Студопедия

Главная страница Случайная страница

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Курс, барлық мамандықтар бойынша білім алушылар үшін 4 страница






А) Ө ндіргіш кү штер мен ө ндірістік қ атынастар

В) Ә леуметтік-экономикалық

С) Ө ндіру тә сілі

D) Ө ндірістік қ атынастар жү йесі

Е) Материалды игіліктерді ө ндіру

 

257. Танымның объектісі дегеніміз не?

А) Зерттеуге жататын дү ниенің фрагменттері (бө ліктері)

В) Дү ниеде жоқ нә рсе

С) Адамнан дербес болып тұ рғ ан нә рсе

D) Адамнан тыс жайғ асып тұ рғ ан зат, қ ұ былыс

Е) Танымның субъектісі

 

258. Гносеология дегеніміз:

А) Танымның формалары жә не заң дылық тары туралы ілім

В) Шынайы заттар туралы ілім

С) Материя туралы ілім

D) Объектілердің тү рлері туралы ілім

Е) Болмыс туралы ілім

 

259. Сезімдік таным дегеніміз не?

А) Сезім мү шелерімен заттардың қ асиеттері тікелей бейнеленетін, тү йсік жә не қ абылдау тү ріндегі таным

В) Кү нделікті тіршілікпен байланысты таным

С) Абстрактылы философиялық таным

D) Сезімдер мен кү йзеліс, уайымдау

Е) Нақ тылы ғ ылыми таным

 

260. Сезімдік танымның формалары:

А) тү йсік, қ абылдау, елестету

В) тү йсік, елестету, ұ ғ ым

С) елестету, ой-тұ жырым, қ абылдау

D) қ абылдау, тү йсік, елестету

Е) елестету, ой-тұ жырым, ұ ғ ым

 

261. Сананың, ақ ыл-ойдың тітіркену арқ ылы болатын сезіну қ абілеті:

А) Тү йсік

В) Тезис

С) Теология

D) Тендер

Е) Теизм

 

262. «Бақ ылаудың негізінде қ алыптасқ ан материалдық заттың біртұ тас бейнесі». Бұ л анық тама

сезімдік танымның қ ай элементіне қ атысты?

А) қ абылдау

В) тү йсік

С) тү сінік

D) эмоция

Е) бақ ылау

 

263. Ойлаудың негізгі формаларын атаң ыз:

А) ұ ғ ым, пікір, ой тұ жырымы

В) пайым, ақ ыл-ой, интеллект

С) есте сақ тау, ақ ыл, тұ жырымдау

D) даналық, ақ ыл-ой, ғ ұ ламалық

Е) ақ ыл-ой, интеллект, парасат

 

264. Ұ ғ ым дегеніміз не?

А) Заттар мен қ ұ былыстардың жалпы, мә нді қ асиеттерін бейнелейтін ойлаудың тү рі

В) Бір нә рсені сезу

С) Заттың бейнесі

D) Ойдың бө лігі

Е) Бір нә рсе туралы тү сінік

 

265. Ақ иқ ат дегеніміз не?

А) білімнің шындық қ а сә йкестігі

В) пайдалы табысқ а жеткізетін білім

С) авторитетті пікір

D) ғ алымдардың шартты келісімінің нә тижесі

Е) заттар мен қ ұ былыстардың ө здерінің объективтік жағ дайы

266. Қ ай білім объективтік ақ иқ ат болып табылады?

А) мазмұ ны адамғ а да, адамзатқ а да тә уелді емес, объективті дү ниені кө рсететін білім

В) категориялар, теориялар, заң дарда объективті дү ниені дұ рыс бейнелейтін білім

С) мазмұ ны шындық қ а неғ ұ рлым жақ ын сияқ ты, практикалық тұ рғ ыдан тексерілген білім

D) логикалық қ айшылық сыз білім

Е) кө пшілік тарапынан қ абылданғ ан білім

 

267. Танымның мақ саты не болып табылады?

А) практика

В) жаң а заң дарды анық тау

С) зерттелмеген қ ұ былыстарды ашу

D) толық білімге жету

Е) ә лемді басқ ару

 

268. Білімнің ақ иқ аттылығ ының критерийі (ө лшемі):

А) практика

В) эксперимент

С) тә жірибе

D) пайдалылық

Е) келісім

 

269. Эмпирикалық дең гейде қ олданылатын ғ ылыми таным тә сілін табың ыз:

А) бақ ылау

В) анализ

С) индукция

D) идеалдау

Е) дедукция

 

270. Эмпириялық зерттеудің қ ай ә дісінде зерттеуші зерттеп отырғ ан процестің ө туіне белсенді

тү рде араласады?

А) эксперимент

В) бақ ылау

С) суреттеу

Д) ө лшеу

Е) анализ

 

271. Тө мендегі методтардың қ айсысы жалпы логикалық ә діске жатады?

А) анализ жә не синтез

В) аксиомалық ә діс

С) эксперимент

D) ө лшеу

Е) бақ ылау

 

272. Танымның жалпы логикалық ә дісін кө рсетің із:

А) абстракциялау

В) бақ ылау

С) салыстыру

D) ө лшеу

Е) сипаттап жазу

 

273. Танымның қ ай ә дісінде объектілердің жалпы қ асиеттері мен белгілері анық талады?

А) жалпылау

В) анализ

С) синтез

D) абстракциялау

Е) бақ ылау

 

274. Тө мендегі жауаптардың қ айсысы материалистік кө зқ арас бойынша дұ рыс болып есептеледі:

А) табиғ ат – бү кіл материалдық шындық

В) табиғ ат – адам ө мір сү ретін географиялық орта

С) табиғ ат - Жердің биосферасы

D) табиғ ат - біздің ғ алам

Е) табиғ ат – флора жә не фауна

 

275. Қ оғ ам мен табиғ аттың ө зара ә рекет қ атынасы неге байланысты?

А) материалдық ө ндіріс

В) фаталдық қ ажеттілік

С) биологиялық заң дылық

D) қ ұ дайлық мә н

Е) геодетерминизм

 

276. Географиялық детерминизм дегеніміз не?

А) Географиялық орта қ оғ амдық дамудың ерекшелігіне, мә дениеттің даму дә режесіне, қ оғ амның қ ұ рылымына жә не т.б. себепші болады

В) Табиғ и орта – адамдардың мекендейтін қ ажетті ортасы

С) Ө негеліліктің заң дары кө бінесе айнала табиғ и ортамен байланысты

D) Географиялық орта қ оғ амдық прогресті тездете немесе баяулата алады

Е) Адамдардың дү ниені эстетикалық тұ рғ ыда қ абылдауғ а қ абілеттері климаттық жағ дайларғ а байланысты

 

277. В.Вернадскийдің ілімі бойынша, ө ркениеттің даму сатысында адамзаттың парасатты ә рекеті планеталық маң ызғ а ие болатынын бейнелейтін ұ ғ ым:

А) Ноосфера

В) Геосфера

С) Ғ арыштық сфера

D) Биосфера

Е) Атмосфера

 

278. «Ноосфера» ұ ғ ымы нені білдіреді?

А) адамзат ақ ыл-ойы ү стемдік ететін ө ріс (ақ ыл-ой ө рісі)

В) адамзаттың біртұ тас дү ниежү зілік жү йеге бірігуі

С) қ оршағ ан ортаны глобальды модельдеу жү йесі

D) биологиялық эволюция ө рісі

Е) адам іс-ә рекетінің ө рісі

 

279. Экологиялық мә селенің мә ні немен анық талады?

А) табиғ ат пен қ оғ амның арақ атынасындағ ы қ айшылық тармен

В) саясат, идеология жә не дін арқ ылы

С) табиғ аттың шикізатын дұ рыс пайдаланбаумен

D) ауаның, мұ хиттардың ластануымен

Е) табиғ и апаттармен, техногендік апаттармен

280. “Антропосоциогенез” ұ ғ ымының мазмұ ны неде?

А) адам мен қ оғ амның пайда болуы мен қ алыптасу процесі

В) адамның ұ зақ уақ ыт қ алыптасу кезең і

С) қ оғ амның қ алыптасу процесі

D) қ оғ амның табиғ аттан бө лініп шығ у процесі

Е) сананың, қ оғ амның пайда болуы.

 

281. Адам дегеніміз:

А) ақ ыл-ойы бар рухани-материалды жаратылыс, ең бектің, ә леуметтік қ атынастардың жә не тү сінікті тіл арқ ылы қ арым-қ атынастың субъектісі

В) қ ұ дай жасағ ан жаратылыс

С) кү рделі организм

D) эволюцияның тұ йық тармағ ы

Е) басқ а планетаның тұ рғ ыны

 

282. Адамның іс-ә рекетінің негізінде не жатады?

А) қ ажеттілікті қ анағ аттандыру

В) мақ саттар туралы ойлану

С) мемлекет пен қ оғ ам тарапынан қ атаң талаптың қ ойылуы

D) ішкі дауыстың талабын қ анағ аттандыру қ ажеттілігі

Е) материалдық байлық қ а кенелу.

 

283. Адам бойындағ ы ерекше, оның ө зіне ғ ана тә н қ асиеттерін білдіретін ұ ғ ым:

А) ө зіндік қ асиет (индивидуальдылық)

В) жеке тұ лғ а

С) кісі /индивид/

D) субъект

Е) объект.

 

284. Тұ лғ а ұ ғ ымы білдіреді:

А) адам индивидінің ә леуметтік сапасын, оның бірегейлігінің, даралығ ының ө лшемін;

В) адамның биологиялық ерекшеліктерін;

С) адамның сыртқ ы пішінін;

Д) адамның психикалық кү йін;

Е) адамның ө зіндік санасын.

 

285.Ә леуметтену адамдардың нені игеру барысында жү зеге асады?

А) Ә леуметтік тә жірибені

В) Дінді

С) Тә жірибені игеру

D) Нанымдық

Е) Жеке тә жірибені

 

286. Адам ө мірінің мағ ынасы неде?

А) адам ө з ө мірінің мағ ынасын ө зі анық тайды

В) ө з пайдасынан бас тарту, ө зін-ө зі шектеуде

С) ақ ыретте ө з қ ылығ ына қ арай қ ұ рметтелу немесе жазалануда

D) материалдық байлық қ а кенелуде

Е) алдына қ ойғ ан мақ сатына жетуде.

 

287. Қ оғ амдық болмысқ а жататын не?

А) ө ндірістік қ атынастар

В) мораль

С) ә леуметтік философия

D) географиялық орта

Е) қ оғ амдық мү дделер

 

288. Қ оғ амдық ө ндіріс дегеніміз не?

А) адамдардың ө здеріне қ ажетті материалдың жә не рухани игіліктерді жә не ө зін-ө зі ө ндіруі

В) индивид ең бегінің нә тижелері

С) ө нім шығ арудың автоматтандырылғ ан жү йелері қ ызметінің нә тижелері

D) ғ ылыми техникалық революция жағ дайындағ ы бірлескен ұ жымдық ең бектің нә тижелері

Е) атақ ты суретшінің ең бегі

 

289. Ө ндіріс тә сілі дегеніміз не?

А) ө ндіргіш кү штер мен ө ндірістік қ атынастардың жиынтығ ы

В) ө ндіргіш кү штердің, техниканың, ең бек қ ұ ралдарының жиынтығ ы

С) ө ндіру, айырбас, бө лісу, тұ тыну қ атынастарының жиынтығ ы

D) ө ндірістік дағ дыларды игерген адамдар

Е) ғ ылыми жә не техникалық жетістіктерді енгізу жә не пайдалану

 

290. Ө ндіргіш кү штер дегеніміз не?

А) адам жә не ө ндіріс қ ұ рал-жабдық тары

В) ө ндірістің заттық жә не жеке, адамдық факторларының жиынтығ ы

С) ө ндірістік дағ дыларды игерген адамдар жиынтығ ы

D) барлық техникалық, ғ ылыми, эстетикалық факторлардың жиынтығ ы

Е) қ аржы ресурстары

 

291. Ө ндірістік қ атынастардың ө ндіргіш кү штердің сипаты мен даму дең гейіне сә йкес келуі не ү шін қ ажет?

А) ө ндіргіш кү штердің жедел дамуын қ амтамасыз ету ү шін

В) қ оғ амдық қ атынастарды жетілдіру ү шін

С) қ оғ амдық прогрестің алғ а жылжуын жеделдету ү шін

D) Ғ ТР-ғ а қ олайлы жағ дайлар жасау ү шін

Е) ө ндірісті кең ейту ү шін

 

292. Қ оғ амдық экономикалық формация жө нінде қ айсысы дұ рыс?

А) қ оғ амның даму сатыларын білдіретін ә леуметтік-философиялық ұ ғ ым

В) тү рлі уақ ытқ а сай келетін хронологиялық тү сінік

С) тү рлі аймақ тағ ы қ оғ ам ө мірін кө рсететін географиялық ұ ғ ым

D) халық тың ә дет-ғ ұ рпына сай келетін ұ лттық тү сінік

Е) ө ндірістің даму дең гейін білдіретін экономикалық ұ ғ ым

 

293. Қ ай қ оғ амдық -экономикалық формацияда мемлекет пайда болды?

А) қ ұ л иеленушілік формацияда

В) алғ ашқ ы қ ауымдық формацияда

С) феодалдық формацияда

D) капиталистік формацияда

Е) қ айта ө рлеу дә уірінде

294. Қ оғ ам ө мірінің негізгі салаларын атаң дар:

А) экономикалық, ә леуметтік, саяси жә не рухани

В) экономикалық, моральдық, рухани

С) экономикалық жә не саяси, эстетикалық жә не этикалық

D) рухани жә не материалдық, ғ ылыми жә не мә дениеттік

Е) материалдық жә не ғ ылыми, экономикалық жә не саяси

 

295. Қ оғ ам ө мірінің қ ай саласы басты, негізгі болып табылады?

А) экономикалық саласы

В) ә леуметтік саласы

С) саяси саласы

D) рухани саласы

Е) діни саласы

 

296. Қ оғ амдық прогрестің объективтік ө лшемі:

А) қ оғ амның ө ндіргіш кү штерінің даму дең гейі

В) техникалық жә не ғ ылыми прогресс

С) жан-жақ ты дамығ ан тұ лғ а

D) адамгершіліктік прогресс, тұ лғ а бостандығ ы

Е) саяси қ ұ рылыс, демократия

297. Қ айсы пікірде «мә дениет» ұ ғ ымына дұ рыс анық тама берілген?

А) мә дениет – материалдық жә не рухани қ ұ ндылық тардың жиынтығ ы жә не оларды жасау тә сілдері, оларды адамзат прогресі ү шін пайдалана білу дағ дысы

В) мә дениет – адамдар ө мірінің негізін анық тайтын практикалық ә рекеттер мен нанымдардың ә леуметтік мұ раланғ ан жиынтығ ы


С) мә дениет – символдық ә рекеттер, сө здер жә не еліктеу арқ ылы индивидтен индивидке ауысып отыратын идеялар тасқ ыны

D) мә дениет - ә леуметтік ортамен анық талатын жә не сол қ оғ амның мү шесі болып табылатын жеке адам тарапынан қ абылданғ ан тұ рмыс салты

Е) мә дениет – адам жасағ ан барлық заттар

 

298.Мә дениеттің негізгі қ ұ рамдас екі бө лігі:

А) материалдық жә не рухани мә дениет

В) саяси жә не қ ұ қ ық тық мә дениет

С) сө йлеу жә не жү ріс-тұ рыс мә дениеті

D) ішкі жә не сыртқ ы мә дениет

Е) қ арым-қ атынас жә не мінез-қ ұ лық мә дениеті

 

299. Мә дениеттің қ ай тү рі негізгі, анық таушы болып табылады?

А) материалдық мә дениет

В) рухани мә дениет

С) ең бек мә дениеті

D) саяси мә дениет

Е) тұ рмыстық мә дениет

300. «Ө ркениет» ұ ғ ымына берілген дұ рыс анық таманы табың ыз

А) ө ркениет – қ оғ амның тарихи даму барысындағ ы оның материалдық жә не рухани жетістіктерінің жиынтығ ы

В) ө ркениет – адамзат дамуының белгілі бір тарихи кезең і

С) ө ркениет – мә дениеттің синонимі, кә рілік шағ ы, мә дениеттің соң ғ ы сатысы

D) ө ркениет – дін негізінде біріккен адамдар жиынтығ ы

Е) ө ркениет – дамудың ең жоғ арғ ы сатысы, одан кейін қ ұ лдырау басталады.

 


Поделиться с друзьями:

mylektsii.su - Мои Лекции - 2015-2024 год. (0.024 сек.)Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав Пожаловаться на материал