Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Американський танець модерн
Трупи танцю модерн є в Аргентині, Бразилії, Гватемалі, Колумбії. Великого поширення танець модерн отримав на Кубі, де склалася своя школа. Перші трупи були організовані на початку 60-х рр.. Р. Геррою і Альберто Алонсо. Продовжуючи розвивати традиції американського і мексиканського танцю модерн, кубинські хореографи виявляють особливий інтерес до негритянському фольклору, причому не тільки в його латино-американських формах, а й в африканських. І Європі існує кілька великих навчальних центрів танцю модерн - «Палукка-Шуле» (Дрезден, ФРН) і «Фолькванг-Шуле» (Ессен, Німеччина) та ін Широке поширення танець модерн отримав і в інших країнах. Шведський танцювальний театр (Б. Кульберг та І. Крамер), Нідерландський театр танцю, Печский балет (Угорщина). «Батшева» і «Інбал» (Ізраїль), Танцювальна трупа культурного центру мистецтв (керівник А. Рейєс, Філіппіни) та інші. Стиль цих колективів визначається приналежністю їхніх керівників до американських або німецьким школам танців модерну, а також ступенем використання національного фольклору і не балетної пантоміми, володінням технікою класичного танцю.
Танець модерн вплинув і на класичний танець. Жоден з найбільших балетмейстерів 20 в. починаючи з А. А. Горського, М. М. Фокіна і В. Ф. Ніжинського і закінчуючи Дж.Баланчіним і Ю. Н. Григоровичем, не пройшов повз окремих приватних відкриттів в цьому напрямку. Проте елементи танцю модерн втілювалися ними на основі інших ідейно-хореографічної концепцій. З середини 50-х рр.. прагнення до синтезованим пошукам якогось нового мови сучасного танцю стає помітною тенденцією зарубіжної хореографії. Багатьох творах хореографів танцю модерн і балетмейстерів класичної школи (Моріс Бежар, Р. Петі, Шарра, Альберто Алонсо, X. Лефебр, А. Де Мілль, Дж. Роббінс, Х. Ван Манен, Р. Джофрі, Дж. Арпіно, Г. Тетлі, М. Рамберт, Е. Тюдор, Дж. кренки, К.Макміллан, М. Ек, Т. Гзовская, Т. Шилінг, К.Я. Голейзовський, Травень Мурдмаа та ін) важко зарахувати до того чи іншого напрямку. Зростає інтерес до танцю модерн і в країнах з давніми традиціями класичного танцю. У 1967 р. в Лондоні був організований найбільший в регіоні центр з вивчення танцю модерн, при якому створені школа і трупа - Лондонський сучасний театр танцю (під керывництвом. Р. Коена). У 1972 р. Ж. Руссільо створив трупу Балетний театр Жозефа Руссільо у Франції. Найстарші балетні трупи цих країн - «Балі Рамбер» і паризька Опера також включають в репeртуар постановки танцю модерн (з 1974 при паризькій Опері працює експериментальна група - Театр шукань (кер. К. Карлсон). На гастролі в СРСР приїжджали: Балет міста Печ. трупи Алвина Ейлі, Хосе Лимона, Кубинський ансамбль сучасного танцю, Танцювальний ансамбль Крамера, Театр танцю культурного центру Філіппін, Ансамбль танцю під керівництвом Пола Тейлора, Балетний театр Жозефа Руссільо та інші. самобутньо інтерпретували танець модерн сучасні хореографи Л. В. Якобсон (хореографічні мініатюри по скульптурам Родена), О. М. Виноградов («Ярославна» Тищенко), Н. Н. Боярчік («Орфей і Еврідіка» на муз. Журбіна) та інші.
Джаз-модерн Імпульсом для появи танцю повинен стати мова душі. Айседора Дункан
Якщо ваша душа хоче наповнити почуту музику рухом, пластикою, красою... Якщо ви вважаєте, що головне в танці - володіння своїм тілом... Якщо ви мрієте навчитися рухатися так само, як артисти гучних мюзиклів на Бродвеї або шанованих усім світом балетів М.Бежара... Ваша стихія - джаз-модерн!
Це незвичайної краси танцювальний напрямок приголомшує своєю щирістю і уявною простотою. Основна складність у джаз-модерні - а також і найцікавіше в його освоєнні - полягає в тому, що він багато в чому протистоїть законам класичної хореографії, одночасно будучи її логічним продовженням! АЛЕ це аж ніяк не заперечення, а просто варіант! Порушуючи правила земного тяжіння, що можливо тільки в джаз-модерні, ми осягаємо закони класичного танцю. Недарма ж найбільші балерини світу не гребували виконувати оригінальні номери в цьому стилі - згадаймо Майю Плісецьку!
Коріння цього напрямку слід шукати в танцювальній культурі афро-американців. Імпровізація, закладена в самій природі афро-джазу, отримує в джаз-модерні своє логічне продовження і досягає певного витка історичного розвитку. Чіткість ліній, закінченість рухів, не заперечують при цьому плавність перетікання поз з однієї в іншу. Химерність і в деякій мірі " космізм" хореографічних рішень відображають музичний задум - слідом за музикою, тіло чуйно повторює її примхливий малюнок! Багато уваги в танці приділяється пошуку балансу та використання тіла для створення форми в просторі.
Найважливіша особливість джаз-танцю - імпровізація. Вона допомагає танцюристу відображати ті зміни, які відбуваються в навколишньому світі (естетичні та соціальні). Відмінні риси джаз-танцю-це також чуттєвість, емоційність. Душа в джаз-танці живе разом з тілом, в одному ритмі, настрої...
Blues jazz - повільний, чуттєвий та емоційний танець, що виконується під блюзову музику. В блюз-джаз танці можуть виражатися самотність, смуток, туга, страждання, гнів і радість, також як і любов, пристрасть-будь-які переживання з усього спектра людських почуттів та емоцій. Експресія - дуже важливий фактор в джаз-танці. Музика виражається через драматичні грандіозні руху..
Сучасний джаз - танець пропонує необмежені можливості, вимагаючи від виконавців творчості та індивідуальності. Хтось хоче розважатися, хтось прагне передавати таємничі, незбагненні життєві перипетії, третіх захоплює чистий рух, композиція, ритм....
|