Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
XVI. О благе мученичестваУ премудрого Соломона: избавит от злых душу мученик 11 верен (Притч. 14, 25). У него же в другом месте: тогда станет в дерзновении мнозе праведник пред лицем оскорбивших его и отметающих труды его. Видящии смятутся страхом тяжким и ужаснутся о преславнем спасении его, и рекут в себе кающеся и в тесноте духа воздыхающе: сей бе, егоже имехом некогда в посмех и в притчу поношения. Безумнии, житие его вменихом неистово и кончину его бесчестну. Како вменися в сынех Божиих и во святых жребий его есть? Убо заблудихом от пути истиннаго и правды свет не облиста нам и солнце не возсия нам; беззаконных исполнихомся стезь и погибели, и ходихом в пустыни непроходимыя, пути же Господня не уведехом. Что пользова нам гордыня? и богатство с величанием что воздаде нам? Преидоша вся она, яко сень (Прем. 5, 1–9). О том же в псалме 115 (ст. 6): честна пред Господем смерть преподобных Его. И в псалме 125 (ст. 5–6): сеющии слезами, радостию пожнут. Ходящии хождаху и плакахуся, метающе семена своя; грядуще же приидут радостию, вземлюще рукояти своя. О том самом в Евангелии от Иоанна: любяй душу свою погубит ю; и ненавидяй души своея в мире сем в живот вечный сохранит ю (12, 25). И в Евангелии от Матфея: егда же предают вы, не пецытеся, како или что возглаголете;... не вы бо будете глаголющии, но Дух Отца вашего глаголяй в вас (10, 19–20). Опять в Евангелии от Иоанна: приидет час, да всяк, иже убиет вы, возмнится службу приносити Богу. И сия сотворят, яко не познаша Отца, ни Мене (16, 2–3). И у Матфея: блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царствие Небесное (5, 10). У него же в другом месте: не убойтеся от убивающих тело, души же не могущих убити; убойтеся же паче могущаго и душу и тело погубити в геенне (10, 28). Также: всяк убо иже исповесть Мя пред человеки, исповем его и Аз пред Отцем Моим, иже на небесех; а иже отвержется Мене пред человеки, отвергуся его и Аз пред Отцем Моим, иже на небесех (10, 32–33). Претерпевый же до конца, той спасен будет (10, 22). О том же и у Луки: блажени будете, егда возненавидят вас человецы и егда разлучат вы и поносят и пронесут имя ваше яко зло, Сына человеческаго ради. Возрадуйтеся в той день и взыграйте, се бо, мзда ваша многа на небеси (6, 22–23). У него же: аминь глаголю вам, яко никтоже есть, иже оставит дом, или родители, или братию, или сестры, или жену, или чада, Царствия ради Божия, иже не приимет множицею во время сие, и в век грядущий живот вечный (18, 29–30). О том и в Апокалипсисе: и егда отверзе пятую печать, видех под олтарем души избиенных за слово Божие и за свидетельство, еже имеяху. И возопиша гласом великим, глаголюще: доколе, Владыко святый и истинный, не судиши и не мстиши крове нашей от живущих на земли? И даны быша комуждо их ризы белы, и речено бысть им, да почиют аще время мало, дондеже скончаются и клеврети их и братия их, имущии избиени быти, якоже и тии (6, 9–11). Там же: по сих видех, и се, народ мног, егоже изчести никтоже может, от всякаго языка и колена, и людий и племен, стояще пред престолом и пред Агнцем, облечены в ризы белы, и финицы в руках их. И возопиша гласом велиим, глаголюще: спасение седящему на престоле Богу нашему и Агнцу... И отвеща един от старец, глаголя ми: сии облеченнии в ризы белыя, кто суть и откуду приидоша? И рех ему: Господи, Ты веси. И рече ми: сии суть, иже приидоша от скорби великия и испраша ризы своя и убелиша ризы своя в крови агнчи. Сего ради суть пред престолом Божиим и служат Ему день и нощь в Церкви Его, и седяй на престоле вселится в них. Не взалчут ктому ниже вжаждут, не имать же пасти на них солнце, ниже всяк зной; яко Агнец, иже посреде престола, упасет я и наставит их на животныя источники вод, и отъимет Бог всяку слезу от очию их (7, 9–10, 13–17). И еще в Апокалипсисе: побеждающему дам ясти от древа животнаго, еже есть посреде рая Божия. Буди верен даже до смерти, и дам ти венец живота (2, 7, 10). Блажен бдяй и блюдый ризы своя, да не наг ходит и узрит срамоту его (16, 15). О том самом и во Втором послании Павла к Тимофею: аз уже жрен бываю, и время моего отшествия наста. Подвигом добрым подвизахся, течение скончах, веру соблюдох. Прочее убо соблюдается мне венец правды, егоже воздаст ми Господь в день он, праведный судия; не токмо мне, но и всем возлюбльшим явление Его (4, 6–8). И в Послании к Римлянам: есмы чада Божия; аще же чада, и наследницы; наследницы убо Богу, снаследницы же Христу, понеже с Ним страждем да и с Ним прославимся (8, 16–17). О том же и в псалме 118 (ст. 1, 2): блажени непорочнии в пути, ходящии в закони Господни. Блажени испытающии свидения 12 Его. Данная страница нарушает авторские права? |