Студопедия

Главная страница Случайная страница

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Жүніптіктен ғұсыл қалай алынады және қандай жағдайларда ғұсыл сүннет болады?






Аллаһ тағ ала Қ ұ ран Кә рімде намаз оқ уымыз ү шін дә рет алуымызды бұ йырғ ан соң, жү ніп кезімізде ғ ұ сыл қ ұ йынуымызды бұ йырады:

)ي َ ا أ َ ي ّ ُ ه َ ا ا ل ّ َ ذ ِ ي ن َ آ م َ ن ُ و ا ْ إ ِ ذ َ ا ق ُ م ْ ت ُ م ْ إ ِ ل َ ى ا ل ص ّ َ ل ا ة ِ ف ا غ ْ س ِ ل ُ و ا ْ و ُ ج ُ و ه َ ك ُ م ْ و َ أ َ ي ْ د ِ ي َ ك ُ م ْ إ ِ ل َ ى ا ل ْ م َ ر َ ا ف ِ ق ِ و َ ا م ْ س َ ح ُ و ا ْ ب ِ ر ُ ؤ ُ و س ِ ك ُ م ْ و َ أ َ ر ْ ج ُ ل َ ك ُ م ْ إ ِ ل َ ى ا ل ْ ك َ ع ْ ب َ ي ن ِ و َ إ ِ ن ك ُ ن ت ُ م ْ ج ُ ن ُ ب ا ً ف َ ا ط ّ َ ه ّ َ ر ُ و ا ْ (

«Ей иман келтіргендер, намазғ а тұ рар кездерің де беттерің ді жә не қ олдарың ды шынтақ тарғ а дейін жуың дар. Бастарың а мә сх жасап, аяқ тарың ды тобық тарғ а дейін (жуың дар). Егер жү ніп болсаң дар (ғ ұ сыл қ ұ йынып) тазаланың дар..». «ا ل غ س ل» - «ғ ұ сыл» сө зі денені толық жуу немесе жуыну, шомылу деген мағ ыналарды береді. Ғ ұ сылдың шариғ аттық мағ ынасы: таза судың бү кіл денеге арнайы жолмен қ ұ йылуы.

Ғ ұ сыл қ ұ йынғ анда адамның қ айраттылығ ы жаң арып, сергектігі артады. Ө йткені шә уеттің бө лінуімен пайда болғ ан бой дә ретсіздік адам организміне жағ ымсыз ә серін тигізеді. Бұ л жағ ымсыз ә сер жуынумен немесе суғ а шомылумен жойылады. Сондай-ақ мұ сылманғ а ә рдайым таза ә рі сергек жү руге дағ дыландырады. Пайғ амбарымыз (саллаллаһ у алайһ и уа саллам) айтқ андай: «Тазалық - иманның жартысы». Шаһ ауаттық сезіммен шә уеттің бө лінуі. Ә бу Саъид ә л-Хұ дри, Аллаһ тағ ала оғ ан разы болсын, Аллаһ тың елшісінің (саллаллаһ у алайһ и уа саллам) былай дегенін айтты: «Су ғ а тү су шә ует бө лінсе ғ ана (жасалады)». Шә ует ер кісінің бел сү йегі мен ә йел кісінің кеуде сү йегінен бө лінеді. Шә ует ер мен ә йелінің жақ ындасуымен, не ұ йқ ы кезінде, не қ ұ мартып қ араумен жә не не ө зін-ө зі лә заттандырумен бө лінеді. Ү мму Салама, Аллаһ тағ ала оғ ан разы болсын, былай деді:

)ج ا ء ت أ م س ل ي م إ ل ى ا ل ن ب ي ص ل ى ا ل ل ّ ه ع ل ي ه و س ل م ف ق ا ل ت: ي ا ر س و ل ا ل ل ّ ه إ ن ا ل ل ّ ه ل ا ي س ت ح ي م ن ا ل ح ق ف ه ل ع ل ى ا ل م ر أ ة م ن غ س ل إ ذ ا ا ح ت ل م ت ؟ ف ق ا ل ر س و ل ا ل ل ّ ه ص ل ى ا ل ل ّ ه ع ل ي ه و س ل م: (ن ع م إ ذ ا ر أ ت ا ل م ا ء). ف ق ا ل ت أ م س ل م ة: ي ا ر س و ل ا ل ل ّ ه و ت ح ت ل م ا ل م ر أ ة ؟ ف ق ا ل: (ت َ ر ب َ ت ْ ي د ا ك ف ب م ي ش ب ه ه ا و ل د ه ا)

Ү мму Сулайм, Аллаһ тағ ала оғ ан разы болсын, пайғ амбарғ а (саллаллаһ у алайһ и уа саллам) келіп былай дейді: «Аллаһ тың елшісі-ау, ә лбетте, Аллаһ тағ ала шындық ты айтуда ұ ялмайды. Ә йел кісі ұ йқ ы кезінде жыныс лә ззатын сезсе, ғ ұ сыл қ ұ йынуы қ ажет пе?». Аллаһ тың елшісі (саллаллаһ у алайһ и уа саллам): «Ә рине, егер бө лініп шық қ ан су байқ аса»-дейді. Сонда Ү мму Салама одан: «Ә й, Аллаһ тың елшісі! Ә йел кісіден су бө ліне ме?»-деп сұ райды. Ол (саллаллаһ у алайһ и уа саллам): «Ә рине, ә йтпесе, бала анасына қ алай ұ қ сауы мү мкін?»-дейді.

Ажылық анық тамасын айтың ыз? Ихрамдағ ы тим салынғ ан нә рселерден ү шеуін атаң ыз. Қ ұ раннан немесе сү неттен дә лел келтір.

Қ ажылық тың анық тамасы: Араб тілінде қ ажылық " ا ل ح ج " деп айтылады. " ا ل ح ج " сө зінің тілдік мағ ынасы - ұ лық тұ тқ ан нә рсеге талпыну жә не ниеттену, оны мақ сат тұ ту. шариғ аттағ ы мағ ынасы: балиғ атқ а толғ ан, ақ ыл – есі дұ рыс, денсаулығ ы сау ә рі қ аражат мү мкіншілігі табылғ ан ә р мұ сылманның Аллах ү шін ғ ұ мырында бір марте шариғ ат белгілеген мерзімде арнайы шарттарғ а тә уелді қ ұ лшылық рә сімдерін орындауғ а дара тағ айындалғ ан қ асиетті орынды зиярат етуі. Қ ажылық хижраның тоғ ызыншы жылының соң ғ ы кү ндерінде Аллаһ тағ аланың мына аятымен парыз етілді:

﴿ و َ ل ِ ل ّ ه ِ ع َ ل َ ى ا ل ن ّ َ ا س ِ ح ِ ج ّ ُ ا ل ْ ب َ ي ْ ت ِ م َ ن ِ ا س ْ ت َ ط َ ا ع َ إ ِ ل َ ي ْ ه ِ س َ ب ِ ي ل ا ً و َ م َ ن ك َ ف َ ر َ ف َ إ ِ ن ّ َ ا ل ل ه غ َ ن ِ ي ّ ٌ ع َ ن ِ ا ل ْ ع َ ا ل َ م ِ ي ن َ ﴾ «Аллаһ алдында Қ ағ баны қ ажылық ету - адамдарғ а парыз етілді, ә рине, кімнің оғ ан амал табуғ а шамасы келсе. Ал кім қ арсы келсе, ә лбетте, Аллаһ ә лемдерге мұ қ таж емес». Еркек пен ә йелге ортақ тыйымдар:

1 - Шашын кесуіне, қ ырқ уына жә не денесіндегі қ ылды алуына болмайды. Сондай-ақ оғ ан біреудің шашын алуына да болмайды. Аллаһ тағ ала Қ ұ ран Кә рімде айтады:

﴿ و َ ل ا َ ت َ ح ْ ل ِ ق ُ و ا ْ ر ُ ؤ ُ و س َ ك ُ م ْ ح َ ت ّ َ ى ي َ ب ْ ل ُ غ َ ا ل ْ ه َ د ْ ي ُ م َ ح ِ ل ّ َ ه ُ ﴾ «..Қ ұ рбандық малы ө з орнына жетпейінше шаштарың ды алмаң дар..». Шаш ұ йпалақ танғ ан болса да қ ажылық тың кө ркі саналады. Ибн Омар, Аллаһ тағ ала оғ ан разы болсын, былай деді: (ق ا م ر ج ل إ ل ى ا ل ن ب ي ص ل ى ا ل ل ّ ه ع ل ي ه و س ل م ف ق ا ل: م ا ا ل ح ا ج ؟ ق ا ل ا ل ن ب ي ص ل ى ا ل ل ّ ه ع ل ي ه و س ل م: (ا ل ش ّ َ ع ِ ث ا ل ت ّ َ ف ِ ل) Бір кісі пайғ амбарғ а (саллаллаһ у алайһ и уа саллам) келіп: «Қ ажылық дегеніміз не?» -деп сұ рады. Пайғ амбар (саллаллаһ у алайһ и уа саллам) оғ ан: «Қ ажылық дегеніміз - жағ ымсыз иісті, ұ йпалақ танғ ан шаш»-деді.

2 - Ә тір қ олдануы. Ибн Омар, Аллаһ тағ ала оғ ан разы болсын, былай деді:

(أ ن ر ج ل ا ً ق ا ل: ي ا ر س و ل ا ل ل ّ ه م ا ي ل ب س ا ل م ح ر م م ن ا ل ث ي ا ب ؟ ق ا ل ر س و ل ا ل ل ّ ه ص ل ى ا ل ل ّ ه ع ل ي ه و س ل م: (... و ل ا ت ل ب س و ا م ن ا ل ث ي ا ب ش ي ئ ا ً م س ه ا ل ز ع ف ر ا ن أ و ا ل و ر س)

Бір кісі: «Ә й, Аллаһ тың елшісі, ихрамдағ ы кісі қ андай киім киеді?»-деп сұ райды. Аллаһ тың елшісі (саллаллаһ у алайһ и уа саллам): «...Запырангү лмен хош иістенген жә не сары тү ске боялғ ан киімдердің ешқ айсысын кимең дер»-дейді. Сол секілді ихрамды кісіге хош иісті нә рселерді иіскеуге жә не хош иіс араласқ ан сусын ішуге де болмайды. Жә бир ибн Абдулла, Аллаһ тағ ала оғ ан разы болсын, ө зінен:

(أ ن ه س ئ ل ع ن ا ل ر ي ح ا ن أ ي ش م ه ا ل م ح ر م ، و ا ل ط ي ب ، و ا ل د ه ن ، ف ق ا ل: ل ا) «Ихрамда ғ ы кісінің райханды, ә тірді жә не хош иісті майды иіскеуге бола ма»-деп сұ ралғ анда ол: «Жоқ»-деп жауап береді.

3 - Тырнақ алуғ а болмайды. Ихрамдағ ы кісіге ө з тырнағ ын да, біреудің тырнағ ын да алуғ а болмайды. Тек қ ана сынғ ан тырнақ ты алып тастауғ а болады. Ибн Аббас, Аллаһ тағ ала оғ ан разы болсын, ихрамдағ ы кісіге қ атысты былай деді: (و إ ذ ا ا ن ك س ر ظ ف ر ه ط ر ح ه) «...Егер тырнағ ын сындырып алса, оны алып тастасын».


Поделиться с друзьями:

mylektsii.su - Мои Лекции - 2015-2024 год. (0.006 сек.)Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав Пожаловаться на материал