Студопедия

Главная страница Случайная страница

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Інтерпретація результатів






1. Аналіз структури «Малюнка сім’ї»

На своєму малюнку досліджуваний зобразив свою сім’ю у повному складі. Це свідчить про те, що він переживає емоційне благополуччя у сім’ї.

2. Розташування членів сім’ї

На малюнку члени сім’ї досліджуваного не тримаються за руки, що свідчить низький рівень згуртованості родини, та низький рівень емоційного зв'язку. Всі члени родини знаходяться в одному просторі, проте розділені між собою якимись об’єктами. Дві фігури (мама і тато) на малюнку знаходяться приблизно на однаковій відстані одна від одної, що може свідчити про їх теплі позитивні міжособистісні зв’язки членів родини. Себе досліджуваний розташував на найбільшій відстані від усіх членів сім’ї, що є свідченням відокремленості у спілкуванні, бар’єр.

3. Аналіз особливостей намальованих фігур

Варто звернути увагу, що досліджуваний на своєму малюнку відобразив лише певні деталі тіла своїх персонажів, лише голову. В процесі малювання членів родини використано 1 колір (сірий). Це може свідчити про холодні емоційні взаємини досліджуваного зі своєю родиною.

Досліджуваний не адекватно сприймає членів своєї сім’ї та свій «Я-образ». Про це свідчать розміри фігур та їх презентація на самому малюнку. Маму з татом досліджуваний намалював приблизно однакового розміру, що свідчить про рівність їх позицій у сім’ї, себе досліджуваний намалював більшим за розмірами порівняно з батьками, а молодшого брата більшим від себе. Бабусю досліджуваний зобразив у вигляді фігури, яка єднає всіх членів сім’ї, проте себе до цього він не долучив.

Варто відмітити і абсолютний розмір фігур стосовно аркушу паперу – персонажі зображені на малюнку різної висоти, що може свідчити про не адекватність дитини, відсутність адекватного сприймання тих подій і явищ, що відбуваються довкола.

Досліджуваний намалював всіх членів своєї родини без рук, що може свідчити про недостатній емоційний зв’язок з нею.
Голова. Голова є центром локалізації «Я», інтелектуальної і перцептивної діяльності; обличчя - найважливіша частина тіла в процесі спілкування. На малюнку у всіх членів родини зображено голову, але також у всіх персонажів відсутні вуха, що може свідчити про певні проблеми у сфері спілкування між членами родини. Вираз обличчя. У всіх членів родини зображено усміхнене обличчя. Проте це може бути своєрідним «штампом» і не означатиме той факт, що дитина так сприймає оточуючих.

4. Аналіз процесу малювання

Першою фігурою досліджуваний зобразив себе, що свідчить про зосередженість на власній сосбистості, наступним була намальований братик який є найбільш значимою і найбільш емоційно близькою людиною для досліджуваного, далі досліджуваний зобразив маму, тата та бабусю, котра своєю фігурою об’єднує всіх членів сім’ї.

В процесі малювання досліджуваний не коментував свій малюнок, працював досить зосереджено і впевнено.


Поделиться с друзьями:

mylektsii.su - Мои Лекции - 2015-2024 год. (0.006 сек.)Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав Пожаловаться на материал