Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Усна колективна робота. ⇐ ПредыдущаяСтр 7 из 7
Вчитель відкриває написані на дошці ряди чисел. - Знайдіть закономірність, за якою побудований кожний ряд. Який із цих рядів не схожий на два інші? 1) 22, 25, 28, 31, 34; 2) 21, 24, 27, 30, 33; 3) 23, 24, 25, 26, 27. Відповідь: числа третього ряду відрізняються одне від одного на 1, а першого і другого – на 3. IV. Робота над темою уроку (8–10 хв) 1. Опрацювання статті підручника “Що може комп’ютер? ” (с. 6). Читання тексту вчителем. Вибіркове читання учнями. Бесіда за змістом прочитаного: - Куди Ганнуся і Мудрунчик повели Елзіка? - Що його зацікавило? - Для чого використовують комп’ютер у супермаркеті? - А у залізничних та авіакасах? - Чи допомагають комп’ютери у роботі інженерів? - Що найбільше сподобалось Елзікові під час екскурсії? - Яку назву ви дали б цій історії? 2. Проблемне запитання “Які речі може замінити комп’ютер? ”. Колективне обговорення на матеріалі домашнього завдання (робочий зошит, урок 1, завдання 1). - Які із цих речей комп’ютер здатний замінити? З’єднай їх зображення з овалом у центрі. Поясни свій вибір. V. Фізкультхвилинка (1–2 хв) Діти виконують дії, про які йдеться у віршику: Працювали ми, трудились Так, що трішки вже й стомились. Встаньмо, руки догори, Помахали – раз, два, три. Вліво, вправо нахилились, На сусіда подивились, Одне одному всміхнулись, Кругом себе повернулись. Все в порядку? Потягайтесь і за парти повертайтесь. VI. Робота за комп’ютером (13–15 хв) 1. Повторення правил безпечної поведінки. Гра “Так чи ні? ”. - Роботу з комп’ютером починай, не чекаючи дозволу вчителя. (Ні). - Стіл завжди тримай у чистоті. (Так). - Якщо зголоднів, їж і пий за комп’ютерним столом. (Ні). - Екран витирай лише сухою серветкою. (Так). - Сміливо берися за розетки і всілякі проводи. (Ні). - Утомився? Поклади руки на клавіатуру і відпочинь. (Ні). - З комп’ютером працюй лише чистими руками. (Так). - Щоб краще бачити, нахиляйся близько-близько до монітора. (Ні). Інструктаж учителя. Ознайомлення з маніпулятором “миша”. Вчитель: Сьогодні ми навчимося користуватися комп’ютерною мишею та допоможемо веселим скоморохам зібрати яблука. Яблука ростуть високо, а тому дістати їх можна тільки влучним пострілом з лука. Керуємо стрільцями за допомогою миші. Долоня правої руки лежить на миші: вказівний палець на лівій кнопці, а середній на правій. Коли ви пересуваєте мишу по килимку, по екрану рухається стрілка-вказівник, якою ви й прицілюєтесь у яблуко. Клацнувши вказівним пальцем ліву кнопку миші, подаєте стрільцю команду зробити постріл. Вчитель розповідає та демонструє, як правильно тримати руку на миші, як користуватися цим пристроєм. 2. Робота учнів з комп’ютерною програмою «Стрільці по яблуках». Етап 1. На екрані лише один стрілець із жовтими стрілами, який стоїть зліва. Яблука на дереві жовтого кольору. Учитель уважно спостерігає за роботою кожного з учнів, за тим, як лежить його рука на маніпуляторі, виправляє та допомагає. Рекомендації для вчителя. Кількість яблук на дереві на першому та другому етапах – 18, на третьому етапі – 24. Вчитель може в будь-який момент перейти до іншого етапу, натиснувши на клавіатурі клавішу з цифрою “1”, “2” або “3”, відповідно до номера етапу. Цим варто скористатись, якщо дехто з учнів не встиг завершити завдання одного з етапів гри і треба перейти до іншого етапу. Клавіша Пропуск використовується, щоб розпочати роботу програми, а також, щоб перервати певний етап гри та розпочати його знову. Після пострілу слід дочекатися, доки стрілець приготується і тільки тоді робити наступний постріл, клацаючи однією з кнопок миші. Якщо учень «загубив» вказівник миші, не може знайти його на екрані, порадьте йому простежити за напрямком, в якому прицілюється стрілець (або знайти перетин цих напрямків, якщо стрільців двоє). На третьому етапі, коли на дереві є яблука обох кольорів, зверніть увагу учнів на ланцюжок міркувань: жовте яблуко — жовті стріли — лівий стрілець – ліва кнопка миші. 3. Релаксація. Вправа 1. Повільні рухи очима вправо–вліво, вгору–вниз (4–5 разів). Вправа 2. Посидіти із заплющеними очима, рахуючи до 30. 4. Продовження роботи з комп’ютерною програмою (6 хв). Етап 2. Використання правої кнопки миші. я блука на дереві червоні. з’являється другий стрілець із червоними стрілами. Він стріляє по червоних яблуках. Лівий стрілець у цей час відпочиває. — Тепер попрацюємо середнім пальчиком, який лежить на правій кнопці миші. Ця кнопка зараз буде керувати стрільцем з червоними стрілами, який стоїть справа. Учні опрацьовують навички наведення вказівника та вибору об’єктів клацанням правої кнопки миші. Учитель за потреби допомагає. Етап 3. Використання лівої та правої кнопок миші. Обидва стрільці активні, яблука на дереві і жовті, й червоні. — А зараз користуємося двома кнопками миші по черзі. Ліва кнопка керує стрільцем, який зліва, а права — тим, що справа. Лівий стрілець здатний влучити тільки у жовті яблука, а правий — тільки у червоні. VII. Підсумок уроку (1–2 хв) Запитання для підсумкової бесіди. - Що сподобалося на сьогоднішньому уроці? - Що може робити комп’ютер? - Людям яких професій він потрібен у роботі? - Чим ми навчилися сьогодні користуватись? - Що можна робити за допомогою миші? - Хто сьогодні був найвлучнішим стрілком? Хто жодного разу не схибив? - Кому вдалося збити найбільшу кількість яблук? VIII. Домашнє завдання (1–2 хв) 1. Виконати завдання рубрики «Для розумників і розумниць» (підручник, с. 7). 2. Виконати завдання 1 у робочому зошиті (урок 2).
|