Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Скульптура.
Розпочата у 1470 р.
Л.Б. Альберті. Церква Сант Андре у Мантуї. Розпочата у 1470 р. Зовнішній і внутрішній вигляд. Величезний фасад церкви нагадував тріумфальну арку. Такий же прийом Альберті використав раніше в церкві Сан-Франческо у місті Ріміні. Скульптура. У 15 ст. італійська скульптура переживала розквіт. Вона набула самостійного, незалежного від архітектури значення, в ній з’явились нові жанри. В практику художнього життя почали входити замовлення багатих купецьких і ремісничих кіл на прикрашання громадських будівель; художні конкурси набули характер широких суспільних заходів. Подією, яка відкриває новий період у розвитку італійської ренесансної скульптури, вважається конкурс на виготовлення з бронзи північних дверей флорентійського баптистерію, який відбувся у 1401 р. Серед учасників конкурсі були молоді майстри – Філіппо Брунеллескі і Лоренцо Гіберті (б. 1382-1455).
Ф. Брунеллескі. Жертвоприношення Авраама. Бронза. 1401. Флоренція, Національний музей. 1) Лоренцо Гіберті. Переміг на конкурсі блискучий рисувальник Гіберті. Один з найбільш обдарованих людей свого часу, перший історик італійського мистецтва, Гіберті, у творчості якого головними були рівновага і гармонія всіх елементів зображення, присвятив життя одному виду скульптури – рельєфу. Його пошуки досягли вершини у виготовленні східних дверей флорентійського баптистерію (1425-1452), які Мікеланджело назвав “Ворітьми раю”. 10 квадратних композицій з позолоченої бронзи, з яких вони складаються, передають глибину простору, в якому зливаються фігури, природа, архітектура. Вони нагадують виразністю живописні картини. Майстерня Гіберті стала справжньою школою для цілого покоління художників. В його майстерні в якості помічника працював молодий Донателло, у майбутньому великий реформатор італійської скульптури. Бронзові двері баптистерію. XV ст. Флоренція.
Л. Гіберті. Сотворення Адама й Єви. Фрагмент східних дверей флорентійського баптистерію. Бронза. 1425-1452.
Л. Гіберті. Давид і Голіаф. 1435. Бронза, позолота. Баптистерій Сан Джованні. Флоренція.
Л. Гіберті. Святий Матвій. Бронза. 1419-1423. Флоренція, Орсанмікеле.
|