Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Назвіть основні положення Футурологічної концепції
Одним із найяскравіших представників футурології є американський соціолог Елвін Тоффлер. Всесвітнє визнання принесли Е. Тоффлеру його роботи з найактуальніших проблем, що постали перед сучасною цивілізацією. Серед них необхідно виокремити такі як " Футурошок" (1970). Перша хвиля цивілізації почалася близько 10 тисяч років тому з переходом до осілості, прирученням (одомашнюванням) тварин, початком вирощування овочів та зернових культур, що призвело до створення аграрної (до-індустріальної) цивілізації. Характерними рисами першої хвилі є: вкрай повільне економічне зростання; повільне, але невпинне зростання кількості населення; основним видом енергії була сила м´ язів людини та тварини; головним засобом виробництва була земля, яку обробляли 80—97 процентів населення; основний соціальний конфлікт — навколо проблем землеволодіння таї землекористування; соціальна та просторова мобільність практично були відсутні. Друга хвиля цивілізації почала підійматися в XVI ст. і привела до створення у другій половині XIX ст. індустріальної цивілізації. її кодами, згідне з Е. Тоффлером, стали: вузька спеціалізація; концентрація виробництва та капіталу; максимізація обсягів виробництва; централізація управління. Особливими рисами другої хвилі розвитку цивілізації стали: швидке економічне зростання; значне зростання чисельності населення; основний соціальний конфлікт — між працею і капіталом. 24. Назвіть особливості методології «економічного романтизму» Поширення ідей побудови єдиної могутньої німецької держави, що передувало зародженню національної економічної теорії в Німеччині, дістало назву «романтичного руху». Романтизм базувався на вченні філософа й історика Іммануїла Канта (1724—1804), який наголошував на значенні морального закону й морального самовизначення і стверджував, що держава існує для забезпечення розквіту нації. Людину створено для суспільства, а не суспільство для людини. Свобода, рівність і щастя можуть бути забезпечені лише державою й колективною волею.
|