Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Программалар коды терезесі
Код терезесі –программа мә тінін қ ұ рып, жө ндеуге арналғ ан. Бұ л мә тін арнайы ереже бойынша қ ұ рылады жә не программаның жұ мыс алгоритмін сипатайды. Мә тінді жазу ережелерінің жиынтығ ы программалау тілі деп аталады. Delphi жү йесіне Объект Pascal программалау тілі пайдаланылады. Ол кең нен таралғ ан PascaІ тілінің кең ейтілген, жетілдірілген нұ сқ асы, оны алғ аш рет швецариялық ғ алым Н.Вирт 1970 жылы ұ сынғ ан жә не оны Borland коорпорациясының қ ызметкерлері жетілдірілді (олардың қ ұ рғ ан тілдері Turbo Pascal, Borland Pascal жә не Object Pascal деп аталады). Ең алғ ашында Код терезесіне толық қ анда Windows терезесі ретінде бос форманы басқ аруды қ амтамасыз ететін алғ ашқ ы шағ ын мә тін шығ ады. Жобамен жұ мыс барысында программист оғ ан программаны басқ аруды жү зеге асыратын алғ ашқ ы толық тырулар жасайды. Тіпті қ арапайым программа қ ұ ру ү шін программа кодын қ ұ рып ө згертуге, жө ндеуге тура келеді, тө менде код терезесімен жұ мыс істеудің негізгі тә сілдері келтіріледі. Жаң а жобаны ашқ аннан кейін тө мндегідей жолдар кө рінеді: Unit Unit1; Interface Uses Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs; Type TForm1=class(Tform) Private { Private Declartions} Public {Public Declarations} End; Var Form1: TForm1; Implementation {SR*.DFM} End. Delphi бұ л жолдрды жаң а форма ү шін код терезесіне авторматты тү рде қ ояды. Код терезесі программаның жұ мысы басталғ аннан кейінгі жағ ын қ арастырады. Ал форма терезесі оның сыртқ ы кө рінісі. Екі терезе бір-бірімен тығ ыз байланысты, Delphi ортасы Unit Unit1; жә не Implementation жолдрының арасына қ ажетті жолдарды қ ояды. Ә зір бұ л мә тін бө лігіне ө згеріс енгізбейміз. Кейінірек программаның мә тін терезесіне {SR*.DFM} Жә не End. жолдарының арасына қ ажетті мә тінді енгіземіз. Терезеге жаң а жол енгізу ү шін қ ажеті орынғ а курсорды келтіріп, клавиатурадан мә тін енгіземіз. Программадағ ы кеткен қ атені жө ндеу BS жә не Delete клавиштарының кө мегімен жү зеге асырылады. Егер толық жолды ө шіру қ ажет болса, онда CTRL+Y клавиштер комбинациясы басылады. Мә тіндегі соң ғ ы ө згерісті алып тастау ү шін (отмена) CTRL+Z немесе менюден Edit/Undo командадлары пайдаланылады. Код терезесімен бірге ә детте, Code Exploler броузер терезесі де екпінді болады, ол терезеде кодтың жолдары кө п болғ ан жағ дайда керекті элементті іздеуді жең ілдету ү шін пайдаланылады. Броузер терезесіндегі элементті тышқ анмен екі рет белгілеу сә йкес объектіні сипаттау ү шін код терезесіне курсорды орналастырады немесе оны алғ ашқ ы сақ тау кезінде орындалады. Аса кү рделі емес оқ у програманларын қ ұ руда броузер терезесін жауып қ оюғ а болады. Броузер терезсін шығ ару ү шін View Explorer терезесін таң даймыз. 6-нұ сқ ада код терезесінің «Code» жә не «Diagram» еген бетері бар. Алғ ашқ ыда бұ л бет бос болады, оны толтыру ү шін Инспектор терезесінен компоненттік байланыстыратын тышқ анмен тасымалдап ә келу қ ажет. Диаграммалар ө рісіне компенттрді тасымалдауда SHIFT клавишін басып ұ стап тұ рып, қ ажетті орынғ а қ ойғ аннан кейін, тышқ анның сол жақ клавишін басу жеткілікті. Диаграммалар бетін басып шыаруғ а болады. Тапсырма: Келесі ә рекеттерді орындайтын программа қ ұ ру: 1. Программаны жү ктегеннен кейін келесі терезе ашылу керек
2. Программадан шығ у ү шін тыщқ ан батырмасын ЗАКРЫТЬ батырмасына шертің із Тапсырманы орындауғ а ә дістемелік нұ сқ аулар: 1. Жаң а жоба қ ұ рың ыз 2. Формағ а келесі компоненттерді орналастырың ыз: Label жә не Button. 3. Келесі ә рекеттерді орындаң ыз:
4. Жобаны сақ таң ыз, жү ктең із, тексерің із.
Ұ сынылатын ә дебиеттер: [1-9] Бекіту сұ рақ тары: 1. Delphi ортасының жұ мысы қ алай басқ арылады? 2. Негізігі терезенің атқ аратын қ ызметі қ андай жә не ол қ андай бө лімдерден тұ рады? 3. Пиктографиялық батырмалардың қ ызметі қ андай жә не олар қ аншағ а бө лінген? Қ алай аталады? 4. Компонент дегеніміз не? 5. Delphi ортасының компоенттер палитрасының қ ызметі қ андай? 6. Форма терезесінің міндеті не? 7. Объектілер тармағ ы терезесі қ андай қ ызмет атқ арады? 8. Объектілер инспекторы терезесі қ андай қ ызмет атқ арады? 9. Программалар коды терезесінің қ ызметі қ андай ол форма терезесімен қ алай байланысады? 10. Программалар коды терезесі ашылғ анда Delphi ортасы қ андай жолдары авторматты тү рде шығ арады? 11. Броузер терезесінің қ ызметі не жә не ол қ алай шақ ырылады?
|