Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Тести до змістового модуля. «Формування граматичної, фонематичної, художньо-мовленнєвої компетенції дітей»
«Формування граматичної, фонематичної, художньо-мовленнєвої компетенції дітей» 1. Граматика має розділи: 1) Фонетика; 2) Морфологія; 3) Синтаксис; 4) Пунктуація. 2. Граматична правильність мовлення повинна стати звичкою. Ці слова адресують: 1) О.Гвоздеву; 2) К.Ушинському; 3) Ф.Сохіну; 4) А.Богуш. 3. Праця «Формирование грамматического строя русского языка» належить: 1) К.Ушинському; 2) Є.Тихеєвій; 3) О.Гвоздеву; 4) Ф.Сохіну. 4. О.Гвоздевдошкільний вік відносить: 1) до першого періоду засвоєння граматичної будови мовлення; 2) до другого періоду засвоєння граматичної будови мовлення; 3) до третього періоду засвоєння граматичної будови мовлення. 5. Типові граматичні помилки у мовленні дітей: 1) заміна свистячих шиплячими звуками; 2) вживання автономних слів; 3) у словотворенні, словозміні, синтаксисі; 4) недостатній розвиток фонематичного слуху. 6. Книга «Від двох до п'яти» написана: 1) К.Чуковським; 2) В.Сухомлинським. 7. Шляхи формування граматичної правильності мовлення у дітей: 1) систематичне проведення занять з різних розділів програми; 2) перевірка дитячого мовлення та попередження помилок; 3) наявність дидактичних посібників; 4) використання технічних засобів навчання; 5) виправлення допущених помилок; 6) наявність правильного зразка для наслідування; 7) розвиток слухової уваги; 8) спільна робота дитячого садка і сім'ї; 9) розвиток мовно-рухового аналізатора. 8. Формування граматичної правильності мовлення відбувається: 1) на комплексних і тематичних мовленнєвих заняттях; 2) на заняттях з художньої літератури; 3) на заняттях з грамоти. 9. Найефективнішим методом формування граматичної правильності мовлення є: 1) дидактичні ігри та дидактичні вправи; 2) переказування; 3) картинки; 4) складання розповіді з використанням слова, в якому діти допускають помилки. 10. Словотворення — це: 1) придумування дітьми казок; 2) складання римівок; 3) активний процес неусвідомленого створення нових слів і граматичних форм на основі чуття рідної мови; 4} закономірне явище засвоєння дітьми фонетичного боку мови. 11. До дитячих інновацій належать: 1) дитяча етимологія спів; 2) автономні слова; 3) конструювання нових слів; 4) розширення або звуження значення слів; 5) складання римівок. 12. Теоретичними засадами виховання звукової культури мовлення є вивчення: 1) граматики; 2) лексики; 3) грамоти; 4) фонетики. 13. Засоби інтонаційної виразності мовлення: 1) фонематичний слух; 2) мелодійність мовлення; 3) слухова увага; 4) темп; 5) ритм; 6) тембр; 7) мовленнєве дихання; 8) фразовий і логічний наголо^, 14. Немовленнєве дихання відбувається: 1) ритмічно: вдих, видих, пауза; 2) вдих короткий, видих довгий. 15. Тембр голосу: 1) підвищення чи пониження тону; 2) вимова звуків з певною силою; 3) якісне забарвлення голосу. 16. Орфоепічна правильність мови: 1) правильні артикуляція і дикція; 2) складова частина звуковимови; 3) дотримання норм і правил літературної української мови. 17. Загальні недоліки мови у дошкільників: 1) вікові, фізіологічні недоліки мови; 2) пропуски звуків; 3) пом'якшення приголосних звуків; 4) мовні патологічні вади в мові старших дошкільників; 5) мовні зрушення внаслідок неправильного розвитку мовно-рухового апарату (вроджені чи набуті); 6) промовляння слів при малій рухливості губ і зубів. 18. Перевірку звуковимови у дітей доцільно проводити: 1) з підгрупою дітей; 2) Індивідуально; 3) зі всією групою дітей. 19. Найефективнішим методом обстеження звуковимови у дітей є: 1) розмова на близькі, знайомі теми; 2) запропонувати дитині розказати казку чи прочитати напам'ять знайомий вірш; 3) дидактична вправа; 4) дидактичні картинки, іграшки, в словах-назвах яких важкі для вимови звуки є у З позиціях (на початку, в середині, і в кінці слова). 20. Провідним методом виховання звукової культури мовлення є: 1) дидактичні ігри та вправи; 2) чистомовки; 3) логоказки; 4) розповіді зі звуконаслідуванням; 5) швидкомовки. 21. Прийоми виховання звукової культури мовлення: 1) вірші; 2) лічилки; 3) показ артикуляції звуків; 4) імітація правильної звуковимови; 5) зразок мовлення вихователя; 6) настільно-друковані ігри; 7) відображена та сумісна мови; 8) рухливі ігри. 22. Найкращий тип мовленнєвого дихання: 1) верхньогрудне; 2) діафрагмальне; 3) змішане. 23. Головні реакції у дітей 1-го року життя: 1) крик; 2) слово; 3) гудіння; 4) лепет; 5) речення; 6) гукання. 24. Чинники художньо-мовленнєвої компетенції: 1) мовленнєва; 2) лексична; 3) когнітивно-мовленнєва; 4) театрально-ігрова; 5) фонетична; 6) поетично-емоційна; 7) оцінювально-етична; 8) діамонологічна; 9) виразно-емоційна; 10) комунікативна. 25. Здатність дитини свідомо аналізувати поведінку героїв художнього твору, висловлювати своє ставлення до них, мотивувати свої моральні та естетичні оцінки складає зміст компетенції: 1) театрально-ігрової; 2) комунікативної; 3) оцінювально-етичної; 4) когнітивно-мовленнєвої; 5) лексичної; 6) виразно-емоційної. 26. Фольклорні твори поділяють на: 1) ігровий фольклор; 2) твори кращих зарубіжних письменників (класиків і сучасних); 3) народнопоетичні твори; 4) твори письменників-класиків; 5) казки. 27. Художня література виконує низку функцій: 1) інформаційно-освітню; 2) регулювальну; 3) розважальну; 4) вказівну; 5) планувальну; 6) культуроносну; 7) історичну; 8) національно-духовну; 9) виховну; 10) естетичну; 11) комунікативну. 28. Складовими в структурі художньо-мовленнєвої діяльності є: 1) комунікативно-мовленнєва діяльність; 2) сприймання на слух та розуміння дітьми змісту художніх творів; 3) мовленнєві вміння; 4) театралізована діяльність; 5) відтворення змісту і виконавча діяльність; 6) мовленнєві навички; 7) творчо-імпровізаторська діяльність. 29. Бесіди за змістом художніх творів: 1) вступна; 2) за запитаннями автора твору; 3) як відтворення прочитаного; 4) в зв'язку з прочитаним; 5) етична; 6) супроводжувальна; 7) на розуміння дітьми жанрів художнього твору; 8) узагальнювальна; 9) дидактична. 30. Прийоми активізації дітей на заняттях з художньої літератури: 1) елемент драматизації; 2) написання листа літературному герою; 3) пояснення; 4) словесний малюнок; 5) психологічний аналіз рис характеру та особливостей героя; 6) дидактична вправа. 31. Літературні ранти проводяться з дітьми: 1) всіх вікових груп; 2) молодшого дошкільного віку; 3) середньої групи; 4) старшої групи. 32. Провідною формою роботи з художньою літературою є: 1) художньо-мовленнєва діяльність; 2) заняття з художньої літератури; 3) повсякденне життя; 4) читання та розповідання художніх творів. 33. Типи занять з художньої літератури: 1) фронтальні, групові, індивідуально-групові, індивідуальні; 2) індивідуальні; 3) групові. 34. Заучування віршів проводиться: 1) всією групою; 2) індивідуально; 3) по групах. 35. Знайомі оповідання та казки пропонують дітям для переказу: 1) на заняттях з розвитку мовлення; 2) на заняттях з художньої літератури. 36. Після читання та розповідання художніх творів в усіх вікових групах проводять: 1) розмову; 2) анкетування; 3) бесіду за змістом художнього твору; 4) етичну бесіду. 37. Етичні бесіди як самостійне заняття проводяться з дітьми: 1) всіх вікових груп; 2) старшого дошкільного віку; 3) середньої, старшої вікових груп. 38 Етична бесіда як прийом навчання після читання художнього твору використовується: 1) в усіх вікових групах; 2) у старшій групі; 3) у IIмолодшій, середній групах. 39. Чергування дітей у куточку книги вводяться: 1) у середній групі; 2) у старшій групі; 3) з IIмолодшої групи. 40. Види малюнків: 1) художній; 2) лінійний; 3) графічний; 4) світлотіньовий; 5) умовний. 41. Основні зображувальні засоби ілюстрацій: 1) лінія; 2) контур; 3) штрих; 4) тон; 5) колір. 42. Умовний малюнок — це: 1) малюнок з допомогою графічних ліній, типу замальовок, етюдів; 2) стилізоване, спрощене площинне зображення; 3) передача образів, предметів у реальному плані, з передачею їх об'єму. 43. Інсценізація — це: 1) творче розігрування в ролях художнього літературного твору, передача характерних рис його героїв; 2) точне і послідовне відтворення авторського літературного твору. 44. Інсценізація проводиться з дітьми: 1) старшої групи; 2) середньої групи; 3) всіх вікових груп. 45. Гра-драматизація: 1) потребує спеціального тренування; 2) не потребує спеціального тренування.
|