Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Магістерська роботаСтр 1 из 5Следующая ⇒
КИЇВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОРИСА ГРІНЧЕНКА
ІНСТИТУТ МИСТЕЦТВ Кафедра теорії та методики музичного мистецтва
ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ РЕАЛІЗАЦІЇ ІНДИВІДУАЛЬНО-ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОГО ПІДХОДУ У ФАХОВІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА.
Магістерська робота Напрям підготовки 6020204 «Музичне мистецтво», Освітньо-кваліфікаційний рівень «Магістр»
Роботу виконав: студент 6-го курсу, групи ММм 1-14-2.0д Малишев Геннадій Віталійович
Роботу перевірила: Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методики музичного мистецтва Ткач Марія Михайлівна Київ ― 2015
Актуальність теми: В умовах модернізації освіти в Україні особливої значущості набуває проблема цілісного розвитку особистості. Реалізація цього завдання може забезпечуватися лише за умови здійснення особистісно орієнтованого навчання, виховання та розвитку. Індивідуалізація та диференціація навчально-виховного процесу є пріоритетними складовими особистісно орієнтованої моделі освіти.[3] Підтримка Україною положень Болонської декларації поставила перед вітчзняною освітою завдання, серед яких актуальними нині є професійна підготовка фахівців у галузі освіти, а також забезпечення умов щодо сприяння розвитку особистості. Індивідуальний підхід є запорукою ефективності педагогічного процесу — він базується на тому що будь-який освітній вплив здійснюється через призму індивідуальних особливостей кожної дитини.[9] Т. Л. Беркман ставить завдання показати саме значення індивідуального навчання музиці в естетичному вихованні студента як майбутнього вчителя.[4] Індивідуальне навчання музиці за самою сутністю — активніший засіб долучити школярів, або студентів до музики, як до мистецтва, дати їм можливість безпосередньо доторкнутися до світу художньої творчості. Гра на музичному інструменті — це музчно-виконавська діяльність, що потребує не тільки певних вмінь і навичок, але і активності, творчої ініціативи і великої цілеспрямованості у виконанні художніх завдань; це завжди творча діяльність з усіма притаманними їй рисами.[4] Л. Г. Арчажникова акцентує, що широке поширення в школах та вузах отримав саме індивідуальне навчання гри на музичних інструментах школярів та студентів.[2] Індивідуальне заняття служать ефективним засобом долучення дітей до музики, та дають можливість активно приймати участь в творчому процесі, і в той же час індивідуальна побудова занять створює можливості для безпосереднього впливу вчителя на учня, формування окремих сторін його характеру та особисті людські якості, і найважливіша ціль індивідуального-диференційованого підходу — це розвиток творчих здібностей.[2] Саме тому стаэ актуальною реалізація індивідуально диференційованого підходу у процесі фахової підготовки майбутнього вчителя музики, розвитку в студентів професійно-інтелектуального, творчого потенціалу, вироблення вмінь щодо практичного використання здобутих знань, є однією з важливих актуальних проблем сучасної національної освіти. Отже, сучасна музично-педагогічна освіта покликана створювати нові, якісні підходи до професійного зростання майбутніх учителів музичного мистецтва, в першу чергу це стосується розвитку розумово-творчої активності особистості у сфері національної освіти: вдосконалення та методів викладання навчальних предметів. Стан розробки проблеми. Проблему індивідуально-диференційованого підходу є дослідження в різних галузях наук: У психологоічній сфері досліджувану проблематику вивчали такі вчені, як Л.С. Вмготський, В.А. Сухомлинський, А.В. Шерудило, Н.Є. Мойсеюк. Теоретичні основи реалізації індивідуально диференційованого підходу у процесі фахової підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва закладено в працях: А.Д. Алексеева, Ф.Д. Брянської, М. Митрясова, К.А. Мартінсена, О. Ростовського, О. Семашко, Г.М. Падалка, В.Шацької, Т. Щериці, О. Щолкової, А Баканурський, В.Бутенко, Л. Масол, В. Муцмахер, Т.Л. Беркман, В.Г. Бутенко, Т.Л. Лісовська, О.А. Сугонянко, Т.О. Анікіна, Л. А. Баренбойм.
Сучасні погляди на проблему реалізацію індивідуально-диференційованого підходу висвітлені у фундаментальному досліджені О.М. Олексюк, Г.М. Падалка, Л.Г. Арчажнікової. “ Аналіз сучасної наукової літератури з означеної проблеми дозволяє зробити висновок про те, що проблема реалізації індивідуально-диференційованого підходу у про фахової підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва висвітлена і розроблена недостатньо. У зв'язку з вище викладеним, темою магістерського дослідження обрано: “ Педагогічні умови реалізації індивідуально-диференційованого підходу у фаховій підготовці майбутнього вчителя музичного мистецтва”
Мета курсового дослідження: є теоретичне обгрунтування таексперементальна перевірка педагогічних умов реалізації індивідуально-диференційованого підходу у фаховій підготовці майбутнього вчителя музичного мистецтва. Об'єкт курсового дослідження: Фахова підготовка майбутнього вчителя музичного мистецтва у вищих навчальних мистецьких закладах. Предмет курсового дослідження: Педагогічні умови реалізації індивідуально-диференціованого підходу у фаховій підготовці майбутнього вчителя музичного мистецтва. Завдання дослідження: 1. Проаналізувати стан вивчення проблеми індивідуально-диференційованого прорцесу у науковій літературі. 2. Визначити специфіку реалізації індивідуально-диференційованого підходу у фаховій підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва. 3. Обгрунтувати педагогічні умови за реалізації індивідуально- диференційованого підходу у фаховій підготовці майбутнього вчителя музичного мистецтва. 4. Визначити критерії, показники та рівні підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва на засадах індивідуально-диференційованого підходу у фаховій підготовці майбутнього вчителя музичного мистецтва; 5. Розробити та експерементально перевірити методику реалізації педагогічних умов індивідуально-диференціованого підходу у фаховій підготовці майбутнього вчителя музичного мистецтва. Гіпотеза дослідження полягає в припущенні про те, що впровадження в музично-педагогічний процес підготовки майбутнього вчителя музики експериментально апробованої методики має забезпечити якісне використання дидактичних основ та всього навчального комплексу дисциплін в яких повною мірою врахувалася б специфіка інструментально-виконавського мистецтва. Методи дослідження. Вирішення поставлених завдань зумовило використання комплексу взаємодоповнюючих методів дослідження, серед яких виділяються: загальнотеоретичні – аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, систематизація, класифікація; емпіричні - непряме і включне спостереження, Структура роботи складається зі вступу, двох розділів, висновків до кожного розділу, загальних висновків, списку літератури (21 найменувань).У роботі розміщенно 9 фрагментів наочності, 3-х додатків, фрагменти уроку фортепіано у ВНЗ. Основний обсяг роботи складає 41 сторінок. Загальний обсяг курсової роботи — 44 сторінки.
|