![]() Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Потоп. Фреска. Поч. XVI ст. Сікстинська капела. Ватикан.
Гробниця папи Юлія II могла би стати вершиною в галузі скульптури, якби Мікеланджело вдалось втілити в життя свій початковий задум. Проект Мікеланджело був сміливим і грандіозним: сорок мармурових статуй повинні бути прикрасити мавзолей. Майстер взявся їх виконати самотужки. Але гробницю в тому вигляді, в якому її замислив Мікеланджело, створити так і не вдалося. Після смерті Юлія II його нащадки неодноразово заключали контракти з Мікеланджело про відновлення робіт. З призначених для гробниці статуй до нас дійшли «Скутий раб» -- сильний, кремезний юнак, котрий марно прагне звільнитися від пут, і «Раб, що вмирає» — прекрасний юнак, котрий чекає смерті як позбавлення від мук (б. 1513). Для другого поверху гробниці Юлія II призначалась статуя древнє-єврейського пророка Мойсея (1515—1516). Тугими звивистими прядками падає його борода, в напруження застигли м’язи могутнього тіла, грізний погляд широко розкритих очей. Мойсей у трактуванні Мікеланджело — народний вождь, людина вулканічних пристрастей, прозорливий мудрець.
|