Студопедия

Главная страница Случайная страница

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Донателло.






Донато ді Нікколо ді Бетто Барді, якого називали Донателло ( б. 1386-1466), народився у Флоренції в родині чесальника вовни. Він працював у Флоренції, Сієні, Римі, Падуї. Проте величезна слава не змінила його простого образу життя. Розповідали, що безкорисливий Донателло вішав гаманець з грошима біля дверей своєї майстерні і його друзі й учні брали з гаманця стільки, скільки їм було потрібно.

З одного боку, Донателло прагнув у мистецтві життєвої правди. З іншого – він надавав своїм роботам риси величної героїки. Ці якості проявились вже у ранніх творах майстра – статуях святих, призначених для зовнішніх фасадів церкви Ор Сан-Мікеле у Флоренції, а також старозавітних пророків флорентійської кампаніли. Статуї знаходились в нішах, але вони одразу привертали увагу своєю суворою виразністю і внутрішньою силою образів. Особливо відомий “Святий Георгій” – юнак-воїн з щитом у руці. У нього зосереджений, глибокий погляд; він міцно стоїть на землі, широко розставивши ноги. У статуях пророків Донателло підкреслював їхні характерні риси, часом грубуваті, неприкрашені, навіть потворні, але живі і природні.

Святий Георгій. Мармур. 1415-1417. Давид. 15 ст.

 

У 1430 р. Донателло створив “Давида” – першу оголену статую в італійській скульптурі Відродження. Статуя призначалась для фонтана у внутрішньому дворику палаццо Медичі. Біблійний пастух, переможець велетня Голіафа, -- один з улюблених образів Ренесансу. Зображуючи його юнацьке тіло, Донателло, безсумнівно, виходив з античних зразків, але переробив їх в дусі свого часу. Задумливий і спокійний Давид у пастушому капелюсі, що затінює його обличчя, попирає ногою голову Голіафа і ніби ще не усвідомлює звершеного ним подвигу.

У Падуї кінну статую кондотьєра Еразмо де Нарні, уродженця Падуї, що знаходився на службі у Венеціанській республіці. Італійці прозвали його Гаттамелатою (Хитрою Кішкою). Це один з перших ренесансних кінних монументів. Спокійне достоїнство розлито в усьому образі Гаттамелати, одягненого у римські обладунки, з відкритою на римський манер головою, яка є прекрасним зразком портретного мистецтва. Майже восьмиметрова статуя на високому п’єдесталі однаково виразна з усіх боків. Монумент поставлений паралельно фасаду собору Сант-Антоніо, що дозволяє бачити його обличчя на тлі голубого неба, або у ефектному співставленні з могутніми формами куполів.

Пам’ятник кондотьєру Гаттамелаті.


Поделиться с друзьями:

mylektsii.su - Мои Лекции - 2015-2024 год. (0.005 сек.)Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав Пожаловаться на материал