Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Басқару стильдер
Басқ ару стилін алғ аш рет авторитарлық, демократиялық жә неанархиялық деп бө лген К. Левинь болды. Осы тэсіл автор мен басқ арустильдері жіктемесінің негізін салды. Басқ арудың бү л стилі бағ ыныштыларда жү мысқ а деген ық ыластың пайда болуына септігін тигізбей, керісінше, кө біне олар автократпен жазаланады, сондық тан ол ү йым жү мысының тиімділігінің артуына кедергі жасайды. Керіс кезінде ол мына сакраментальдық сө зді жиі айтады: «Біз сенімен жү мыс істеп кете алмаймыз». Мұ ндай жағ дайларда, ә рине, ең бекке қ анағ ат тү ту орын алмайды, ө йткені бағ ыныштылар ө здерінің шыгармашылык қ абілеттерін тиісінше қ олданбайды деп есептейді. Басқ арудың бірө лшемді жә не кө пө лшемді стильдері Талдау ү шін тү рлі деректемелерді пайдалана отырып, басқ арустильдерінің эртү рлі жіктемесін анық тауга болады. Стильдердізерттеудің екі тэсілі бар: Дә стү рлі жэне осы кү нгі. Дә стү рлі тэсілге «бірө лшемді» басқ арустилі жатады. «Бірө лшемді» стильдер белгілі бір ық палменсипатталады, олар: авторитарлық, демократтық, либералды-салгырттық.Басқ ару стилінің зерттелуі, бұ л тү сініктің пайда болуы эйгіліпсихолог К. Левиннің есімімен байланысты. 30-жылдарыө зінің қ ызметкерлерімен гылыми тэжірибе жү ргізіп, басқ ару стилінің ү шклассикалық тү рін анық тады: авторитарлық, демократтық, бейтараптық (анархиялық). Кейіннен терминологиялық озгеріс енгізу талпыныстарыжасалды жэне басқ арудың дэл сол стильдері директивтік, алқ алық жэнесалгырттық (либералдық) деп атала бастады.Қ азіргі жағ дайда жұ мыстың сә ттілігі тек қ ана басқ арушы менбағ ыныштының арасындағ ы қ арым-қ атынас сипатымен жэне оларғ аберілетін еркіндік дең гейімен ғ ана емес, сонымен бірге басқ а дажағ дайлармен анық галады. Бұ л бір-бірінен тә уелсіз, бір-біріменшатысқ ан, бірі-бірін толық тырушы амалдардың кешенін білдіретін«кө пө лшемді» басқ ару стилі болып табылады.Алғ ашында екі амалғ а негізделген «екіолшемді» басқ ару стилінің идеясы қ алыптасқ ан. Оның біреуі ұ жымда жағ ымды моральдық -психологиялық ахуалды қ алыптастыруғ а, адамдар арасындағ ы қ арым-катынасты жаксартуғ а, ал екіншісі адамның ө з қ абілеттерін толық ашуына мү мкіндік беретін ұ йымдастырушылық жэне техникалық жағ дайлар жасауғ а бағ ытталады Билет 1.Басқ арушылық біліктіліктерді таратып бө лу. 2. Жеке тұ лғ а мінез оның ә леуметтік негіздері Жеке тү лғ а психологиясы - психологиялық бө лім, тү лғ аны жә не ә ртү рлі даралық ү рдістерді зерттейді, осының барлығ ы, бізді тү лғ а ретінде қ алыптастырады Жеке тұ лғ а теориясын зерттеуде кө п ү лес қ осқ ан Зигмунд Фрейд болды. Ол психоанализ теориясына психика қ ұ рылымын ұ сынғ ан. 2. Жеке тұ лғ аныц ә леуметтік мінез негіздері Мінез. Кез келген адамның ә леуметтік мінезі мен қ асиеті эртү рлі. Қ айталанбас жеке психологиялық кескіннің тіркесуі тұ пғ аның мінезін береді. Мінез-бұ ладамның элеуметтік мінез-кұ лығ ында жэне адамдардың іс-ә рекеттеріндегі, кө зқ арастарындағ ы ең алдымен кө рсетілетін психикалық қ ызмет қ оймасының ө зіндік ерекшеліктері. Мінездің сипаттары қ оршағ ан ортамен танысу жэне практикалық тә жірибе ү рдісінде қ алыптасады. Адам ө зімен-ө зі қ алғ анда ашық немесе тұ йық, батьш немесе тартыншақ, қ атты немесе жұ мсақ болуы мү мкін. Кейбір мінездегі ауысулар психикалық созылмалы ауруда немесе басқ а ө згерістерде байқ алады. Мінез қ ұ рылымы. Қ ұ рылымды немесе қ ұ рылысты адамның мінезін анық тау — ол негізгі компоненттер сипатында ерекшеленетін жэне олардың кү рделі қ атынасы мен ө зара ә рекетгесуіндегі ерекше желілік мерзімді мінез қ ұ рьшымын орнату. Мінез - бұ п ө мірдің, адам мен шарттардың ә серлесуін ө мірде кездесетін қ асиеттердің бү тіндік жү йесін, осы жү йенің негізгі буындарын ә рдайым ерекшелеуге болатын психикалық қ ойма. Ә леуметтік ортадағ ы адамның мінез-қ ұ лығ ы тумысынан беріледі жэне ол адамдардың ө з ісіне орналасуына, қ ұ ндылық қ а, наным мен қ ағ идағ а негізделеді. Олар ө зара ә рекетгесуці қ ұ райтын барлық мінездердің бір- біріне сің уі мен ө зара ық палдары, адам мінез-қ ұ лығ ын ұ стап тұ ратын белпсі бар негіздері.Адамды орналастыру - адамдарды жеке ү рдістерге, қ оршағ ан ортағ а, ө з жұ мысына сә йкес ұ йымның адамы ретінде орналастыру. Адамның мінез-қ ұ лығ ы ө зара ә рекеттесуці анық тауцағ ы істе керемет ү лкен рө л атқ арады жэне ұ йымдастыру ортасы негізінде жоғ ары болады.
|