Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Термінологічний словник
Атмосфера – насичення екранного простору концентрованими почуттями. Верстка - вирішальний етап створення інформпрограм; процес, що складається з відбору матеріалів і структурування випуску новин, тобто розстановки екранних повідомлень у певній послідовності. Відеоряд - вся сукупність монтажних планів, які репортер показує в сюжеті; відеоряд - оригінальний термін новин. Видовище – спеціально організована в часі і просторі публічна демонстрація соціально значущої поведінки. Драма – родлітературного твору, що написаний у формі діалогу і призначений для виконання акторами на сцені. Драматургія – теорія драми; закони її універсальні для будь-якої творчої діяльності: відповідно до них історія розвивається за законом єдиної драматичної дії. Образна основа спектаклю, фільму. Еклектика – неорганічне, суто зовнішнє поєднання поглядів, точок зору, методів, які внутрішнє не можуть бути поєднані. Естетичний – такий, що належить до сфери ціннісних відношень між людиною і світом в галузі художньої діяльності людей; вишуканий, прекрасний. Жанр – рід, вид; різновиди художніх творів, які історично склалися. Ілюзія – обман чуттєвого сприйняття; те, що примарилося. І нтершум, або лайв, - це невеликий шматок відеоряду, який видається в ефір з природним звуком, записаним камерою. І нформація - відомості про навколишній світ і процеси, що протікають в ньому, сприймані людиною або спеціальним пристроєм. Іманентний – притаманний природі самого предмету, внутрішнє. Інтерпретація – тлумачення, розкриття смислу, змісту чого-небудь. Інтерв’ю – буквально зустріч, бесіда – жанр публіцистики, що представляє собою розмову журналіста із соціально значущою особистістю, протягом якої вони розглядають актуальні питання. Кадр – зображення предмета чи явища, фіксоване на плівці і виникаюче на екрані як статична чи рухома картинка; монтажний кадр – частка знятої на плівку дії від включення до вимикання камери, вихідний художній елемент фільму. Кіно – оптико-хімічний комунікативний засіб. Кіномистецтво– техногенне просторово-часове мистецтво. Композиція кадру – зв'язок, розташування предметів то людей у кадрі, їхнє об’єднання в єдине образне тіло відповідно до загального ідейно-естетичного завдання даного епізоду і усього фільму в цілому. Комунікація – спілкування, передача інформації від людини до людини. Лид – (от англ.вести, бути попереду) – перша фраза новостійного сюжету. Новина – це недавно отримана звістка, повідомлення раніше невідомої інформації, яка представляє актуальний інтерес для певної аудиторії Об’єктивний – пов'язаний із зовнішніми умовами, незалежний від чиєїсь волі, можливостей. «Об’єктивна» камера – рух камери, коли вона виражає точку зору стороннього свідка або не стороннього – глядача. Образ – узагальнене художнє відображення дійсності, втілене у формі конкретного індивідуального явища. Оператор – спеціаліст, який проводить кіно- або телезйомку, відповідальний за технічну бездоганність зображення. План – умовний масштаб зображення в кадрі (плани бувають крупні, середні, загальні і деталь). Повсюдність – одночасна передача інформації численній розосередженій аудиторії. Подія - те, що сталося, те чи інше значне явище, факт суспільного, особистого життя Принцип – основне положення, теорії, вчення, теоретичної програми. Програмність мовлення – об’єднання окремих творів у єдиний системно організований процес соціальної інформації. Ракурс – точка зору камери, що створюється шляхом нахилу чи підйому оптичної осі апарату при зйомці, допомагає виразити погляд героя чи автора на подію. Режисер – керівник, творчий робітник, художній організатор. Режисура – мистецтво створення будь-якого видовища. Репортажність – природна властивість телебачення. Репортаж – найпоширеніший, діючий, ведучий жанр тележурналістики. (Термін «репортаж» походить від фр. reportage й англ. report, що означає «повідомляти»). Рубрика - загальна назва для повідомлень, що розвивають певне тематичне спрямування, розраховане на одну і ту ж аудиторію. Ранжування - найважливіший інструмент верстки інформаційного випуску, що припускає визначення ступеня суспільно-політичної важливості, загальнолюдської значимості новин і що обумовлює послідовність їх повідомлення аудиторії. «Суб’єктивна» камера – будь-який рух камери, коли вона стає на точку зору діючої особи. Сюжет - в епосі, драмі, поемі, сценарії, фільмі - спосіб розгортання фабули, послідовність і мотивування подачі зображуваних подій. Синхрон - відеоматеріал, в якому використана частка прямого інтерв'ю з учасниками сюжету. Сюжет - в епосі, драмі, поемі, сценарії, фільмі - спосіб розгортання фабули, послідовність і мотивування подачі зображуваних подій. Телебачення – електронний комунікативний засіб. Телемистецство – техногенне просторово-часове мистецтво, що володіє часовими властивостями радіо і має аудіовізуальну мову кіно. Темпо-ритм – темп, швидкість з якою спливає екранний час; ритм – внутрішня напруга, яка виражає степінь накалювання дії. Техногенний– такий, що виник в результаті промислової, технічної діяльності людини. Стендап - відоматеріал, де репортер присутній в кадрі і безпосередньо коментує подію, що відбувається. Світло і колір – засоби екранної виразності, що служать для художньої характеристики персонажів, атмосфери дії, розвитку подій. Символ – те що служить умовним знаком якогось поняття, явища, ідеї. Симультанність – одночасна, миттєва передача звукового чи звуко-зорового образу події на велику відстань. Система – певний порядок, форма організації; ціле, що являє собою єдність закономірно розташованих у взаємному зв’язку частин. Стиль – спільність образної системи, засобів художньої виразності, яка обумовлена єдністю ідейно - художнього змісту. Суб’єктивний – притаманний тільки даному суб’єкту, особі. Суб’єктивна» камера – будь-який рух камери, коли вона стає на точку зору діючої особи. Телебачення – електронний комунікативний засіб. Телемистецство – техногенне просторово-часове мистецтво, що володіє часовими властивостями радіо і має аудіовізуальну мову кіно. Темпо-ритм – темп, швидкість з якою спливає екранний час; ритм – внутрішня напруга, яка виражає степінь накалювання дії. Техногенний– такий, що виник в результаті промислової, технічної діяльності людини. Умовність – зовнішнє правило, домовленість, що закріпилися у суспільній поведінці. Функція – роль, значення чого-небудь. Шпігель - коротка анотація всіх новин на самому початку випуску.
|