життя і місце народження Лесі Українки: а) 1871-1913 рр., м. Новоград-Волинський; б) 1850-1900 рр., м. Луцьк; в) 1865-1905 рр., м. Київ; г) 1875-1913 рр., м. Кутаїсі. 2. Перша надрукована збірка поезій Лесі Українки: а) «На крилах пісень»; б) «Думи та мрії»; в) «Відгуки»; г) збірка перекладів з Генріха Гейне «Північне море». 3. Вкажіть на особливості композиції драми-феєрії «Лісова пісня»: а) відсутність чіткого поділу на дії і акти; б) композиція драми досить чітка, однак являє собою хронологічну непослідовність розгортання подій; в) у драмі відсутній композиційний центр як такий, кожна дія має сюжетну завершеність; г) наявність двох кульмінаційних вершин: у другій та третій діях. 4. Тема, ідея, проблема " Лісової пісні" мають спільну рису: а) вічність людських змагань за осягнення того, що несе у своїй безсмертній душі Мавка; б) міфопоетичне мислення народної звичаєвої культури, яка стала джерелом образності для Лесі Українки; в) цілісність і особливу завершеність твору; г) єдність людини і природи, попри розвиток технології та цивілізаційні досягнення. 5. Драма, для якої характерне виразне ліричне начало, зіставлення природного і людського, широке використання міфічних і фольклорних образів має назву: а) психологічна драма; б) драматична поема; в) драма-феєрія; г) політична драма. 6. Визначте головну тему драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня»: а) перемога вільного високодуховного життя над обивательщиною, буденщиною; б) віковічна драма нерозділеного кохання (Мавка – Лукаш - Килина); в) одвічна проблема реалізації творчої особистості; г) проблема конфлікту природного життя людини і цивілізаційних форм господарювання. 7. Леся Українка була членом гуртка: а) «Плеяда»; б) «Київська громада»; в) «Жіноча громада», 8. Перша літературна спроба майбутньої поетеси: а) «Надія»; б) «Конвалія»; в) «Любка». 9. Справжнє ім'я Лесі Українки: а) Марія Олександрівна Вілінська; б) Наталія Іванівна Кобринська; в) Лариса Петрівна Косач. 10. Михайлові Драгоманову присвячений цикл поезій: а) «Сім струн»; б) «Сльози-перли»; в) «Пісні про волю». 11. Із скількох циклів складається перша поетична збірка поетеси: а) із 3-х; б) із 6-ти; в) із 4-х. 12. Визначте основний мотив поезії «Стояла я і слухала весну…»: а) мотив пробудження природи і людських сподівань; б) мотив смутку за роками, які минають, за молодістю; в) мотив краси природи; г) соціальні конфлікти, які передаються через зміну пір року. 13. Словами рішучого заклику О, сліз таких вже вилито чимало, Країна ціла може в них втопитись; Доволі вже їм литись, - Що сльози там, де навіть крові мало! 14. Завершується поезія Лесі Українки: а) “Contra spem spero” зі збірки «На крилах пісень»; б) «І все-таки до тебе думка лине…» зі збірки «Думи та мрії» (цикл «Невольничі пісні»); в) «Ворогам» зі збірки «Думи та мрії» (цикл «Невольничі пісні»); г) «Забуті слова» «Думи та мрії» (цикл «Невольничі пісні»). 15. Оспівування краси рідного краю — тема циклу: а) «Ритми»; б) «Подорож до моря»; в) «Пісні про волю».
Лекція 5. Поетична творчість початку ХХ ст.
1. Творча еволюція від романтизму раннього періоду творчості до неоромантизму та символізму. 2. Життєвий і творчий шлях Олександра Олеся. (О.Кандиби). 3. Про поезії: „З журбою радість обнялась...”, „Чари ночі”, „О слово рідне! Орле скутий!..”: неоромантичні, символістські тенденції у творчості: музичність, звукова виразність поезій, майстерність у відтворенні настрою і почуття. 4. Життєвий і творчий шлях Володимира Винниченка, громадська і політична діяльність. 5. Мала проза письменника. Огляд романістики. Драматургія. 6. Неореалізм в українській літературі.
Семінарське заняття 5. Творчість Олександра Олеся та Володимира
|